Reïnkanarie Husky 610

Gestart door Steefke™, 10 oktober, 2006, 20:44:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

niet echt iets om mee te showen, dit is een stukje van de schade aan de kop en de uitlaatklep



deze is normaal rond :-X



Smells like rubber

Herr Tod

Damn.. das naaierij. Gebeurt dat wel meer bij die blokken of was hier iets anders aan de hand?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Citaat van: Herr Tod op 26 augustus, 2008, 22:03:35
Damn.. das naaierij. Gebeurt dat wel meer bij die blokken of was hier iets anders aan de hand?

Als ik zo rond lees schijnt het wel vaker voor te komen.  :?
Smells like rubber

Herr Tod

Bestaan er geen after-market kleppen voor je blok? Titanium-poes-pas.... nu je toch bezig bent, "van gaar naar beter" :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

#109
Citaat van: Herr Tod op 26 augustus, 2008, 22:26:38
Bestaan er geen after-market kleppen voor je blok? Titanium-poes-pas.... nu je toch bezig bent, "van gaar naar beter" :yes6rs:

Ik ben me nog aan het oriënteren. Ik zou het snelst en het goedkoopst klaar zijn door een andere kop te kopen en te monteren maar ik wil eerst ff informeren bij de Husq dealer in Geel. De goede man heeft wel een stukje kennis, heeft altijd wel een goed alternatief en is er niet zo één van dat soort die gelijk je portemonnee leeg wil trekken.
Smells like rubber

Steefke™

#110
Zo Ik heb inmiddels een complete cilinderkop weten te scoren, dus geen gehannes gelijk klaar om te monteren.

Door deze nieuwe cilinderkop ben ik er wel achter gekomen dat de kop die er op zat gezien de diameter van de uitlaat waarschijnlijk afkomstig is van een 410 en niet van een 610. Dit is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de prestaties.

Wat wel handig is nu dat ik de kop er af heb is dat ik de cilinderinhoud kan opmeten. Ik weet dat er het een en ander aan het blok en de motor gebeurd is, zo hebben ze de slag van de krukas verlengd en zit er een ander carburateur en nokkenas in. Alleen weet ik niet precies wat nu de cilinderinhoud na het verlengen van de slag is.

De originele inhoud is volgens het werkplaats handboek 98 x 76,4 omgerekend is dat 575,9cc, de cilinderinhoud na het verlengen van de slag is 98 x 79,5 omgerekend is dat 599,3cc.

Volgens de specs die ik via internet heb zou hij standaard 53.00 pk (38.7 kW) bij 7000 RPM hebben daarom ben ik benieuwd wat de pktjes zijn als hij straks weer in elkaar staat.
Smells like rubber

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

#112
Citaat van: Dwars® op 02 september, 2008, 20:34:35
loopt ie al?

Nog niet ik moet eerst de uitlaatbocht op maat laten maken. Ik laat in plaats van een oog een flens aan de bocht maken waar mee ik hem kan monteren. Het oog dat er bij de oudere modellen op zit scheurd uit, met een flens is dat niet meer het geval. In de loop van volgende week zijn ze klaar.
Smells like rubber

Mounty

stukje bij beetje wordt ie weer beter... :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Hakinnen

zek steefke..

de hubs neet toevallig M7x1 klepstelboutjes (met meebewegende tasje) liggen he?
weit det het o.a op LC4 zit..
of dee Husk dee aug heaf weit ich neet..
zeuk een setje maar ze zin nuuj neet mie leverbaar is mich verteld

Steefke™

Citaat van: Hakinnen op 03 september, 2008, 00:27:05
zek steefke..

de hubs neet toevallig M7x1 klepstelboutjes (met meebewegende tasje) liggen he?
weit det het o.a op LC4 zit..
of dee Husk dee aug heaf weit ich neet..
zeuk een setje maar ze zin nuuj neet mie leverbaar is mich verteld

Nei die hub ich neet. Bie de husq zit der geen teske op. Is volgens mich waal M7 maar mit een geharde slaagkop.
Smells like rubber

GTV

Hey Maurice,

dat ziet niet goed uit  :cry:
Wat is gebeurd??
Suc6 met de reparatie. ;)

M@zzels Roy

Steefke™

Citaat van: GTV op 07 september, 2008, 20:20:08
Hey Maurice,

dat ziet niet goed uit  :cry:
Wat is gebeurd??
Suc6 met de reparatie. ;)

M@zzels Roy

Hey Roy,

Ik heb den Husq ff na het poetsen droog gereden. Niks bijzonders gedaan, ik reed bij ons de straat in en hij viel ineens weg maar zonder dat ik er erg in had dat er iets aan de hand was. Maandags toen ik ff een stukje wou tuffen kwam ik er achter dat iets op de zuiger lag. :shock: Ik heb in middels een nieuwe kop maar wil eigenlijk ook de cilinder vervangen. Deze heeft een kras die me niet aanstaat. :twisted: Zaterdag maat ff naat antwerpen daar zit een gast die nog een berg spullen heeft.

Ik zag je gisteren bij de knastercross langs de baan staan.
Smells like rubber

GTV

Hey Maurice,

dat is idd fuck, dat gaat alweer euri's kosten :cry: :cry:
Als je daarna weer kan genieten verzacht het de pijn een beetje :lol:

Ik heb je helaas niet gezien op de knastercross.
Het was wel weer prachtig om te zien.
Volgend jaar ook maar eens wat inelkaar bastelen :twisted:

Suc6 met de huksy ;)

Steefke™

Ik heb vanavond het blok weer voor het grootste deel in elkaar gezet en de kleppen gesteld. Ik denk dat hij met de nieuwe cilinder en zuiger zeker een stuk beter zal lopen. De zuiger en cilinder die er eerst op zaten hadden een stuk meer speling als deze. Alleen de carburateur en het carterdeksel nog monteren en dan kan ik de tank , het zadel en de kappen weer erop zetten.
Smells like rubber