Nieuwe pendelfiets gezocht.

Gestart door karz, 28 juli, 2006, 13:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi, ik heb een pendelfietske op het oog, die toevallig ook ABS heeft. Een van de eerste modellen zeg maar. 2 grote pompen voor voor-en achterrem.

Heeft iemand ervaring met zo'n eerste generatie ABS ?  Wordt je daar blij van of is het meer iets wat je er meteen af zou slopen ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Even mijn eigen topic in leven houden :angel:  

Ik heb motor-forum al geleerd dat het iig niet uitmaakt als de ABS in storing valt. Je houdt dan je 'reguliere' remsysteem over.
Dat vond ik wel een belangrijke. Niet dat als de electronische intelligentie achter ABS faalt, je niet meer fatsoendelijk kan remmen. Zoals bijvoorbeeld het geval bij stuur/rembekrachteging bij autos :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

ABS werkt ook als het niet werkt :wink: toe aan je 1e GS zeker :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"ABS werkt ook als het niet werkt :wink: toe aan je 1e GS zeker :mrgreen:



Nope, ik had als pendelbrik een K100RS 16V  op het oog, maar laat maar... Ik heb net een proefrit achter de rug  :roll:  .

Alsof je een dieselbus aan het rijden bent, en dat is dan ook nog de 'snelste' van de K100's   :rofl:

Ophanging en remmerij is wel super moet ik zeggen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

lelijk hok zo'n Rs imo, koop een Gs (trouwens nog een verse GSA in de aanbieding: beurt en nw cardanas)

maar wat je zegt klopt niet: een moto is net zo snel als z'n bestuurder  :wink: voorbeelden ten over  :wink:

Schmetzke met de helft aan pk's is errug lastig bij te benen  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

:jack:   .Schmetske heeft een 1-cilinder die verticaal staat als je naar het Gas kijkt.  Deze Beemer  heeft de gasrespons van een dieplader. Eer dat blok op toeren is hoeft het al niet meer.  
Maar ik zal de 4-in lijn wel verkeerd rijden, moet hem natuurlijk de hele tijd in de 7000 + toeren houden voor wat performance.
Misschien hadden ze dat ding nog een 6e en 7e versnelling moeten geven, zodat het bij 120+ niet lijkt of je op een cementmolen aan het rijden bent.

Gedoe...

Ben echt annoyed, had me min of meer ingesteld op dat ding, rijdt het dan als nat brandhout.. :banghead4rv:  Kan ik weer opzoek naar een ander hok.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"Ben echt annoyed, had me min of meer ingesteld op dat ding, rijdt het dan als nat brandhout.. :banghead4rv:  Kan ik weer opzoek naar een ander hok.

weet niet wat je spenderen wilt: maar kijk eens over de grens: kom net van Kohl af in Aachen :shock:  wat je daar kopen kan voor een fractie van de nederlandse prijzen of check www.MotoScout24.de of www.Mobile.de voor de particulier markt in D. invoeren stelt geen reet voor, keuringstation is ook nog bij jou om de hoek :idea:

edit en een K100 is niet traag, wel lelijk :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
edit en een K100 is niet traag, wel lelijk :twisted:

sorry maar ik vond hem echt traag, ik snap niet dat ze het hok uberhaupt verkocht krijgen. Ik bedoel mijn vorige pendelfiets VF750S sabre leek wel een raket tegenover die RS.

Ik snap nu wel waarom iedereen roept dat ze makkelijk 2 ton kunnen hebben. Die blokken doen toch niks  :angel: .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Zeg Karz, ik heb toevallig nog een RF in de aanbieding......Niks voor jou :?:  :mrgreen:



Komt tenminste goed vooruit :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

Citaat van: "karz"Schmetske heeft een 1-cilinder die verticaal staat als je naar het Gas kijkt.

Ja dat scheelt natuurlijk ENORM

Youp

Citaat van: "karz":jack:   .Schmetske heeft een 1-cilinder die verticaal staat als je naar het Gas kijkt.  Deze Beemer  heeft de gasrespons van een dieplader. Eer dat blok op toeren is hoeft het al niet meer.  
Maar ik zal de 4-in lijn wel verkeerd rijden, moet hem natuurlijk de hele tijd in de 7000 + toeren houden voor wat performance.
Misschien hadden ze dat ding nog een 6e en 7e versnelling moeten geven, zodat het bij 120+ niet lijkt of je op een cementmolen aan het rijden bent.

Gedoe...

Ben echt annoyed, had me min of meer ingesteld op dat ding, rijdt het dan als nat brandhout.. :banghead4rv:  Kan ik weer opzoek naar een ander hok.

HAD!  8)
opeloos benzine verslaafd...

Hakinnen

:rofl:  :rofl:  

Hakki heeft eens op een uh..hoe heete da fietske..Beemer R100(RT ?) gereden... :oops:

stjuurt neet..remp neet en vooral...leup neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

kon wel een vliegwiel en krukas van lood inzitten..

Het zal best betrouwbaar zijn zo'n K100 of ne R100 maar  het biedt de rij- sensatie van ne zak aardappelen.

ennuh...guzzi's zijn ook betrouwbaar en die zijn wel tof





:wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"ennuh...guzzi's zijn ook betrouwbaar en die zijn wel tof

jaja, Italianen bouwen echt betrouwbaar spul :roll: was ik ffkes vergeten :roll: , zonder financiĆ«le injecties waren de Italiaanse merken allemaal al voltooid verleden tijd> ALLEMAAL dus  :twisted:

ut ligt nooit aan de brommert; altijd aan ut menneke dat erop zit. :sucks:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"ennuh...guzzi's zijn ook betrouwbaar en die zijn wel tof

jaja, Italianen bouwen echt betrouwbaar spul :roll: was ik ffkes vergeten :roll: , zonder financiĆ«le injecties waren de Italiaanse merken allemaal al voltooid verleden tijd> ALLEMAAL dus  :twisted:

ut ligt nooit aan de brommert; altijd aan ut menneke dat erop zit. :sucks:

:jack:

hap!

den dwars op het beemerlontjuh getrapt geloof ik..

waar heb jij het nu weer over?
Ik zeg alleen dat Guzzi betrouwbaar is..das gewoon een feit, meer niet.

heb het verder niet over ALLE italiaanse merken , financiele injecties of voltooid verleden tijd gedoe..

Bovendien , als alle motorrijders smaak en enig gevoel voor design hadden was BMW allang voltooid verleden tijd



:mrgreen:  


:wink:

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
ut ligt nooit aan de brommert; altijd aan ut menneke dat erop zit. :sucks:

:yes6rs: En daar ben je zelf het levende bewijs voor  :yes6rs:

Want geef toe, die beemer van jou is stiekem ook niet vooruit te branden met 70 pk en 350 kg  :worship-cool: :rofl: