Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Zondag 14 Sept, ga ik naar Assen, daar zijn o.a de laatste NK wedstrijden, en wat zeker zo belangrijk is, dat ik een speciale uitnoding heb gekregen, om mij om 10 uur te melden in de Goldclubroom, daar komen vele vele oud coureurs waaronder div kampioenen bijeen, die allemaal wat meebrengen uit hun racetijd, helmen bekers overall,s enz enz, en die worden daar geveilt, t.b.v Riders for Healt, (vout geschreven denk ik :oops:) en je snapt wel, deze jongen zit vooraan met een tuut geld :yes6rs:, om dit later toe te voegen aan mijn verzameling.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

#468
Ook komt 14Sept Piet Knijnenburg (90 jaar) 7 voudig Ned kampioen, naar Assen, en buiten de veiling om, krijg ik van hem een beker uit 1946, van een gewonnen race in Chimay (B) mooi he.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

een beker uit Chimay is nooit verkeerd  :yes6rs:




;) :cool: grepke wa?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Gisteren een top dag in Assen gehad, prima ontvangst, ze hebben ons heerlijk verwent met lekker eten.
Op de veiling heb ik een overall gekocht van Patrick v/d Goorbergh, en een overall van de beroemde Italiaan Doriano Romboni, en twwe zeer oude bekers uit 1950 en 1953 van niemand minder dan Cees van Burik.
De verkoop ging bij opbod, en ik moest flink aan de bak, gezien er nog iemand graag die overall,s wilde hebben, totaal heb ik er 900,- euro voor betaald, dat is veel geld, maar heb er het graag voorover, gezxien dat het geld, goed besteed gaat worden, voor arme kinderen in Gambia.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Van de daar aanwezige 90 jarige Piet Knijnenburg, kreeg ik een mooie beker uit 1946 (Chimay B), en binnekort komt hij mijn verzameling bekijken, echt uniek.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Diddl

tonnie ik hoop toch wel dat je ons zaterdag de collectie laat zien want volgens mij lopen we dan een museum binnen :worship-cool: :worship-cool:
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

Citaat van: diddl TL-R op 15 september, 2008, 20:49:48
tonnie ik hoop toch wel dat je ons zaterdag de collectie laat zien want volgens mij lopen we dan een museum binnen :worship-cool: :worship-cool:

Ik laat het graag aan jullie zien, want daar is die 15,-euro voor bedoelt, als entree :yes6rs: :oops: :-X :lol:
de ronleiding zal een uur of 4 duren, en dan kan de terugreis weer aanvaardt worden, naar het Limburgseland ;) :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 15 september, 2008, 21:01:40
Citaat van: diddl TL-R op 15 september, 2008, 20:49:48
tonnie ik hoop toch wel dat je ons zaterdag de collectie laat zien want volgens mij lopen we dan een museum binnen :worship-cool: :worship-cool:

Ik laat het graag aan jullie zien, want daar is die 15,-euro voor bedoelt, als entree :yes6rs: :oops: :-X :lol:
de ronleiding zal een uur of 4 duren, en dan kan de terugreis weer aanvaardt worden, naar het Limburgseland ;) :lol:

en ik denkn dat ik kon kennismaken met de witte wieven voor maar 15 euro  :mrgreen: :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Diddl

tonnie wie is nou eigelijk jou echte favoriete coureur uit de vroege tijden ???
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

Citaat van: diddl TL-R op 22 september, 2008, 20:02:44
tonnie wie is nou eigelijk jou echte favoriete coureur uit de vroege tijden ???

Hele goeie vraag, hou ik van.
Hoef daar niet lang over na te denken, ik was een totale fan v-d Zuid Afrikaan John Ekerold, een karaktercoureur van het zuiverste water, een coureur die zo ontzettend heeft moeten afzien, mede door de vele blessures en een chronisch geldgebrek, het is werkelijk onvoorstelbaar, maar altijd de wil hebben om te winnen, kwam helemaal alleen naar het vreemde Europa, met weinig of niets, en probeerde met het racen een boterham te verdienen, ging op de bonnefooi naar de GP van Oostenrijk, b.v zonder inschrijving, na veel gezeur, mocht hij een kwartiertje trainen, en wat denk je, hij reed eenieder het snot voor de ogen.
In 1980 is hij Wereldkampioen geworden, tijdens de laatste Gp op de Nurnburgring, of hij of Anton Mang zou het worden.
John heeft jaren in Ned gewoont, waar hij voor de Fa Opstalan uit Oisterwijk reed.
Nu woont hij al jaren in Duitsland, zijn zus Karen Ekerold, is getrouwd met Alan North, daar waar ik een raceoverall helm en laarzen van heb.
Een unieke man, een unieke coureur, die zoveel ledematen gebroken heeft, maar altijd weer terug kwam, op het hoogste niveau.
Bij de GP van Frankrijk kwam hij ten val, en zijn duim kwam tussen de ketting en het tandwiel, dus de duim werdt spontaan geamputeerd, en moest hij opgenomen worden in het ziekenhuis, maar daar wilde hij niets van weten, mede door geldgebrek, en John ging moederziel alleen in zijn Ford Transit terug naar Engeland, waar hij toen woonde, ondanks de helse pijn, en geld voor eten had hij ook niet meer, gezien dat hij geen resultaat behaalde aldaar.


Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 22 september, 2008, 21:35:41
Citaat van: diddl TL-R op 22 september, 2008, 20:02:44
tonnie wie is nou eigelijk jou echte favoriete coureur uit de vroege tijden ???

Hele goeie vraag, hou ik van.
Hoef daar niet lang over na te denken, ik was een totale fan v-d Zuid Afrikaan John Ekerold, een karaktercoureur van het zuiverste water, een coureur die zo ontzettend heeft moeten afzien, mede door de vele blessures en een chronisch geldgebrek, het is werkelijk onvoorstelbaar, maar altijd de wil hebben om te winnen, kwam helemaal alleen naar het vreemde Europa, met weinig of niets, en probeerde met het racen een boterham te verdienen, ging op de bonnefooi naar de GP van Oostenrijk, b.v zonder inschrijving, na veel gezeur, mocht hij een kwartiertje trainen, en wat denk je, hij reed eenieder het snot voor de ogen.
In 1980 is hij Wereldkampioen geworden, tijdens de laatste Gp op de Nurnburgring, of hij of Anton Mang zou het worden.
John heeft jaren in Ned gewoont, waar hij voor de Fa Opstalan uit Oisterwijk reed.
Nu woont hij al jaren in Duitsland, zijn zus Karen Ekerold, is getrouwd met Alan North, daar waar ik een raceoverall helm en laarzen van heb.
Een unieke man, een unieke coureur, die zoveel ledematen gebroken heeft, maar altijd weer terug kwam, op het hoogste niveau.
Bij de GP van Frankrijk kwam hij ten val, en zijn duim kwam tussen de ketting en het tandwiel, dus de duim werdt spontaan geamputeerd, en moest hij opgenomen worden in het ziekenhuis, maar daar wilde hij niets van weten, mede door geldgebrek, en John ging moederziel alleen in zijn Ford Transit terug naar Engeland, waar hij toen woonde, ondanks de helse pijn, en geld voor eten had hij ook niet meer, gezien dat hij geen resultaat behaalde aldaar.

Je zou toch bijna gaan denken dat de huidige generatie top coureurs met hun miljoenen salarissen, mega-mobile homes en geschenken als Breitling's en BMW's een béétje verwend worden. ;)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009