maastricht,enci,haccourt,oupeye,visé,aubel,teuven,maastricht

Gestart door karz, 14 januari, 2007, 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi,

Vandaag aan de andere kant van de maas (Kanne,Eben Emael)  langs de ENCI opgereden, was ik nog nooit geweest.
De maas gevolgd tot oupeye, daarna terug noordwaarts gereden naar Visé, daar wat koffie gepakt met uitzicht op de de autoweg maastricht->luik.
Daarna via Aubel naar Teuven gereden voor een stuk versgebakken rijstevlaai. En via Slenaken, Noorbeek , Mehr, Moerslag , Eijsden terug naar Maastricht.

Een aanrader voor als je even vlug ertussenuit wil, iets anders dan Nederland wil zien en niet de eeuwige buitenlust route wil rijden. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

crazy j

ik zou het komende jaar maar zoveel mogelijk door belgie tuffen.
als ze die vigneten gaan invoeren. gaat t niet zomaar fftjes  :evil:
living the life the way it comes

QuattroFrits

Ook ik ben vandaag enkele uurtjes gaan toeren samen met SuzukiLimburg en nog een SuzukiFan (neef).
Stukje Mergelandroute, drielandenpunt Vaals, en van daaruit Belgie in.
Flink stuk Belgie en daarna flink stuk Zuid Limburg en in Noorbeek op een gezellig terrasje de koffie genuttigd en van daaruit verder via allerlei kleine bochtenweggetjes weer naar huis.
Heerlijk weer en een heerlijke rit.
En zeeeeer veeeeel motorrijders op de weg.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: "karz"Hoi,

Vandaag aan de andere kant van de maas (Kanne,Eben Emael)  langs de ENCI opgereden, was ik nog nooit geweest.
De maas gevolgd tot oupeye, daarna terug noordwaarts gereden naar Visé, daar wat koffie gepakt met uitzicht op de de autoweg maastricht->luik.
Daarna via Aubel naar Teuven gereden voor een stuk versgebakken rijstevlaai. En via Slenaken, Noorbeek , Mehr, Moerslag , Eijsden terug naar Maastricht.

Een aanrader voor als je even vlug ertussenuit wil, iets anders dan Nederland wil zien en niet de eeuwige buitenlust route wil rijden. ;)

zo te horen heb ik die route ongeveer ook al meer dan eens gereden..leuke route met leuke wegen rechtdoor, leuke bochtjes en geneog te zien..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

ben je ook de Halombaye (oid) af geweest? Vet bergje om volle gaazzzz af te koetschen.. 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Is inderdaad een heel leuke route, rij ik ook vaak als ik maar een paar uurtjes tijd heb. Na het rijden even  stoppen in Lanaye, ligt een heel leuk kroegje uitgebaat door een Maastrichts Echtpaar, kan je ook lekker eten.

karz

Citaat van: "Dwars"ben je ook de Halombaye (oid) af geweest? Vet bergje om volle gaazzzz af te koetschen.. 8)

hallembaye ? langs het kanaal ?  volgens mij wel, het ging ergens ineens behoorlijk on nederlands bergaf zeg maar ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: "karz"Hoi,

Vandaag aan de andere kant van de maas (Kanne,Eben Emael)  langs de ENCI opgereden, was ik nog nooit geweest.

Volgens mij is het hele forum een ritje gaan maken en hadden we elkaar aan die kant de Maas best tegen kunnen komen.  :D
Ben ook met enkele figuren de hele zondag onderweg geweest met 3 trilplaten. Via Duitsland naar België en terug naar Holland, dus het bekende rondje om de kerk.
Maar Tjesus, wat een volk onderweg op die mooie binnenweggetjes en doof dat die soms zijn.  :shock:
De regel "Loud Pipes Saves Lives" ging gisteren gelukkig weer op. Geen van de fossielen is gewond geraakt.  :twisted:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Schmetzke

Citaat van: "karz"En via Slenaken, Noorbeek , Mehr, Moerslag , Eijsden terug naar Maastricht.

Mehr? Dan sla je toch een aantal stappen over  :rofl: Mehr ligt bij Nijmegen, net over de Duitse grens :mrgreen:

karz

Ja moet ik dan ieder gehucht opschrijven ? loopje via Nijmegen spreekt toch vanzelf :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke

Citaat van: "karz"Ja moet ik dan ieder gehucht opschrijven ? loopje via Nijmegen spreekt toch vanzelf :yes6rs:

:lol:  :lol:  :lol:


:wink:

B-Witch

Die route heb ik nog nooit gereden, ken me helemaal niet uit op het Belsj, mss eens met iemand van jullie meerijden :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Ik weet zelf ook niks te vinden, gelukkig heeft doet een maat van me veel fietsen en weet hij allemaal leuke weggetjes in die contreien.
Hij weet niks van de Eifel helaas.
Daar moet ik voorrijden en daar kan ik net via de hoofdwegen naar de obersee en terugrijden :(
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"Ik weet zelf ook niks te vinden, gelukkig heeft doet een maat van me veel fietsen en weet hij allemaal leuke weggetjes in die contreien.
Hij weet niks van de Eifel helaas.
Daar moet ik voorrijden en daar kan ik net via de hoofdwegen naar de obersee en terugrijden :(

dus wordt het tijd om die maat van je met zijn fiets de eifel in te jagen :lol:

In Duitsland durf ik meer de kleine weggetjes in te rijden, gewoon omdat daar alles veel beter staat aangegeven, dan in Belsj :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "karz"Ik weet zelf ook niks te vinden, gelukkig heeft doet een maat van me veel fietsen en weet hij allemaal leuke weggetjes in die contreien.
Hij weet niks van de Eifel helaas.
Daar moet ik voorrijden en daar kan ik net via de hoofdwegen naar de obersee en terugrijden :(

dus wordt het tijd om die maat van je met zijn fiets de eifel in te jagen :lol:

In Duitsland durf ik meer de kleine weggetjes in te rijden, gewoon omdat daar alles veel beter staat aangegeven, dan in Belsj :wink:

Kwatsch :!: in Belgie staat het "anders" aangegeven: vaak pas na de kruising en middels andere borden: maar verdwalen kun je in die rimbo echt niet: Probeer ook eens de stand van de zon in de gaten te houden: de oudste en simpelste wijze van navigeren 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away