motorbeleid maastricht

Gestart door De Sjeng, 05 oktober, 2006, 21:56:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

> >Beste Mede Motorrijders,
> >
Sinds jaar en dag is het parkeren van motoren in Maastricht een
achtergestoten kindje bij het verkeersbeleid van de Gemeente Maastricht. Er zijn tegenwoordig nog nauwelijks plekken waar, legaal, een motor geparkeerd mag worden. Uiteindelijk blijven enkel de parkeergarages van Q-Park over met alle nadelen van dien.
Om deze problematiek aan te pakken heeft een van onze leden, Tiny Meese van Stadsbelangen Mestreech, e.e.a. aangekaart bij de Gemeenteraad. Een van de antwoorden op de gestelde vragen was letterlijk: "Motorrijders is net het soort volk dat we uit Maastricht willen weren". Jullie begrijpen dat dit bij ons in het verkeerde keelgat is geschoten en dat er dus iets moet gebeuren. We eisen dat er in het centrum bewaakte stallingen/parkeerplekken voor motoren komen> >Er is de afgelopen weken een petitie gehouden welke maandag 9 oktober a.s.
aangeboden zal worden aan wethouder Hazu. Om de overhandiging van deze handtekeningen extra kracht bij te zetten willen we dit met zoveel mogelijk
motorrijders gaan doen. Het plan is om 's avonds om 18.30 uur te verzamelen
bij het clublokaal van "Bikers St-Michel Maastricht" gelegen aan de
Heugemerstraat 76 te Heugem, Maastricht. Er zal dan omstreeks 19.00 uur in
colonne naar het Stadhuis op de Markt worden gereden, dit alles zal door L1
TV en TV Maastricht worden vastgelegd en is met toestemming van de Politie.
Uiteraard is dit meteen de ultieme gelegenheid om als motorrijders een
visitekaartje af te geven en te laten zien dat de gemiddelde motorrijder
een normale nette jongen/meid is.

Wij roepen jullie daarom op:

NEEM OP MAANDAG 9 OKTOBER MET ZOVEEL MOGELIJK MOTOREN DEEL AAN DEZE AKTIE,
HET IS IN ONS ALLER BELANG!

Namens Bestuur Bikers ST. Michel Maastricht
Mart Houben
PR-Functionaris

GSM: 0031 6 511 979 83
God Forgives, I Don't

WhomBom

schmetzke mag dus niet komen, anders kun je die stalling meteen vergeten  :roll:




:mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "maurice"> >Beste Mede Motorrijders,
> >
Sinds jaar en dag is het parkeren van motoren in Maastricht een
achtergestoten kindje bij het verkeersbeleid van de Gemeente Maastricht. Er zijn tegenwoordig nog nauwelijks plekken waar, legaal, een motor geparkeerd mag worden. Uiteindelijk blijven enkel de parkeergarages van Q-Park over met alle nadelen van dien.
Om deze problematiek aan te pakken heeft een van onze leden, Tiny Meese van Stadsbelangen Mestreech, e.e.a. aangekaart bij de Gemeenteraad. Een van de antwoorden op de gestelde vragen was letterlijk: "Motorrijders is net het soort volk dat we uit Maastricht willen weren". Jullie begrijpen dat dit bij ons in het verkeerde keelgat is geschoten en dat er dus iets moet gebeuren. We eisen dat er in het centrum bewaakte stallingen/parkeerplekken voor motoren komen> >Er is de afgelopen weken een petitie gehouden welke maandag 9 oktober a.s.
aangeboden zal worden aan wethouder Hazu. Om de overhandiging van deze handtekeningen extra kracht bij te zetten willen we dit met zoveel mogelijk
motorrijders gaan doen. Het plan is om 's avonds om 18.30 uur te verzamelen
bij het clublokaal van "Bikers St-Michel Maastricht" gelegen aan de
Heugemerstraat 76 te Heugem, Maastricht. Er zal dan omstreeks 19.00 uur in
colonne naar het Stadhuis op de Markt worden gereden, dit alles zal door L1
TV en TV Maastricht worden vastgelegd en is met toestemming van de Politie.
Uiteraard is dit meteen de ultieme gelegenheid om als motorrijders een
visitekaartje af te geven en te laten zien dat de gemiddelde motorrijder
een normale nette jongen/meid is.

Wij roepen jullie daarom op:

NEEM OP MAANDAG 9 OKTOBER MET ZOVEEL MOGELIJK MOTOREN DEEL AAN DEZE AKTIE,
HET IS IN ONS ALLER BELANG!

Namens Bestuur Bikers ST. Michel Maastricht
Mart Houben
PR-Functionaris

GSM: 0031 6 511 979 83

Alé..ik snap het probleem niet zo hoor..

Kwam regelmatig met de motor in centrum maastricht en heb nog nooit problemen gehad met parkeren..jij rijdt ernaar toe, zet je fiets ergens neer en voila..klaar!

Met alle respect..vindt het nogal behoorlijk vergezocht eigenlijk en de eis tot het aanbrengen van bewaakte parkeerplaatsen / stallingen volslagen belachelijk..

als er dan nog "verzoek" zou staan..

denk dat je weinig kans maakt door het meteen zo over de top te drijven..

bedoel..met alle respect hoor..maar iedere grotere gemeente in nederland heeft wel een parkeerbeleid..er worden parkeerplekken gecreerd waar eenieder al dan niet betaald zijn voertuig kan parkeren / stallen..of jij daar nu je auto of motor neer zet zal de gemeente in feite een rotzorg zijn denk ik...als jij op de markt in M-stricht je motor in een parkeervak parkeert en netjes een kaartje koopt doe je voor de gemeente niks verkeerds immers..


ik zie het probleem niet zo eigenlijk en snap al helemaal niet dat je daarvoor in een stoet met toestemming van de politie en in het gezelschap van lokale en regionale TV naar de gemeente raad moet..

"wij eisen bewaakte parkeerplekken en stallingen voor onze motoren in centrum maastricht"

ik ga toch ook niet naar de gemeente stein met de hele straat om in het centrum bewaakte parkeerplekken voor de auto's bij ons uit de straat te eisen..

of dadelijk komt er nog een groepje wielrenners die zich hebben verenigd..

"wij eisen bewaakte fietsenstallingen en parkeerplek voor fietsen in centrum m-stricht"

offuh...broeder sjeelski met zijn deftige rode tractor...petitie onder de arm en hup, naar de gemeente raad..."bewaakte vetstoere rode tractorstalling op het vrijthof graag"..

terzijde:

het is overigens: achtergeschoven kindje

:wink:

B-Witch

over parkeerbeleid kan je inderdaad discusieren, maar ik vind het wel erg grof dat er gezegd wordt dat motorvolk liever geweerd wordt in Maastricht.
Neem nu als voorbeeld Valkenburg, die hebben dus wel speciale parkeergelegenheid voor motoren, staat duidelijk aangegeven en iedere motorrijder kan deze parkeerplaatsen zo vinden.
Parkeer daar maar niet zomaar ergens op de stoep want je hebt geheid een prent te pakken, ook niet leuk, maar wel duidelijk.
En ik kan me voorstellen dat als een gemeente zulk parkeerbeleid hanteert dat "wild"parkeren op stoepen ed dan beter aangepakt en verminderd ( of zelfs tot nul ) terug gebracht kan worden.
Al met al brengt dat een stuk overzichtelijkheid.
Maar waar Hakki wel gelijk in heeft, het hoeft niet perse bewaakt te zijn.
je bent zelf verantwoordelijk ervoor dat je je motor veilig en goed afgesloten parkeert.
dus samenvattend: parkeerplaatsen voor motoren: Yes, bewaking: niet nodig :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

Bewaking: liever wel. Elke poet van 16 met een beetje lef en een schroevendraaier kan anders je motor jatten. Tenzij je nog een extra schijfremslot oid hebt, dan zijn er al zeker vier van een jaar of 18 en een bestelbusje voor nodig  :shock:
Ik ben blij dat ik mijn beestje in Valkenburg mooi bij mn werk kan parkeren.... en zelfs daar hebben ze laatst geprobeerd een scooter te jatten, die net buiten zicht van de camera stond  :guns:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

:roll: Volgens mijn bescheiden mening moet je je motor gewoon in een parkeervak parkeren (1 per vak) en een kaartje kopen. :roll:

:lol: Alleen weet ik niet waar je het kaartje moet stoppen, want zichtbaar achter de voorruit wordt een beetje moeilijk. :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Hakinnen

Citaat van: "WhomBom"Bewaking: liever wel. Elke poet van 16 met een beetje lef en een schroevendraaier kan anders je motor jatten. Tenzij je nog een extra schijfremslot oid hebt, dan zijn er al zeker vier van een jaar of 18 en een bestelbusje voor nodig  :shock:
Ik ben blij dat ik mijn beestje in Valkenburg mooi bij mn werk kan parkeren.... en zelfs daar hebben ze laatst geprobeerd een scooter te jatten, die net buiten zicht van de camera stond  :guns:

tuurlijk liever bewaking..logisch

maar dat kun je toch niet van de gemeente gaan eisen..

je kunt het netjes vragen ja..maak er dan een verhaal van in de trend van :'loester..het is een feit dat er in centrum m-stricht een nogal onduidelijk parkeerbeleid is tav motorrijders en bovendien een tweede feit dat er in centrum m-stricht veel motoren gestolen worden"..." kunnen we niet om de tafel om e.a te bespreken en te zien wat er evt mogelijk is mbt tot het creeeren van "motorparkeerplaatsen" evt met bewaking camera toezicht"..


zoiets...


ik zet ook liever een motor op een fatsoendelijke liefst afgesloten parkeerplaats met bijvoorbeeld cameratoezicht...lijkt me duidelijk..

echter als dat er niet is zal ik het moeten doen zonder..tis mijn motor en in de eerste plaats mijn verantwoordelijkheid waar ik die stal en beveilig..

niet die van de gemeente denk ik..

QuattroFrits

Bij Q-Park ben je ook als motorrijder welkom, maar of er camerabewaking is weet ik niet. :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Citaat van: "QuattroFrits":roll: Volgens mijn bescheiden mening moet je je motor gewoon in een parkeervak parkeren (1 per vak) en een kaartje kopen. :roll:

:lol: Alleen weet ik niet waar je het kaartje moet stoppen, want zichtbaar achter de voorruit wordt een beetje moeilijk. :lol:

Dat heb ik dus eens nagevraagd aan een wout. :twisted:
Het is idd zo dat je een kaartje moet kopen, en het zou idd zichtbaar moeten zijn. hij erkende wel dat dat heel lastig is met een motor, wist ook niet wat hij daarop moest antwoorden.
Maar zou je dus een bon krijgen, en je hebt dat parkeerkaartje en je kan dat overleggen en het klopt qua tijd, hoef jij je boete niet te betalen.
veel parkeerplaatsen kan je je kaartje meenemen en dan bij de betaalautomaat achteraf betalen, dan heb je geen probleem.


maar tegenvraag, waar moet die wout die bekeuring stoppen???
Ik heb iig geen ruitenwisser :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "QuattroFrits":roll: Volgens mijn bescheiden mening moet je je motor gewoon in een parkeervak parkeren (1 per vak) en een kaartje kopen. :roll:

:lol: Alleen weet ik niet waar je het kaartje moet stoppen, want zichtbaar achter de voorruit wordt een beetje moeilijk. :lol:

Dat heb ik dus eens nagevraagd aan een wout. :twisted:
Het is idd zo dat je een kaartje moet kopen, en het zou idd zichtbaar moeten zijn. hij erkende wel dat dat heel lastig is met een motor, wist ook niet wat hij daarop moest antwoorden.
Maar zou je dus een bon krijgen, en je hebt dat parkeerkaartje en je kan dat overleggen en het klopt qua tijd, hoef jij je boete niet te betalen.
veel parkeerplaatsen kan je je kaartje meenemen en dan bij de betaalautomaat achteraf betalen, dan heb je geen probleem.


maar tegenvraag, waar moet die wout die bekeuring stoppen???
Ik heb iig geen ruitenwisser :lol:

:roll: Onder de snelbinder van je bagagedrager. (wordt nog wel verplicht.) :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"schmetzke mag dus niet komen, anders kun je die stalling meteen vergeten  :roll:




:mrgreen:

Nee jij trekt volle zalen met je afgeschaafde slider's  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

:wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:

WhomBom

ach zolang ik mn helm op houd zal t wel meevallen :mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

ik heb nergens probs met de moto parkeren: gewoon pcies voor de deur waar ik wezen moet en is dat toevallig een voetgangerszone, dan daar ook.

wel met aangepaste snelheid (stapvoets) oprijden en debielen met blauwe pakjes aan negeren of afzeiken.  :lol:

Vooral die stadswachten :rofl: mneer da mag nie he? wa mag nie jong ? ja hiero rijden mneer. zeg als jij nou niet zevert maar op mijn brommert let, kan ik ff sjoppe. nee dat doen wij niet mneer. wat doe jij dan wel kuuke, behalve hardwerkende mensen de kont uit hangen? wij zijn er voor uw veiligheid mneer. Daar let ik zelf wel op durpsgek, let jij maar op mijn brommert. en dan gewoon de winkel in lopen met de afsluitende woorden: loop toch naar de Kl*te randdebiel, haal de pliessie maar als er je wat aan gelegen is :rofl:

edit: waar gebeurd in Heerlen voor de Pearle: de echte sherrifs. Mneer u mag hier niet rijden en parkeren: ja dat weet ik maar aangezien mijn strippenkaart op is en jullie toch liggen te slapen doe ik het ff zo: Wij zouden u daar voor kunnen bekeuren. Ja dan moet je dat doen sukkel. HoHo zei bromsnor; da's belediging. ja en?? kijk maar wat je doet en gewoon weglopen  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Hakinnen"

terzijde:

het is overigens: achtergeschoven kindje

:wink:


Volgens mij is het ondergeschoven kindje  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"

terzijde:

het is overigens: achtergeschoven kindje

:wink:


Volgens mij is het ondergeschoven kindje  :yes6rs:

tis wel in Mestreech wa :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away