Verassing van Benelli

Gestart door suzuki-girl, 19 oktober, 2006, 08:33:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch





Waar bij veel van de motormerken al min of meer bekend was wat er in Keulen gepresenteerd zou worden, was dat bij Benelli een grote verrassing. Een heuse 450cc-crossmotor en een conceptmotor met een paralleltwin.



Bijzonder verrassend mag je de BX Cross noemen. Benelli doet met deze crossmotor een poging om een plekje in de motorcrosswereld te veroveren. De crosser is uitgerust met een in eigen huis ontwikkeld 449cc-viertaktblok, waarmee ze in de MX1-klasse willen stappen. Bijzonder is dat de kickstarter aan de linkerzijde is gemonteerd. Uitgevoerd in de huiskleuren van Benelli, groen en zilver, heeft de motor in ieder geval een heel eigen gezicht.

Bron: moto73
You may own the bike, but the bike possesses you.

crazy j

die ziet dr vet uit eey  :D  :D  :D  :thumbsup:  :thumbsup:  :mrgreen:
living the life the way it comes

Steefke™

Citaat van: "suzuki-girl"
Waar bij veel van de motormerken al min of meer bekend was wat er in Keulen gepresenteerd zou worden, was dat bij Benelli een grote verrassing. Een heuse 450cc-crossmotor en een conceptmotor met een paralleltwin.


Bijzonder verrassend mag je de BX Cross noemen. Benelli doet met deze crossmotor een poging om een plekje in de motorcrosswereld te veroveren. De crosser is uitgerust met een in eigen huis ontwikkeld 449cc-viertaktblok, waarmee ze in de MX1-klasse willen stappen. Bijzonder is dat de kickstarter aan de linkerzijde is gemonteerd. Uitgevoerd in de huiskleuren van Benelli, groen en zilver, heeft de motor in ieder geval een heel eigen gezicht.

Bron: moto73
hier nog een paar piccies







ziet er niet eens zo gek uit

(bron: http://www.motoblog.it/categoria/benelli)
Smells like rubber

DeWitte

Deze Due van Benelli al gezien ? :wink:



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

niet onaardig best een leuke fiets, alleen die uitlaat die mis ik 8)
Smells like rubber

WhomBom

duo steps hebben ze imo weer verschrikkelijk lelijk bevestigd  :cry:  voor de rest wel een toffe fiets  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Youp

al wat specs beschikbaar van die BXC? leuk apparaat, concurrent voor de SXV misschien?

imo beter een 2 in lijn dan een V2 in een crosser imo, veel compacter en simpeler...
opeloos benzine verslaafd...

WhomBom

2 in lijn roelt supreme  :lol:

waarom bouwen ze eigenlijk V2's en geen 2 in lijn? Lijkt mij toch beter... minder bewegende delen, makkelijker met onderhoud...

dat het blok smaller kan blijven lijkt me niet echt een argument.. en het motorkarakter kan een 2-lijn ook leveren.... waarom dan V2?
mis ik ergens iets?? :|
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Youp

Citaat van: "WhomBom"2 in lijn roelt supreme  :lol:

waarom bouwen ze eigenlijk V2's en geen 2 in lijn? Lijkt mij toch beter... minder bewegende delen, makkelijker met onderhoud...

dat het blok smaller kan blijven lijkt me niet echt een argument.. en het motorkarakter kan een 2-lijn ook leveren.... waarom dan V2?
mis ik ergens iets?? :|

in de SXV ligt gewoon een "small-bore" RSV blok, dat hadden ze nog liggen bij aprilia  :lol:
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke

Citaat van: "Youp"al wat specs beschikbaar van die BXC? leuk apparaat, concurrent voor de SXV misschien?

imo beter een 2 in lijn dan een V2 in een crosser imo, veel compacter en simpeler...

En geen vermogen onderin.

Youp

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Youp"al wat specs beschikbaar van die BXC? leuk apparaat, concurrent voor de SXV misschien?

imo beter een 2 in lijn dan een V2 in een crosser imo, veel compacter en simpeler...

En geen vermogen onderin.

de SXV moet het ook van enorme toerentallen hebben
opeloos benzine verslaafd...