Hoofdmenu

Nieuw Frans motormerk

Gestart door suzuki-girl, 27 juli, 2006, 09:25:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Nieuw Frans motormerk: Wakan

Frankrijk heeft weinig motorfabrikanten. Naast Voxan en Scorpa heb je niet veel meer merken. Dit is wel vreemd, want de autofabrikanten zijn wel goed vertegenwoordigd in het land.




Sinds kort heeft Frankrijk er een motorbouwer bij: Wakan. De eerste motorfiets die het berdrijf heeft gebouwd is de Wakan 1640. Deze motorfiets heeft een 1640 cc motorblok met een vermogen van 115 pk. Het gewicht van de motor is 177 kilo.



De Wakan is ontworpen door Joel Domergue en heeft het uiterlijk van een cafe racer. Het motorblok is geproduceerd door het Amerikaanse berdijf S&S.

Joel Domergue begon in 2003 fulltime met zijn werk aan de motorfiets. Dit resulteerde in het eerste prototype in 2005. De eerste vijftien exemplaren zijn in oktober 2006 leverbaar.

bron: motorxperience
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

toch mooi dat die nieuwe fietsen vanzelf blijven staan, geen ketting,spiegels of kentekenhouder nodig hebben :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Het laat me eigenlijk denken aan onze brommervakantie naar Frankrijk, daar zag je me toch wat verbastelde brommers rijden... net zoiets als hierboven alleen wat kleiner :rofl: Ik ben toch bang dat dit merk het in eerste instantie van de inheemse bevolking moet hebben :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

S&S verbouwd en tuned ook Harley blokken volgens mij, ik dacht dat ze zelfs een big bore kit hebben om van je Harley een twee liter te maken.
Ik denk dat het met het geluid van deze ketel dus wel snor zit. Voor de rest vind ik het een zeer lelijke motor .

Desmo-devil

Citaat van: "karz"toch mooi dat die nieuwe fietsen vanzelf blijven staan, geen ketting,spiegels of kentekenhouder nodig hebben :roll:

Deze heeft waarschijnlijk geen ketting maar een belt drive, en de kentekenplaathouder zit er wel degelijk op , kijk maar eens goed.

karz

Citaat van: "Desmo-devil"

Deze heeft waarschijnlijk geen ketting maar een belt drive, en de kentekenplaathouder zit er wel degelijk op , kijk maar eens goed.

ohja , oh die is bes mooi toch. beter dan die taartscheppen
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Ik snap eigenlijk niet hoe je daar 2 jaar over kunt doen :oops: Het blok was kant en klaar en voor de rest uhhhhh :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

en ze blijven staan door een jiffy aan de achteras...rechts zo te zien op de foto's..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Youp

ik vind het een beetje een opnieuw gestylede buell... en de buell (XB12S) is dan echt wel de mooiere van de twee  :?
opeloos benzine verslaafd...