Hoofdmenu

Suzuki-girl

Gestart door suzuki-girl, 15 september, 2005, 19:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yvil

Hey, hoe is het eigenlijk verer gegaan met die "pimp-werkzaamheden"?

Heb je ergens nog wat up to date pics staan of zo? Nu ik officieel fan van
dit type motor ben geworden ben ik zeer benieuwd naar alles wat ik er over
te horen en zien kan krijgen  :yes6rs: Heb je de orginele uitlaatjes nog eronder?

Enig idee hoe snel hij van 0 tot 100 zou moeten kunnen (op papier  ;)), kan ik
nergens vinden en dat soort dingen vindt ik wel grappig om te weten. 0 - 200
ben ik ook benieuwd heen... Snap wel dat dat verder niks uitmaakt, maar goed,
ze zullen het wel ergens hebben gezet lijkt mij  :dunno:

Vertel vertel  :mrgreen:

B-Witch

Kijk maar es naar dit filmke, dan zie je waar de GSR toe in staat is  :mrgreen:

GSX-R loopt mss iets uit met weg acceleren, maar de GSR haalt hem gewoon weer netjes bij :yes6rs:
2 blokken, bijna identiek, alleen is die van de GSR wat teruggezet, maar maakt kwa prestaties heel erg weinig uit, ik durf zelfs te beweren dat de GSR een breder toerenbereik heeft. (mja ik ben niet technisch, en kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten).
Welk toerental je ook rijdt, welke versnelling, dat maakt niet uit, gas open en dan is ie er ook meteen.
De injectie werkt feilloos. (alleen bij heel langzaam rijden soms wat stokkend)
Zelf geef je al aan dat de GSX-R in de hoge toeren niet lekker op pakt, nou ik kan je vertellen de GSR blijft maar doorgaan, je trekt hem zo in ene keer en zonder hapering gewoon door tot in de begrenzer.

http://www.youtube.com/v/267Z_pLlPkw&hl=en

van 0 tot 100.... geen flauw idee, mss eens leuk om te klokken :mrgreen:

Op het moment heb ik ff niks meer verandert, kuipje is er wel weer van af gehaald, want ik vond het lelijk.
De uitlaatjes staan nog hoog op het verlanglijstje, net zoals de radiatorcover, het zwarte stuur, en de buddyseatcover....Maar ja we hebben hier 2 motoren staan, en dus is het kwestie van de eurootjes ff netjes verdelen  :?

Op het moment is de GSR echt mijn motor.
Ik zou dus echt niet weten wat ik anders zou moeten kiezen, er is geen motor die ik dus als vervanging zou kunnen bedenken, er is altijd wel iets dat mij niet bevalt, en bij de GSR bevalt me het gehele pakketje gewoon.
Op het eerst moment dat ik er mee gereden heb (proefritje bij Motoshop), tot nu toe, is en blijft het mijn "vriendje"... :yes6rs:

En zou je aan het denken zijn om er ook een aan te schaffen:
Kijk eens op Mobile.de, daar staan er voor niet te veel geld een aantal  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Mischien vind je hier een antwoord...met een beetje verbeelding kunnen jullie ook wel een woordje spaans  :mrgreen:

Caratteristiche tecniche - Suzuki GSR 600

Dimensioni e pesi
Lunghezza 2.090 mm
Larghezza 775 mm
Altezza 1.075 mm
Altezza della sella 785 mm
Altezza minima da terra 130 mm
Altezza delle pedane mm
Interasse 1.400 mm
Peso a vuoto 183 kg
Capacità serbatoio 16,5 l
Meccanica
Tipo motore 4 tempi, 4 cilindri in linea
Cilindrata 599 cc
Alesaggio 67,0 mm
Corsa 42,5 mm
Raffreddamento a liquido
Distribuzione DOHC, 4 valvole per cilindro
Potenza 72 Kw (98 CV) a 12.000 - Coppia 64,7 Nm a 9600 giri/min
Alimentazione iniezione elettronica SDTV
Accensione elettronica transistorizzata
Frizione multidisco a bagno d'olio
Cambio 6 marce ad ingranaggio costante
Trasmissione a catena
Avviamento elettrico
Ciclistica
Telaio a doppia trave in lega d'alluminio
Sospensioni anteriori Forcella telescopica 43 mm regolabile
Sospensioni posteriori Focellone oscillabile con leveraggio progressivo, mono ammortizzatore idraulico regolabile
Freno anteriore doppio freno a disco da 310 mm
Freno posteriore freno a disco singolo da 240 mm
Pneumatici anteriore: 120/70-ZR-17 - posteriore: 180/55-ZR-17
Prestazioni dichiarate
Velocità massima 230 km/h
Accelerazione 0-100 km/h: 3.8 - 4.0 sec sec
Consumo 21 km/l ciclo misto - 11 km/l massima potenza
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Hahaha dat filmpje had ik ook al gevonden en maakte me niet bepaald minder enthausiast zullen we maar zeggen  :mrgreen:. Voor de rest heb ik al zo'n beetje ieder GSR filmpje gezien dat er te vinden is. Als ik iets leuk vind wil ik er zo veel mogelijk van zien hahaha...

Volgend dat stuk van FZ zou hij binnen de 4 sec op de 100 moeten zitten. Had toch eigenlijk 3,5sec verwacht. Nee, nu valt hij echt af  :schater: Yeah right!!! Ik acht op dit moment de kans zeer groot dat ik binnen n jaar de trotse bezitter van zo'n prachtmachientje ben  :yes6rs:

Nov. studeer ik af dus dat bied perspectief hoop ik.

DeWitte

af studeren?? Ik hoor Feestje?? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Citaat van: Dwars® op 27 mei, 2008, 07:32:25
af studeren?? Ik hoor Feestje?? :mrgreen:

Jij hoort ook alleen maar wat je horen wil  :schater:
Maar wie weet  :dunno:

Mounty

#111
Citaat van: Suzuki-Girl© op 26 mei, 2008, 15:42:03
Kijk maar es naar dit filmke, dan zie je waar de GSR toe in staat is  :mrgreen:

GSX-R loopt mss iets uit met weg acceleren, maar de GSR haalt hem gewoon weer netjes bij :yes6rs:
2 blokken, bijna identiek, alleen is die van de GSR wat teruggezet, maar maakt kwa prestaties heel erg weinig uit, ik durf zelfs te beweren dat de GSR een breder toerenbereik heeft. (mja ik ben niet technisch, en kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten).
Welk toerental je ook rijdt, welke versnelling, dat maakt niet uit, gas open en dan is ie er ook meteen.
De injectie werkt feilloos. (alleen bij heel langzaam rijden soms wat stokkend)
Zelf geef je al aan dat de GSX-R in de hoge toeren niet lekker op pakt, nou ik kan je vertellen de GSR blijft maar doorgaan, je trekt hem zo in ene keer en zonder hapering gewoon door tot in de begrenzer.

http://www.youtube.com/v/267Z_pLlPkw&hl=en

van 0 tot 100.... geen flauw idee, mss eens leuk om te klokken :mrgreen:

Op het moment heb ik ff niks meer verandert, kuipje is er wel weer van af gehaald, want ik vond het lelijk.
De uitlaatjes staan nog hoog op het verlanglijstje, net zoals de radiatorcover, het zwarte stuur, en de buddyseatcover....Maar ja we hebben hier 2 motoren staan, en dus is het kwestie van de eurootjes ff netjes verdelen  :?

Op het moment is de GSR echt mijn motor.
Ik zou dus echt niet weten wat ik anders zou moeten kiezen, er is geen motor die ik dus als vervanging zou kunnen bedenken, er is altijd wel iets dat mij niet bevalt, en bij de GSR bevalt me het gehele pakketje gewoon.
Op het eerst moment dat ik er mee gereden heb (proefritje bij Motoshop), tot nu toe, is en blijft het mijn "vriendje"... :yes6rs:

En zou je aan het denken zijn om er ook een aan te schaffen:
Kijk eens op Mobile.de, daar staan er voor niet te veel geld een aantal  ;)


ieder zijn ding natuurlijk. Mijn eerste indruk van de GSR was ook "wauw" en ook een kort ritje was leuk erop.
Het toerenbereik is idd breder dan de GSX-R en daarom wat minder in de pkaas. een goede match volgens mij.
Ik val ook voor motoren met een breder toerenbereik. de zogehete koppelkanonnen zoals ze omschreven worden. De XJR1200/1300 de bandit1200 de GSX (zonder de R)1400 zijn zo van die machientjes waarop ik al eens heb mogen rijden en nog steeds onder indruk ben en zeker van de GSX1400. De GSR heb ik ook op gereden maar viel voor mij een beetje tegen kwa prestatie.
Enkele gegevens:

GSX1400 106HP/6800r:126NM/5000r
GSR600 98hp/12000r:64.7/9600r
XJR1200 98HP/8000r:91.2Nm/6000r
XJR1300 106HP/8000:104.7Nm/6000r
Bandit1200 98HP/8500:92Nm/6500r

Kwa looks zou ik ook voor de GSR gaan en de 2e keus de XJR met een zwart motorblok...hou niet zo van die blinkende onderdelen :cool: Kwa prestatie kies ik voor een groter motorinhoud met wat meer koppel.

De GSR is kwa prestatie gelijk aan (zelfs een beetje minder) wat ik nu heb..de FZ750 107HP/10500r:81.4/8000
Stuurt bijna net zo makkelijk maar de FZ is wat kilo's meer.

Maar nogmaals...kwa looks zou ik voor de GSR gaan..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Je vergeet...

B-KING1300 184HP/9800r:146NM/7200r

:worship-cool: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :worship-cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: Herr Tod op 28 mei, 2008, 02:33:56
Je vergeet...

B-KING1300 184HP/9800r:146NM/7200r

:worship-cool: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :worship-cool:

Binnenkort staat ie ook in het lijstje, maar heb er nu nog geen ritje mee gehad dus kan ik niet beoordelen. De gegevens zijn idd goed hoog. Een absolute topper in zijn klasse. Nadeel is wel: je krijgt van die lange armen als je steeds hard optrekt.. :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

CiteerGSX1400 106HP/6800r:126NM/5000r
GSR600 98hp/12000r:64.7/9600r
XJR1200 98HP/8000r:91.2Nm/6000r
XJR1300 106HP/8000:104.7Nm/6000r
Bandit1200 98HP/8500:92Nm/6500r


Dit kan je ook niet gaan vergelijken, dit zijn allemaal zwaardere motoren, meer CCtjes... :roll:
ja vanzelf dat die dan ook wat meer PKtjes en meer koppel hebben... :?

Dit is een rijtje waar ipv de GSR de Bking in hoort  :yes6rs:

CiteerB-KING1300 184HP/9800r:146NM/7200r

en die beats them all  :yes6rs: :cool: :cool:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

klopt helemaal SG...is geen vergelijking  :mrgreen: maar er werd gezegd dat de GSR zo'n goed koppel heeft en zo...als je een goed koppel wilt met veel vermogen moet je idd de B-King kopen.

Ik wilde iig alleen maar zeggen dat er wel meerdere motoren zijn met een goed en veel beter koppel en vermogen dan de GSR...rij daar maar es op dan vind je de GSR een watje om te rijden.
Kom je vanzelf weer op het verhaal "damesmotor" (jah ik weet dat er ook veel jongens en mannen op een GSR rijden en dat de term damesmotor eigenlijk niet gebruikt mag worden. Ik weet ook dat voor vele de motor een verlengstuk van ... is)   Damesmotor is niet eens een nederlands woord volgens mij.. De definitie lijkt op: Lichte motor die makkelijk stuurt en goed hanteerbaar is, like de GSR dus..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Hey Fz,

Ik ken jou en je rijstijl natuurlijk niet, maar je maakt mij niet wijs dat die fz een partij voor een GSR is,
denk dat je hem in de bochten kwijt bent  :yes6rs:. Geen idee of die FZ te vergelijken is met mn VFR
omdat dat ook een oudere motor met 750cc is  :dunno:. Want wat ik wel weet is dat ik na een dik half
uur op die GSR gereden te hebben ik mezelf daarmee weg zou rijden wanneer ik tegen mezelf op de VFR
kon rijden. Beetje slechte zin, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel  ;)

Jammer dat ik nu geen GSR kan betalen, anders konden we het eens proberen  :mrgreen:

B-Witch

#117
Ron, ik heb bewust voor die GSR gekozen, ik hoef geen zwaar paard te hebben, want dat zou voor mij alleen maar aanvoelen als een knol tussen de benen, lomp en zwaar.
Ik heb een andere bouw dan de meeste mannen (en gelukkig ook veel vrouwen) :mrgreen:
Dus ik kies in een segment waar ik het beste mee vooruit kan.
een 1200 of een 1300 zoals de B king zijn gewoon niet voor mij bedoelt. :?
Lullig maar gewoon waar.
Wat ik met de GSR voor elkaar krijg, zou me wss niet lukken met de B King of een andere zwaardere motor.
Fysiek haal ik dat niet ben ik bang.. tsja een meisje he. :oops:
Maar er zijn ook mannen die liever een wat lichtere motor hebben die mss wat minder vermogen heeft, maar door zijn gewicht wel beter te handelen, dus einde van het verhaaltje: wel in een groep met dikke motoren mee kunnen. of ze gewoon wegrijden  :yes6rs:
Ik rij dan liever soepel op een lichtere motor dan stuntelig de bochten om op een zwaar geval, dat ik niet fatsoenlijk kan hanteren.
En laten we eerlijk zijn, (en er zijn hier op MFL mensen die dat kunnen beamen) met de GSR kom ik gewoon lekker uit de voeten, en als ik wil best met de "grote jongens" mee... af en toe   :mrgreen:

You may own the bike, but the bike possesses you.

Maarten

Ben het helemaal met je eens suzuki-girl! Groter is niet altijd beter ;) !Heb zelf een cbr 600 (170 kg)en zo'n lichtere motor rijd geweldig alles gaat veel soepeler, ik heb er betere controle over en kunt er leuker mee spelen in de bochten, aangezien ik zelf 79 kilo weeg kan ik veel meer met gewicht gaan spelen dan op een motor van 250 kilo ! Ja oke een wielie maken is bijna niet te doen en gaat veel gemakkelijker op een 900 cc of meer maja das ook niet mijn ding! en met zo'n 600tje haal je met gemak 280 km/h op duitse autobaan , lijkt me hard genoeg gaan. Benzine verbruik licht een stuk lager en kan me vrienden prima bijhouden zelf een zx-9r .
gsr nog niet geprobeert maar ziet er goed uit op filmje  :cool:
I'm from the dirty south!!

Mounty

is ook goed dat je kiest voor een motor die bij je past, en verstandig ook. Ik zeg ook helemaal niks over je keuze of zo. Wat ik alleen maar wilde aanmerken is dat er meer is dan de GSR en er best veel vergelijkend materiaal is...

Of de FZ een partij is voor de GSR..ligt ook aan de rijder en de ervaring met de motor. Ik haal nog lang niet alles uit de FZ, kan nog veel platter in de bochten, kan nog veel beter en tijdiger schakelen en zo maar dat is een kwestie van ervaring.... en ik heb helaas weinig tijd om die op te doen. Heb idd wel al gereden met twee GSR rijders, R1 en R6 rijder en kan wel vertellen dat we makkelijk elkaar konden bijbenen...alleen op rechte stukken ging de R1 voorop..
De ene keer was de GSR rapper na de bocht en de andere keer nam ik de voorsprong. Ook dat had meer met de ervaring,durf en roekeloosheid van de bestuurders te maken dan met het kunnen van de motoren..

Tot slot: Het is nooit mijn bedoeling geweest om de GSR af te kraken of negatief erover te spreken of zo....maar ophemelen doe ik m ook niet, zeker na mijn ritje erop waarvan ik meer verwacht had..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009