Harley Davidson 2007 modellen

Gestart door suzuki-girl, 15 juli, 2006, 07:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

HD 2007 modellen



CiteerAls eerste van Nederland tonen wij de nieuwe modellen van Harley-Davidson. De designers en engineers van het Amerikaanse merk hebben niet stil gezeten.

Groot nieuws is dat we een totaal nieuw blok kunnen verwachten, de Twin Cam 96. Deze 1584 cc Big Twin wordt in alle modellen van de H-D Dyna, Softail en Touring geplaatst. Deze werden voorheen voorzien van een 1450 cc blok. Andere technische vernieuwingen bij deze modellen zijn de Cruise Drive zesversnellingsbak en het actieve inlaat- en uitlaatsysteem.

De enorme keuze aan modellen is voor komend jaar uitgebreid met een nieuwe Softail en twee nieuwelingen in de VRSC-reeks. De Softail-familie begroet de nieuwe FXSTC Softail Custom. Deze cruiser is rijk voorzien van chroomelementen, wat hem nog meer van zijn broers onderscheidt. Net als de FXSTB Night Train en FLSTF Fat Boy wordt onder de Softail Custom een 200 mm dikke achterslof op een gepolijst, aluminium 17 inch achterwiel gemonteerd.

Bij de VRSC's wordt de modellenlijst gecompleteerd met de VRSCDX Night Rod Special en de VRSCX. De Night Rod Special is compleet zwart, zelfs het 1130 cc Revolution motorblok is in die duistere kleur gespoten. Het contrast met het rode logo op de tank en de rode wielranden is hierdoor enorm goed uitgepakt. De dubbele uitlaat aan de rechterzijkant oogt stoer en dankzij een 18,9 liter brandstoftank hoef je niet om de haverklap te tanken. De nieuwe VRSCX moet gezien worden als een replica van het Screamin' Eagle/Vance & Hines NHRA Pro Stock dragracing team. Nu is al verzekerd dat in Europa de motorfiets een exclusief item gaat worden, want er komen slechts vierhonderd exemplaren naar ons continent.

Ook de sportster-modellen bleven niet geheel ongewijzigd. De zeven modellen in dit segment van Harley krijgen voor 2007 sequentiële, elektronische brandstofinjectie. Om dit systeem te kunnen integreren moest H-D flinke aanpassingen aan onder andere het zadel en de brandstoftank doen.
bron motormagazine

















You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: "karz"niet vies ;)



Die zwarte Night Rod Special ziet er wel ruig uit. Maar nu eens even een beetje kritiek op die dingen.
Ik heb afgelopen jaar een kleine 4 uur op zo'n VRSC een ritje gemaakt en had vooral met mijn 1.89 cm veel problemen met de ergonomie. Vooral de framebuizen steken net iets onder de tank uit en daar zit je steeds met je knieen tegen aan.
Verder vind ik de voetsteunen nogal spartaans, vooral als je treeplanken gewend bent of een groter maatje hebt. Ook het stuur bevalt me niet zo. Te laag en te ver naar voren.
Ik zie mezelf hiermee niet een verre reis maken zonder ernstige rugklachten, maar verder is het een leuke brommer.
Wat de performance betreft van die VRSC betreft kan ik kort zijn en alleen maar zeggen Woooooaaaaaaaaaw !!!  :twisted:  Dat ding trekt de straatstenen uit de grond.  :worship-cool:

Alleen die prijs hé? Voor een standaard VRSC koop je niets onder de €23.000,-. Da's toch een kleine FL50.000,- oud Hollandse guldens. Daar kocht mijn buurman destijds z'n hele huis voor.  :lol:

gr. HD4ever. :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Citaat van: "karz"niet vies ;)


precies mijn mening... :!:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.