ABSoluut of relatief

Gestart door WhomBom, 10 oktober, 2006, 21:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WhomBom

Citaat van: "Dwars"De G650Xmoto is als ik het goed zie, voozien van ( ja lach maar Schmetzke :wink: ) ABS.

jammer, ik dacht nog effe dat ie wel leuk was  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

:guns: wat heeft dat er nu weer mee te maken :banghead4rv: appels met peren vergelijken en nog nooit een meter met ABS gereden :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars":guns: wat heeft dat er nu weer mee te maken :banghead4rv: appels met peren vergelijken en nog nooit een meter met ABS gereden :roll:

Gewicht .. denk ik ? Dat type fietsjes willen ze toch zo licht mogelijk houden ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars":guns: wat heeft dat er nu weer mee te maken :banghead4rv: appels met peren vergelijken en nog nooit een meter met ABS gereden :roll:

Gewicht .. denk ik ? Dat type fietsjes willen ze toch zo licht mogelijk houden ?

ja dat had ik wel door: maar gewicht is van ondergeschikt belang bij een doorsnee brommert zoals deze Xmoto: praktische inzetbaarheid des te meer.  niet bedoeld dus voor de Soft Motards: maar voor normale mensen :rofl: Just 4Fun fiets, die leuk uitziet en errug praktisch zal blijken imo.

en daarbij allemaal dat geleuter over gewicht/pk verhouding alsof ze er elke week een wedstrijd alla Eddy Seel (of op dat niveau) mee moeten doen  :jack: . Gezever imo...
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

53 pk..uit ne beemer 650..vindt dat wel redelijk eigenlijk..

ding zal iig meer kilometers heel blijven dan iedere andere europese 1-pitter..

voor de rest...eeuwige pk en koppel geleuter..

WhomBom

gewicht zal imho ook niet boeien, ik ben gewoon anti ABS. heb er inderdaad nog nooit mee gereden, en heb dus absoluut niets om mijn vooroordeel op te baseren, en ik weet ook wel dat het in de regen, sneeuw en noem maar op alleen voordelen heeft.... toch vind ik het niks  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"gewicht zal imho ook niet boeien, ik ben gewoon anti ABS. heb er inderdaad nog nooit mee gereden, en heb dus absoluut niets om mijn vooroordeel op te baseren, en ik weet ook wel dat het in de regen, sneeuw en noem maar op alleen voordelen heeft.... toch vind ik het niks  :wink:

klinkt toch raar uit de mond van iemand die op Uni-niveau een Technische Opleiding volgt?? zeker zonder onderbouwde argumentatie :?  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "WhomBom"gewicht zal imho ook niet boeien, ik ben gewoon anti ABS. heb er inderdaad nog nooit mee gereden, en heb dus absoluut niets om mijn vooroordeel op te baseren, en ik weet ook wel dat het in de regen, sneeuw en noem maar op alleen voordelen heeft.... toch vind ik het niks  :wink:

ik had abs op mijn lesfiets, heb het 1keer nodig gehad omdat de dame die met samen mij leste schrok van een auto die ze niet had gezien en dus vol op de rem ging, ik blij dat het er op zat want het was precies midden in een bocht.
Smells like rubber

WhomBom

:yes6rs:  gewoon keiharde hill-billy vooroordelen hiero  :wink:

ik weet het niet, ik vind op zich zo'n rotortje in je remschijf al stom uitzien  :roll:  ik denk dat het praktisch gezien wel "da bomb" is... zal gewoon es zon hok moeten testen een keer
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Youp

ik hoef het ook niet... ik leer liever op de harde manier mn rem doseren ;)
opeloos benzine verslaafd...

May Day

Als je het op de harde manier wilt leren kan dat ook met ABS. Gewoon iedere keer als ie ingegrepen heeft een grote bek opzetten op vinkenslag of zo
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

WhomBom

alee mayday, zou jij abs op je circuit fiets willen?

tis praktisch, ja. tis ook comfortabeler, je hoeft je geen zorgen te maken, remmen gaat altijd goed.

een probleem, een motor is niet praktisch, een bestelbusje is praktisch. en een moto is ook niet comfortabel... met een kop warme choco in bed liggen tv kijken is comfortabel  :idea:

het enige van al die sjieke systeempjes wat ik wel zou willen hebben is een laat ingrijpende traction control... en dan maar driften en driften  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

May Day

Citaat van: "WhomBom"alee mayday, zou jij abs op je circuit fiets willen?

Nee natuurlijk niet. Maar op een straatfiets zeker, ik heb namelijk al een abs fiets gehad. Dat beviel prima (na de gewenningsfase).

Maar ik verkoop geen onnozele praatjes zoals: ik wil op de harde manier leren mn rem te doseren.

Wat een ongeloofelijke prietpraat zeg. Klinkt zeker stoer in de kroeg of zo, ik weet het niet maar het slaat in ieder geval nergens op.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Youp

Citaat van: "WhomBom"alee mayday, zou jij abs op je circuit fiets willen?

tis praktisch, ja. tis ook comfortabeler, je hoeft je geen zorgen te maken, remmen gaat altijd goed.

een probleem, een motor is niet praktisch, een bestelbusje is praktisch. en een moto is ook niet comfortabel... met een kop warme choco in bed liggen tv kijken is comfortabel  :idea:

het enige van al die sjieke systeempjes wat ik wel zou willen hebben is een laat ingrijpende traction control... en dan maar driften en driften  :twisted:

precies,

ABS is imo wat voor goldwings en burgmans etc. voor mensen die zorgeloos willen cruisen... enige uitzondering imo is wanneer je de motor als praktisch vervoersmiddel gebruikt en niet als fun vervoersmiddel

je gaat toch ook karten voor de fun? zullen we even alle karts uitrusten met abs? dan gaat niemand meer karten want dan is er geen hol meer aan...
opeloos benzine verslaafd...

May Day

Als je ABS op een straatmotor niets vindt kan dat volgens mij alleen maar betekenen dat:
A: je remt zelf beter dan ABS, ook in schrikreacties
B: je wilt lekker driften

Als het A is, prima (ook als is je zelfbeeld dan enigszins verstoord, maar goed). Als het B is, verkoop die straatfiets en ga het circuit op. De straat is geen speeltuin.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober