Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

En alweer een uniek stuk erbij in een unieke verzameling  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Tijdens de veteranenraces in Rockanje, is de zeer bekende oud coureur, Louis van Rijswijk aan een hartstilstand overleden.
Louis
R.I.P.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

De afspraak was gemaakt, maar ik moest zonodig naar het ziekenhuis, maar mijn lieftallige dochter Brenda Racing, heeft zich ervoor ingezet, dat zij het beroemde Villier raceblokje heeft opgehaald, een hele mooie aanvullig op mijn verzameling, de story is bekend van dit meer dan 50 jaar raceblok, Dick Renooy heeft daar de pistes mee onveilig gemaakt.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Maandagavond oud coureur Riny v-d Lee en zijn goede vriend Chris op bezoek gehad, voor mij bracht Riny zijn oude raceoverall mee, waar ik ontzettend content mee ben.
Riny is op een wat later leeftijd begonnen met de edele wegracesport, en ik heb daar jaren deelgenoot van mogen zijn, wat een zeer heftige, en soms moeilijke tijd was.
Riny was een hele snelle leerling, met zijn Yamaha TZ 350cc, ook een echte karaktercoureur, die de strijd nooit schuwde, wat helaas wel eens minder prettige gevolgen had, door het asfalt van te dichtbij bekijken.
In 1982 is hij kampioen geworden in zijn klasse, met als o.a klinkende resultaten 3x een eerste plaats in Nijvel
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

We hebben gezellig de hele avond in mijn hobbyruimte gezeten, en als er drie mensen zijn, die totaal bezeten zijn v-d wegracesport en motoren, dan is dat een avond, waarvan de uren voorbijvliegen, en is het zo plotklaps 12.00 uur, maar zo,n avond is ook onbetaalbaar
Riny en Chris vonden mijn verzameling schitterend, en hebben daar zeer intensief naar gekeken, en vele vragen over gesteld.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

#426
Dinsdag bracht de post mij een grote doos, en in die doos zat voor 17,4 kg aan motorboeken, uit vervlogen tijden, dit allemaal spontaan aangeboden door iemand die ik tijdens de motorshow in Grollo ontmoet had.
Daarnaast nog een 80 mooie foto,s van oud coureurs.
Ben er ontzettend content mee.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

En zo is er weer een kast gevuld in het museum van Tonnie  :thumbsup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Volgende week Zaterdag, komt de geniale technicus en oud coureur Herman Meijer (Hemeijla) met zijn vroegere steun en toeverlaat Peter, en diens buurman, mij met een bezoek vereren, ik verheug mij ontzettend daarop, en aan gespreksstof, geen gebrek lijkt me zo.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

als je toch ziet waarmee die mannen zo hard gingen, zouden wij nooit durven denk ik :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars® op 31 mei, 2008, 21:24:57
als je toch ziet waarmee die mannen zo hard gingen, zouden wij nooit durven denk ik :?

idd  :yes6rs:, op de hedendaagse bromfietsen liggen nog bredere banden dan op deze motoren  :shock:
Die mannen hadden pas echt ballen :worship-cool: :worship-cool:

You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Tja, dat waren "ijzeren" mannen, op "houten"motoren. :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vorige week waren er weer de races in Hengelo (GLD) niet ver bij mij uit de buurt (10min), en daar vonden ook Int veteraanrace,s plaats met o.a als deelnemer, de beroemde Zwitser Bruno Kneubuhler, die in een grijs verleden jarenlang op de Int racepistes heeft vertoefd, met klinkende resultaten, Bruno heeft jarenlang het ronderecord in Zandvoort op zijn naam hebben staan.
Ondanks een negatief reisadvies van mijn dokter, kriebelde en jeukte het van alle kanten, want ik wou graag in gesprek met Bruno, en zaterdagavond, heb ik de stoute schoenen aangetrokken, en ben ik naar het rennerskwartier vertrokken, niet veel later stond ik bij Bruno, die druk aan het sleutelen was, samen met zijn oud monteur van vroeger, nadat ik mij had voorgesteld, kwam ik heel gezellig met Bruno aan de praat, en ventileerde ik van mijn verzameling, zichtbaar makende met wat foto,s, waarop Bruno zei, als ik terug ben in Zwitserland, dan maak ik een mooi pakketje vor jou, met spulletjes uit het verleden, en stuur die naar jou op, nou beste mensen, mijn dag kon niet meer stuk, en was het de pijn meer dan waardt.
Bruno, op voorhandt bedankt.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Binnenkort in mijn verzameling 3 zijspanbanden van de meervoudig Wereldkampioen Egbert Streuer te bewonderen, kreeg deze vanavond aangeboden, ben er zeer content mee.
foto,s t.z.t.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Gisteren, een fijne groep motorracemannen op bezoek gehad, o.a Herman Meijer (Hemeijla) de supertuner constructeur en coureur, Ton Kooyman, jarenlang op de piste geweest met het merk Hemeijla, Ben, de racefanaat met zijn eigen Jan de Vries site, en organisator van de beroemde 50cc show in Grollo.
Daarnaast nog Peter, jarenlang Herman,s hulp geweest, en diens buurman Henk, een echte racefanaat.
Het was super gezellig, en aan gespreksstof geen gebrek.
Ook werd ik nog zeer blij verrast.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********