Hoofdmenu

vastzittende remmen..

Gestart door Mounty, 21 september, 2006, 21:45:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Schoonbroer rijd op een Honda CX500S of zoiets en heeft dat hok een tijdje 5a6 jaar niet meer gebruikt. Gaat m nu voor woon werk verkeer gebruiken maar komt op het volgende p[robleempje..

De remmen blijven vasthangen..d.w.z.:

Rijden zonder problemen, motor neerzetten (in de zon) en dan na een werkdag zitten de remmen vast, goed vast. Net alsof er druk op de cups staat zeg maar.

De cups en zo zijn al schoon gemaakt en gangbaar gemaakt, daar ligt het dus niet aan...denken we.

De volgende theorie had schoonbroer:
De remvloeistof bevat vocht (water) omdat deze oud is...door de warmte van de zon zet deze uit en dan gaat alles vast zitten..Kan dat ??

Ik heb m verteld dat ie beter de vloeistof kan vervangen..elke een of twee jaar..

Andere ideen zijn welkom..

thanks
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

remvloeistof zou ik sowieso vervangen als dat ding zo lang heeft stilgestaan  :!:  
Wordt telkens weer gezegd; kost geen ruk, is weinig moeite maar kan wel je leven kosten  :idea: .

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, ook nog nooit gezien, Maar het schijnt dat als je genoeg water in je remvloeistof hebt, het boeltje dus kan gaan koken, en niet op de manier die ik altijd dacht, hij bouwt gewoon druk op en als je dan de rem loslaat komt het weer goed, nee het schijnt echt te ontploffen. ala BOEM je voorwiel staat stil   :shock:

(Remvloeistof is hygroscopisch, dwz trekt water aan, een rubberen leiding laat door zijn porien heeeel langzaam dat water naar binnen. Het schijnt dat stalen remleidingen geen last van dit euvel hebben... waarom niet weet ik ook niet, is als ik het goed begrijp ook een rubber slang, alleen met een stalen mantel?)

of dit hieraan ligt dat ie in stilstand vast gaat zitten weet ik ook niet, misschien is het ook de warmte die van je schijf de klauw, en dus de vloeistof in trekt als je hem neerzet. Maar ik zou echt asap die vloeistof vervangen!  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

Citaat van: "WhomBom"remvloeistof zou ik sowieso vervangen als dat ding zo lang heeft stilgestaan  :!:  
Wordt telkens weer gezegd; kost geen ruk, is weinig moeite maar kan wel je leven kosten  :idea: .

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, ook nog nooit gezien, Maar het schijnt dat als je genoeg water in je remvloeistof hebt, het boeltje dus kan gaan koken, en niet op de manier die ik altijd dacht, hij bouwt gewoon druk op en als je dan de rem loslaat komt het weer goed, nee het schijnt echt te ontploffen. ala BOEM je voorwiel staat stil   :shock:

(Remvloeistof is hygroscopisch, dwz trekt water aan, een rubberen leiding laat door zijn porien heeeel langzaam dat water naar binnen. Het schijnt dat stalen remleidingen geen last van dit euvel hebben... waarom niet weet ik ook niet, is als ik het goed begrijp ook een rubber slang, alleen met een stalen mantel?)

of dit hieraan ligt dat ie in stilstand vast gaat zitten weet ik ook niet, misschien is het ook de warmte die van je schijf de klauw, en dus de vloeistof in trekt als je hem neerzet. Maar ik zou echt asap die vloeistof vervangen!  :wink:

ikzelf zou ook alle vloeistoffen vervangen hebben alvorens de weg op te gaan met die mototr..was zelf ook verwonderd dat hij dat niet had gedaan...nieuwe bandjes, benzine en gaan met die banaan..
Na een km of 150 begon de elende met de remmen...
Ben benieuwd wat de motorolie doet na zolang stil te hebben gestaan..lijkt me ook niet geweldig.

anyway...het zou dus theoretisch mogelijk kunnnen zijn dat door water in je revloeistof je remmen vast gaan zitten door de druk die opgebouwd word als je water verwarmt..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"Schoonbroer rijd op een Honda CX500S

voor online hulp kan hij zich het beste ff aanmelden @ MFL  :wink:

:thumbsup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "FZ_Ron"Schoonbroer rijd op een Honda CX500S

voor online hulp kan hij zich het beste ff aanmelden @ MFL  :wink:

:thumbsup:

dat weet ik, en dat weet hij ook....mischien dat Lucky 13 ook nog eens met hem kan praten...werkt op het stage adres van Lucky13..

Komt goed..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

Niet lang over discusieren, vervangen die remvloeistof en kijken wat ie dan doet, kost geen drol en is zo gebeurd.

Mounty

Citaat van: "Desmo-devil"Niet lang over discusieren, vervangen die remvloeistof en kijken wat ie dan doet, kost geen drol en is zo gebeurd.

is bij deze al gebeurt...nu had hij het probleem vooral als de motor de hele dag in de zon had gestaan...dus afwachten als de zon schijnt of het nu weg is..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009