Hayden naar Ducati in 2007?

Gestart door suzuki-girl, 25 juli, 2006, 13:58:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Hayden naar Ducati in 2007?



Ducati heeft de winnaar van de Red Bull US Grand Prix, Nicky Hayden, gepolst voor een overgang naar het raceteam van het Italiaanse merk voor het volgende seizoen. Hayden sprak met vertegenwoordigers van Ducati op Laguna Seca.

Ducati begon dit jaar goed met de overwinning van Capirossi op Jerez, maar beide coureurs van het team raakten geblesseerd bij de crash op Catalunya en men had moeite om de optimale banden set-up te vinden. Dit heeft ervoor gezorgd dat Ducati niet de resultaten heeft gehaald waar op gehoopt werd en daarom kijken de Italianen uit naar de toekomst.

De contracten van Capirossi en Gibernau lopen af aan het einde van 2006. En ondanks dat Ducati's teammanager Livio Suppo zich alleen maar lovend over zijn coureurs heeft uitgelaten, heeft men bij Ducati toegegeven dat ze geïnteresseerd zijn in Nicky Hayden. Net als ze dat ook zijn of waren in Casey Stoner, Marco Melandri en Jorge Lorenzo, hoewel laatstgenoemde heeft aangegeven nog een seizoen in de 250cc te blijven.

Het feit dat Hayden reeds vier seizoenen goed meedraait in de MotoGP, waaronder het huidige seizoen waarin hij het klassement aanvoert, is niet onopgemerkt gebleven bij Ducati. Verder zou Nicky ook een prima vertegenwoordiger zijn van Ducati voor de Amerikaanse markt.

bron: motormagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

Bakkertjedeeg

Hayden heeft Honda absoluut nodig om kampioen te worden. Naar mijn mening is het geen topper. Alleen met topmateriaal komt hij er.

Wat ik wel sterk vindt is zijn zadelvastheid dit jaar. :worship-cool:

Schmetzke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Hayden heeft Honda absoluut nodig om kampioen te worden. Naar mijn mening is het geen topper. Alleen met topmateriaal komt hij er.

Wat ik wel sterk vindt is zijn zadelvastheid dit jaar. :worship-cool:

Volledig mee eens  :yes6rs:  :stupid:

Raaz

Ben ook eens benieuwd welke verschuivingen er nog gaan gebeuren. Als Hayden dit jaar geen wereldkampioen wordt (door de technische mankementen bij de club van Rossi), dan wordt hij het nooit meer!

Ducatisti

Joh...ik ben allang blij als ze GIBERNAU er uit gooien...
Capirex mag van mij blijven....blijft een goede coreur...maar die Spanjaard! :evil:
Wat een prutser...