Hoofdmenu

Hel remleidingen

Gestart door Herr Tod, 17 september, 2005, 21:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Ik heb al een tijdje een set van deze leidingen op mn Bandit. Ik ben er helemaal niet tevreden over. Twee dingen vallen mij behoorlijk tegen van een merk dat zichzelf als 'een van de beste' neer zet. Allereerst is de bovenste leiding te kort :shock: Deze is minimaal 10 mm korter dan de originele leiding. Resultaat, een leiding die behoorlijk strak staat, en daar heeft ie geen wit poeder voor nodig :? Als je die leidingen in productie neemt zou ik toch wel controleren of de maat juist is :roll: Tweede wat me tegenvalt is die gele dingetjes met 'Hel' er op... ik persoonlijk zou die letters bestand hebben gemaakt tegen remvloeistof zodat het niet 1 grote vlek wordt als er 1 druppeltje remvloeistof op komt.

Kortom, Hel staat op mijn persoonlijke lijst van kut merken. Ik heb op eBay een set besteld van 'Fischer Hydraulics', voor (3 delig) en achter voor de prijs van 105 euro. Made in Germany. De leidingen van Hel kosten al meer dan dat alleen voor de voorkant.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Proud on the South  

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Ik heb al een tijdje een set van deze leidingen op mn Bandit. Ik ben er helemaal niet tevreden over. Twee dingen vallen mij behoorlijk tegen van een merk dat zichzelf als 'een van de beste' neer zet. Allereerst is de bovenste leiding te kort :shock: Deze is minimaal 10 mm korter dan de originele leiding. Resultaat, een leiding die behoorlijk strak staat, en daar heeft ie geen wit poeder voor nodig :? Als je die leidingen in productie neemt zou ik toch wel controleren of de maat juist is :roll: Tweede wat me tegenvalt is die gele dingetjes met 'Hel' er op... ik persoonlijk zou die letters bestand hebben gemaakt tegen remvloeistof zodat het niet 1 grote vlek wordt als er 1 druppeltje remvloeistof op komt.

Kortom, Hel staat op mijn persoonlijke lijst van kut merken. Ik heb op eBay een set besteld van 'Fischer Hydraulics', voor (3 delig) en achter voor de prijs van 105 euro. Made in Germany. De leidingen van Hel kosten al meer dan dat alleen voor de voorkant.


Das Jammer Herr Tod.

Ik heb die Hel's in mijn "programma" dus moet toch maar ff reageren.

tekort?  zeker weten? nog nooit gehoord eigenlijk al kan jij uiteraard  een setje "tepakken" hebben gehad waarbij ze "zich 10mm" vermeten hebben?  (de Hel's worden "per stuk - per type motor" geassembleerd.

Aan de andere kant als ze zo'n 10mm korter zijn dan de originele leidingen dan kunnen ze natuurlijk nooit door die slechts 10mm al te strak staan? Of de originele zouden ook aan de dusdanig korte kant moeten zijn?
Worden ze ook via de juiste weg geleidt?

Neemt natuurlijk niet weg dat uiteraard gelijk kunt hebben en dat de set die jij gekocht hebt (waar?) gewoon niet voldoet.  in dat geval gewoon terug gaan naar je dealer en zeggen dat de set niet o.k is.

Een setje driedelige voor de voorzijde kost idd 115,- euro.

over die "gele dingetjes" met "hel" erop...?
:+ tsja,....normaal gesproken hoort de remvloeistof slechts aan de binnenzijde van de leiding en komt dat "gele dingetje"  er niet mee in aanraking..

Ik zou gewoon ff teruggaan naar waar je ze gekocht hebt en ff laten weten wat je er van vindt.

vindt het onzin om ze maar meteen te bestempelen "als k*tmerk".
Als ze zo k*t waren ze niet het best verkochte merk in Engeland en reed de halve British Superbike klasse er niet mee.

Alé, succes ermee.  zou je ze bij mij gekocht hebben en zouden je klachten gegrond zijn kreeg je een setje nieuwe!
;)

Herr Tod

In de praktijk zou het best kunnen dat degene die de remleidingen monteert, na het demonteren van de originele leidingen een beetje remvloeistof aan zijn handen heeft. Voor 115 euro zou ik wel verwachten dat die letters daar tegen bestand zijn. Nou zou ik persoonlijk voor dat geld verwachten dat de naam in de nippel gegraveerd stond. Maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

De leiding is minimaal 10 mm te kort. 25 mm zou in ieder geval een stuk makkelijker zijn. Ik heb de leiding op alle mogelijke manieren laten lopen maar dze is gewoon te kort. Ik heb ook niet de verkeerde leiding als bovenste... mijn IQ ligt nog steeds hoger dan het suikergehalte van een pinda, ondaks alles :o

Als straks blijkt dat de leidingen van een minder bekend, Duits, merk wel in orde zijn is het voor mij persoonlijk een gesloten hoofdstuk met Hel.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

Zelf heb ik een setje van Lucas gemonteerd.
Ben ik heel tevreden over.
De pasvorm is goed, het is allemaal netjes voorgemonteerd en afgeperst (niet van die prut wat je zelf in elkaar moet schroeven)

De prijs was ongeveer hetzelfde als de eerder genoemde Hel leidingen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Ik heb onbekende Duitse leidingen voor 90€ gekocht ,nooit problemen gehad  :lol:
Proud on the South  

Herr Tod

Ik heb het even nagemeten, voor de goede orde, het verschil is maar liefst 25 tot 30 mm :shock: :shock:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

dan zou ik er idd, zoals hakki zeg ff mee terug gaan... toch niet niks 100 zoveel euro  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Ik heb het even nagemeten, voor de goede orde, het verschil is maar liefst 25 tot 30 mm :shock: :shock:

das idd erg veel. te veel

terugbrengen naar waar je ze hebt gekocht zou ik zeggen.

Herr Tod

Ik heb zonet mijn set (voor 3 delig en achter 1 delig) van Fischer Hydraulik ontvangen. Allereerst viel me op dat die Duitsers meer aandacht besteden aan hun product. De afwerking is beter en het ziet over het geheel netter uit. Deze mannen kunnen ook goed omgaan met meetapparatuur want de leiding die bij Hel te kort was is nu zelfs iets langer dan de originele. Dus als ik zou willen kan ik zonder enig probleem een hoger of breder stuur monteren. De leiding die naar de rechter remklauw gaat heeft ook de goede maat, die van Hel was gewoon even lang als de linker maar waar ze niet aan gedacht hadden is dat de verdeler uit het midden hangt. Met de Hel leiding krijg ik dus een uitstekende leiding dat niet bepaald netjes uit ziet. Ik heb ook getest of de labels die aan de leiding zitten bestand zijn tegen remvloeistof, er staat nog steeds 'Fischer' op en geen zwarte vlek :wink:

Mijn persoonlijke conclusie:

Hel = Hell, daar hoef ik nooit meer wat van. Dik 100 euro weggegooid... ik ga mn Zündapp blij maken met die leidingen, meer zijn de prullen (Hel dus) niet waard.

Fischer = Kwaliteit, kwaliteit en nog eens kwaliteit. Complete set inclusief verzendkosten voor de prijs van een Hel set alleen voor.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

CiteerDeze mannen kunnen ook goed omgaan met meetapparatuur want de leiding die bij Hel te kort was is nu zelfs iets langer dan de originele.

blijkbaar niet want dan waren ze immers dezelfde lengte dan de originele geweest en niet te lang ;)

Hoe dan ook , het moge duidelijk zijn, jij bent niet tevreden over de hel leidingen,..al vindt ik eigenlijk dat je het hele verhaal een beetje "over the top" aan het drijven bent.

Het is namelijk geen rotzooi.  zoals al eerder gezegd hel leidingen zijn de best verkopende leidingen in engeland.  bovendien worden ze in de racerij veelvuldig gebruikt.  Met name in het BSBK.  die mannen rijden niet met rotzooi.

Er zit bovendien een levenslange garantie op iedere set leidingen van Hel.
Een fabrikant geeft geen dergelijke garanties af wanneer het product niet in orde is of wanneer er hopen claims zouden binnenkomen.

Feit blijft dat jij een set Hel leidingen hebt gekocht die volgens jou niet in orde zijn. Je hebt er de kostprijs voor betaald en daarvoor mag je inderdaad kwaliteit (en juiste maten) verwachten.
Wat je moet doen is gebruik maken van die garantie en reclameren waar je ze gekocht hebt.  je hoort dan een nieuwe set te krijgen of je geld terug.

Dat is zoals het hoort te gaan en imo vele malen beter dan gaan lopen verkondigen dat Hel in het algemeen "rotzooi" is.
Het feit dat jij een "slechte set" hebt gekocht wilt niet zeggen dat het merk niks is.

Er is ook wel eens een "probleem" met een Yoshimura uitlaat, wilt toch ook niet zeggen dat het hele merk "rotzooi" is.


Mijn advies...ga daar zeveren waar je je geld op de balie heb gelegd en maak gebruik van de mogelijkheid tot geld terug of een nieuwe set.

Hebben ze je overigens ook de juiste set verkocht? (HBF7168 / HBF7681)
Er zit namelijk verschil in de diverse bouwjaren.
Waar heb je ze gekocht?

:wink:

Herr Tod

SBK teams zullen inderdaad beter spul krijgen. Volgens mij hebben ze een complete serie leidingen verkeerd gemaakt want op een Bandit forum zijn er meer mensen die klagen. Valt me gewoon tegen van zo'n 'groot' merk. Als ik beide merken leiding naast elkaar houd zou ik zeggen dat de Fischer duurder zou zijn als ik niet beter wist. Dat zegt toch ook al iets voor mij.

Of die garantie iets voorstelt kom ik van de week wel achter.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"SBK teams zullen inderdaad beter spul krijgen. Volgens mij hebben ze een complete serie leidingen verkeerd gemaakt want op een Bandit forum zijn er meer mensen die klagen. Valt me gewoon tegen van zo'n 'groot' merk. Als ik beide merken leiding naast elkaar houd zou ik zeggen dat de Fischer duurder zou zijn als ik niet beter wist. Dat zegt toch ook al iets voor mij.

Of die garantie iets voorstelt kom ik van de week wel achter.

Zo "groot" zijn ze niet hoor.
Er werken precies drie mensen! serieus.

Alé , nog een keer dan

waar heb je ze gekocht?

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Sirkwietjuh

Nou ja ik moet zeggen dat ze inderdaad wel errug kort zijn, maar ik heb ze wel gemonteerd gekregen.
Ik vind alleen de afwerking van de montage dan minder omdat je de leidingen niet mooi naast elkaar krijgt bij de remhandle.
Maar het remt in mijn ogen like HELL  :twisted:
Fuck the system !!!