Hoofdmenu

Yamaha xj900f

Gestart door Eljee, 11 juli, 2006, 19:46:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eljee

:shock: Hoi, Ik heb een Yamaha maxim met een xj900f blok.
2 weken geleden heb ik hem in de garage gezet (lopend), vorige week kreeg ik hem niet meer gestart. Anwb gebeld heeft alles doorgemeten en constateerde dat bij de ontstekingsmodule geen stroom komt (in het kastje). Ben naar Piet in Ell geweest en een ander kastje geprobeerd tot tweemaal toe geen resultaat. Nieuwe koolborstels in de dynamo geen resultaat. De motor krijgt geen vonk op de bougies :?: . Wie weet hier een antwoord op te geven :cry: . Alvast bedankt Eljee

Mounty

Citaat van: "Eljee":shock: Hoi, Ik heb een Yamaha maxim met een xj900f blok.
2 weken geleden heb ik hem in de garage gezet (lopend), vorige week kreeg ik hem niet meer gestart. Anwb gebeld heeft alles doorgemeten en constateerde dat bij de ontstekingsmodule geen stroom komt (in het kastje). Ben naar Piet in Ell geweest en een ander kastje geprobeerd tot tweemaal toe geen resultaat. Nieuwe koolborstels in de dynamo geen resultaat. De motor krijgt geen vonk op de bougies :?: . Wie weet hier een antwoord op te geven :cry: . Alvast bedankt Eljee

Dodemansknop ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Hoi Eljee :wink: Welkom hiero @ MFL

stel je hier ff voor 8)

http://www.motorforumlimburg.nl/viewforum.php?f=27

Btw; Spanningsregelaar???>> laadt de accu bij?? accu ?? Benzine (pomp)??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Eljee

De dodemansknop werkt, en de spanningsregelaar ben ik ook over aan het denken  :roll: , en de accu trekt zeker leeg.

Mounty

Citaat van: "Eljee"De dodemansknop werkt, en de spanningsregelaar ben ik ook over aan het denken  :roll: , en de accu trekt zeker leeg.

werkt de rest wel ? zoals verlichting etc ? Loopt de startmotor ?

Wat bedoel je met de accu trekt leeg ? laad ie niet of wat ? of door het langdurig starten ? (is slecht voor een accu om deze constant hoog te belasten ..)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Dit probleem heb ik met mijn kawa zzr 600 gehad, was idd de spannings regelaar, dus check die ff voor je vanalles anders gaat doen.
En het toeval wil dat ik de vervangende spanningsregelaar bij Piet in Ell gekocht heb :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Eljee

:D Alles werkt en alles draait alleen geen vonken dus toch de spanningsregelaar ga dit morgen gelijk regelen met piet 8)

DeWitte

8) weer een tevreden gebruiker van MFL :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

Citaat van: "Eljee":D Alles werkt en alles draait alleen geen vonken dus toch de spanningsregelaar ga dit morgen gelijk regelen met piet 8)

he??  als je spanningsregelaar dood is zou ie als het goed is alleen de accu niet bijladen, of te erg (herr tod heeft daar meer ervaring mee  :roll: ) en zou de rest het dus ook niet moeten doen. Ik zou het dan toch zoeken in je ontsteking zelf, maken alle stekkertjes goed contact? geen losse draadjes, gecorrodeerde bougiekapjes, kapot cdi? kapotte ontstekingstijdstip gevers enz? bobines ok?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

toen bij mijn motor deed de rest het wel nog gewoon, lampen, knipperlichten, je hoorde de startmotor ook nog draaien, maar kreeg gewoon geen stroom genoeg om te starten, en als ik de accu deed opladen, dan liep de motor ook gewoon weer (ffkes), maar op een gegeven moment dan vlogen me de lampjes een voor een kapot, en uiteindelijk kookte zelfs de accu over, lekker was dat, alles onder accuwater....
Ik heb het toen geprobeerd met een nieuwe accu, maar niks meer, niet aan te krijgen.
nieuwe spannings regelaar en hij deed het weer. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Eljee

:lol: Yes maxim loopt weer, ik zou eerst een spanningsregelaar en wat relais en bobines bij Piet gaan halen maar Piet was er echt zeker van dat het niet de spanningsregelaar is. Tja toen heb ik wat stekkers losgetrokken en ingespoten met wd 40 intussen was de accu aan het laden. Ben wat andere klusjes gaan doen, en toen  :o yes maxim leeft.
Bedankt voor jullie medeleven Eljee :D

karz

Nou mooi  :thumbsup:   ;)

Electro problemen weet ik alles van  :banghead4rv:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Eljee

:oops: Trouwens hoe krijg ik een foto aangepast voor onder mijn naam te zetten  :oops:  :?:

karz

Als je niets van photoshop ofzo hebt zou ik even irfanview downloaden (even googlen op irfanview), dit is een gratis programma voor grafische bestanden te bekijken, maar je kan ook resizen met dit programma,ik geloof dat op dit forum de limit 120x120 px is.

Als het je heel erg vreemd is allemaal dan kun je me ook je plaatje mailen, dan doe ik het voor je.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.