Alarm- ellende

Gestart door Busaberke, 09 juli, 2006, 10:22:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

!@#$%^& @#$%^&*

Gisteren wilde ik in de Ardennen vanaf een terrasje vertrekken, en kon ik het motor alarm niet meer uitschakelen  :shock:
Lekker is dat ............

Het ledje van de zender knipperde i.p.v. dat het brandde, dus ik verdacht de batterij er van datie leeg was.
Met een geleende motor ging ik op zoek naar een nieuwe batterij, en vond die wonderwel ook nog.
Maar helaas, het ledje brandde met de nieuwe batterij nu constant maar het alarm schakelde zich niet uit.  :evil:  :evil:

Dus dat werd retourtje naar huis, met 2 man op een motor, om de reserve zender te halen.  :evil:
Vervolgens stond ik voor het dilemma:
- zou de zender stuk zijn of:
- zou de besturingseenheid van het alarm stuk zijn ?

In het laatste geval zou ik dus nog steeds niet wegkomen van dat terras.  :?
Om op zeker te gaan, besloot ik met de auto + motortrailer terug te rijden zodat ik in geval van nood de motor op de trailer kon laden.
Uiteraard was het nu zo, dat de andere zender wel werkte en het alarm zich uitschakelde!  :banghead4rv:

M'n hele middag was dus naar de klote door de alarm- ellende, en het ergste is: mijn laatste 3 motoren hadden allemaal een alarm en met ze allemaal heb ik dit soort ellende meegemaakt (1x in de Dolemieten op een bergtop, da's helemaaaal niet leuk!  :shock: )

Het merk van het alarm maakt schijnbaar nix uit: Red Alert, Purple Point en nu DataTool: ze sneuvelen bij mij allemaal!
De volgende week ga ik maar weer eens voorzichtig in Margraten informeren wat een nieuwe handzender gaat kosten. Als het te gek wordt laat ik het alarm er (net als bij m'n Blackbird) weer uitslopen, want voor m'n verzekering heb ik het niet per se nodig.

Wat zijn jouw ervaringen met motor alarmen?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Jip, ik heb een datatool (zat erop) en dat is zowiezo een kutsysteem.

Het grootste probleem van zo'n alarm vind ik dat het stroom trekt. Constant moet dat ding aan de optimate , mijn accu heeft het nog 2 jaar vol gehouden met die onzin.

Daarbij vind ik het risico dat idd je kastje niet meer werkt ofzo erg vervelend.  Zoveel voegt een alarm uberhaupt niet toe.

ALs je ergens een electro storing hebt, dan moet je altijd het alarm in consideratie nemen. (electro schema uit handboek gaat niet 100% meer op).

Ik denk dat ik na croix es voorzichtig opzoek ga naar een manier om die shit te verwijderen

:yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Dit probleem heb ik al vaker bij collega motorrijders meegemaakt.
:lol: Maar normaal gesproken wordt er bij ieder alarm een gebruiks-aanwijzing meegeleverd waarin beschreven staat hoe je het alarm kunt overbruggen zonder de afstand bediening, maar met behulp van remhandle of koppelingshandle en nog diverse van die dingen.

Ik heb een goedkoper alarmsysteem waar dit mee mogelijk is.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

geen alarmsysteem = geen ellende ermee.
Zou niet weten waarom ik dat zou willen hebben, als ze je motor willen hebben, krijgen ze hem toch wel met of zonder alarm. :evil:
en tegenwoordig is het geluid van een auto/ motor alarm niks meer waar mensen nog voor omkijken, die lopen stug door en denken: teringherrie, zet dat alarm af sufferd, zeker weer vergeten dat het er op stond :?  :?

enige beweegreden dat ik dat zou hebben was als het van mijn verzekering moest. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

The Dominator

zou ut niet weten, week nadat alarm op busa geinstalleerd is werdtie gepikt! maar in die week geen problemen gehad hahaha
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

1x een alarm gehad op me Gs1100 : in die periode fikte de Pan European van Roger van That bijna af door eenzelfde red-alert :shock:

Ut mijne functioneerde wel goed, alleen vergat ik telkens dat het zelf inschakelde: resultaat altijd opkijkende gezichten als je ergens vertrok :oops: M'n volgende motoren altijd zonder genomen (ben zelfs van verzekering gewisseld, omdat ik de verplichting niet wou). Zie ook de meerwaarde er echt niet van in, reageert tegenwoordig geen hond meer op :? en idd zoals Karz zegt het elektriek schema van je bike klopt nie meer en heeft een "zwakke" plek.  :?

Denk dat standaard af fabrieksystemen zoals tegenwoordig Honda gebruikt (HISS) en BMW met hun startblokkering kwalitatief beter zijn omdat ze met de betreffende moto tegelijk ontwikkeld worden :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Wij verkopen die &#&^@(*@-zooi ook op't werk...

We hebben meer kapotte alarmen liggen dan nieuwe (stuk of 30-40 per jaar)  :roll:

Road Racing Tonnie

Ik heb nog nooit een alarm gehad, en zal er ook nooit opkomen, zelfs extra sloten, in welke vorm dan ook zijn mij vreemd, misschien ben ik daar wat al te gemakkelijk in, maar zelfs in de garage, waar mijn Busa staat, en de Yamaha in de werkplaats, staan daar altijd met de sleutels in het contact, evenzo als ik op de kartbaan ben, met de ST. :oops:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Ik heb nog nooit een alarm gehad, en zal er ook nooit opkomen, zelfs extra sloten, in welke vorm dan ook zijn mij vreemd, misschien ben ik daar wat al te gemakkelijk in, maar zelfs in de garage, waar mijn Busa staat, en de Yamaha in de werkplaats, staan daar altijd met de sleutels in het contact, evenzo als ik op de kartbaan ben, met de ST. :oops:

Dat doe ik dus ook gewoon, motor in de garage, met de sleutels erop  :oops:
Auto staat buiten, wordt nooit afgesloten...en dat al jaren, en nog steeds geen nieuwe stereoinstallatie erin :?
Ligt er ook natuurlijk aan hoe en waar je woont. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

MarcT

Citaat van: "Dwars"Zie ook de meerwaarde er echt niet van in, reageert tegenwoordig geen hond meer op :?
Nou, als ik mijn motor op het alarm zet, en ik ga een eindje verder op een terrasje zitten, reken maar dat ik reageer dan. Ook in mijn garaga staat het alarm erop. Er is laatst een R6 naast me weggehaald (zonder alarm). Bewoner lag gewoon thuis te slapen. Dat wil ik dus niet meemaken.
Ik heb nog geen problemen gehad met mijn alarm (DataTool). Maarja, heb de motor ook pas kort.
ho is General Faillure, and why is he reading my harddisk ?

@Nippon

geen alarm en nooit een alarm  :mrgreen:

ik zet 'm wel goed op slot  :!:  en als ze 'm willen jatten dan doen ze dat maar  :!: koop ik wel 'n nieuwe  8) heb een zin om daar wakker van te liggen  :wink:

Joepie1958

Data-tool, zit er ruim een jaar op, pas opnieuw certificaat zodat de verzekering weer gerust-gesteld is, nog geen problemen gehad :o
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

MarcT

:? ...op...op...opnieuw certificaat ?  Moet dat ieder jaar of zo ?  WTF !?  Denkt de verzekering soms dat hetzelfde alarm ineens veel minder presteerd of wat ?  Godgloeiend !  Banken en verzekeringsmaatschappijen !  :evil:
ho is General Faillure, and why is he reading my harddisk ?