kunstwerken ?

Gestart door DeWitte, 31 juli, 2006, 21:28:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

ik heb wat met mooie bruggen: technische en architectonische (is dat goed geschreven?) hoogstandjes of meer kunstwerken??
iig wil deze nog wel eens "live" zien 8)

de Storebelt (18 km lang :shock: )
[/quote]

de Øresbund
brug/tunnel tussen Denemarken en Zweden van 16km in totaal 8)


[/
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Viaduct de Millau (F)



De brug hangt boven de rivier de Tarn in het Centraal Massief en moet de toeristische streek aan de Middellandse Zee beter bereikbaar maken. Naar verwachting kunnen dagelijks tienduizenden automobilisten de kust sneller bereiken. Voor een overtocht moet wel tol worden betaald; in de zomer maar liefst 6.50 euro.
Glazen wand
De brug is tweeëneenhalve kilometer lang. De weg ligt op 270 meter en het hoogste punt van de brug is zelfs op 340 meter, 16 meter hoger dan de Eiffeltoren. Een glazen wand geeft bescherming tegen windstoten.
De Britse architect Norman Foster heeft de hangbrug ontworpen. Hij ontwierp ook het Duitse parlementsgebouw in Berlijn. Het technisch ontwerp is van de Nederlandse bouwmaatschappij Arcadis.
De bouw heeft 400 miljoen euro gekost.

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil


WhomBom

het maken van die dingen is nog veel indrukwekkender als het voltooide bouwwerk. houd discovery maar es in de gaten.... niet normaal hoe die gekken een brug bouwen.

ze hebben een plan, bedenken zich erges tussen de kop koffie en de peuk dat hun plan niet werken gaat, bedenken weer wat anders, bellen wat heen en weer, en doen het dan maar anders  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

lijkt me maf om daar eens over heen te jagen met de brommert. 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Wanneer zijn die krengen gebouwd ? Ben in '92 in Dene-Zweden geweest en heb geen brug gezien. Alles met die fucking boot moeten doen !
Krijg je een stukje touw om je motor mee vast te leggen aan de railing !!
Lijkt me inderdaad kicken om met 200 km/h over die bruggen te scheuren. Kunnen iig geen flitsers in de berm staan.

B-Witch

Wel erg hoog die laatste :shock:


heb nogal last van hoogtevrees :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Ik vrees de hoogte pas als die in rap tempo minder wordt :shock:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: "Dwars"lijkt me maf om daar eens over heen te jagen met de brommert. 8)

Wel op het achterwiel, anders is het ook zo saai (zoals alle rechte stukken)

Herrie

Citaat van: "Dwars"lijkt me maf om daar eens over heen te jagen met de brommert. 8)

Yep, ik heb ze alle 3 al gereden.
De 2e vond ik het mooiste , duik je halverwege het water de tunnel in en kom je naast het vliegveld van Kopenhagen weer boven
En de laatste, Milau, is ook erg mooi, alleen geen plaats om d`r even een mooi plaatje van te maken.
Trouwens een mooi stuk autoweg de A75 van Montpellier naar het noorden, fijner te rijden als de route soleil. Met nog wat mooie bochten erin, en landschappelijk een stuk meer te zien.

Greets

Herrie

Ozze

Effe oude topics omhoog schieten  8)

Citaat van: "Herrie"En de laatste, Milau, is ook erg mooi, alleen geen plaats om d`r even een mooi plaatje van te maken.

Je moet er ook nie over rijden, maar der onder door  8)



resident Frans Bauer fanclub chapter Belfeld