Zo is het bij mij begonnen :-D

Gestart door Bianca, 22 januari, 2007, 17:50:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bianca



Ik als ukkepuk bij pap op de tank :mrgreen:

Waar komt bij jullie de liefde voor motoren vandaan???????  :wink:

DeWitte

mijn buurjongen Leo: ik was toen 13-14 jaar, die had zo ene als Toledo nu nog heeft. Wel een groene geloof ik. In elk geval elke keer als ie die startte in de garage zat ik er met me neus bovenop 8) en af en toe mocht ik helpen poetsen en erop proefzitten of een stukkie achterop.

Citaat van: "Toledo"
Honda CB550K3  bouwjaar 1978  60000km gelopen orgineel


en ik dacht dat wil ik dat ook 8) en eerst met 18 met autorijbewijs (betaalde pa) en met 19 toen me motorrijbewijs gehaald (zelf bijelkaar gesprokkeld). Met dank aan Leo Mertens dus, mijn buurjongen, weet trouwens niet wat van die geworden is. :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Zo is het bij mij een beetje begonnen
Mijn vader heeft nooit motor gereden, maar keek wel graag naar motorsport op de tv, dus ik als klein meisje keek mee.
Later na kreeg mijn broer een crossbrommertje, en ging daar heftig mee aan het offroaden, al gauw gevolgt door een crossmotor, waar hij later na ook nog wedstrijden mee heeft gecrossed.
In die tijd reden mijn broers op een Honda MT05 brommert, maar ik mocht natuurlijk geen schakelbrommer hebben (dat was niks voor meisjes) :?
Zo gauw niemand thuis was, ging die Hondi uit de garage en zo heb ik het schakelen geleerd.
En weer wat later, mocht ik wel eens op de kreidler van een vriendje rijden, ruig vond ik dat.
zo is het gekomen dus, uren op de crossbaan, uren stiekum op de brommer van broerlief, en met de pap motorracen kijken :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Bij ons achter op het veld. Achter ons huis lag een veldje waar ik rond mijn 11de iedere dag na school met m'n mobiletje aan het crossen was, dat velde werd ook als test veldje gebruikt door een jongen die in de buurt woonde om zijn crossmotor te testen. Ik vond dat als klein jochie natuurlijk hartstikke ruig zo'n crossmotor en heb toen gevraagd of ik een keer mee mocht naar een wedstrijd, vanaf dat moment was ik niet meer weg te krijgen en ging ik mee naar wedstrijden en trainingen om te kijken, te helpen en te sleutelen. Ik ben toen zo besmet geraakt dat ik mijn pa knettergek heb gemaakt om zelf ook een motor te krijgen maar dat lukt niet dus heb ik toen ik 17 was en vakantiewerk gedaan had zelf een Maico MC 490 gekocht tot grote ergernis van mijn pa want de paarden van mijn zusje sloegen op hol als weer eens bezig was op het veld. Omdat ik de tijd niet meer had om te gaan crossen heb ik van de voorjaar/zomer(2006) mijn rijbewijs gehaald zo dat ik toch af en toe het veld ik kan vliegen als daar zin in heb. Thats how it started.
Smells like rubber

Mounty

Eigenlijk heb ik nooit iets gehad met motoren. Wel ook schakelbrommerts gereden waaronder een Kreidler Floret en een Yamaha FS1.
In 1991 wil een kennis voor de motor gaan lessen en vroeg mij om mee te gaan. Aangezien ik toen nog alle rijbewijzen wilde halen ben ik met m mee gegaan en ben ik na 12 lessen geslaagd. Die kennis heeft er meerdere keren over gedaan.. :lol:
Een tijd lang geen behoefte gehad om te rijden, laat staan een motor aan te schaffen.
Dan ga ik verhuizen en de oude bewoner van de woning heeft een motor (Honda XBR 500) in "mijn" garage staan welke hij nog nergens anders kan stallen. Ik krijg de vraag of hij m mag laten staan.... :twisted: natuurlijk, als ik erop mag rijden.. :twisted:  Na een tijdje op deze gereden te hebben gaat ie eindelijk terug naar zijn eigenaar en ben ik weer motorloos..
Enkele jaren later koopt mijn schoonbroer een motor (Yamaha XT600) en mag ik deze geregeld lenen. Nu begint het pas te kriebelen en begin ik te denken aan een eigen motor. Realistisch dat ik ben wacht ik daar nog ff mee totdat de kids wat ouder zijn..Ik krijg een leuke beun projectje en weet wat Euro's bij elkaar te sprokkelen om een motor aan te schaffen.
Tijdens mijn zoektocht mag ik van een zeer goede vriend zijn XJR1300 uit 2002 lenen waarop ik een maandje of zo gereden heb. Totdat ik mijn eigen ding in de garage had staan. Mag wel zeggen dat ik nog steeds verliefd ben op die XJR..
Nu besteed ik een groot deel van mijn vrije tijd aan het motorrijden en dit Forum..maar....ik heb nog andere hobby's, zoals vrouw en kids,RC-Cars,Computers en Sat-TV en daar besteed ik ook veel tijd aan, zeker in de wintermaanden.

Zo nu ff vingerpauze... :shock:
(bedoel natuurlijk een pauze voor mijun vingers die nu ff moe zijn van het typen... :!:  :!: )
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Op de bromfiets reed ik al zomer en winter, de eerste bromfiets had ik op mijn 13de al en toen begon ook zo'n beetje het crossen zowel met bromfietsen als met motoren.
Vooral met motoren scheurden we flink door het bos.
Om te crossen op een baan ging ik met mijn broer mee trainen en reed dan meestal op een Yamaha 125 cc crosser en mijn broer op een KTM waarmee hij in 1976 nederlands kampioen werd.
Toen mijn neef en buurman zijn eerste motor kocht, een Bridgestone 175 cc, gingen wij heel vaak toeren.
Toen ik in dienst zat kon ik helaas het motorrijbewijs niet halen omdat ons onderdeel geen motorordonance nodig had, dus dat werd weer uitgesteld.
Ergens in de tachtiger jaren werkte ik in Maastricht op de markt in een winkel en heb toen de knoop doorgehakt en ben eindelijk mijn motorrijbewijs gaan halen, dat was het laatste wat ik nog kon toevoegen op dat rose papiertje en toen was ik dus compleet van A t/m E.
Ik kocht toen ook mijn eerste motor, een Honda CX500 en was daar dik tevreden mee.
Omdat mijn wederhelft altijd bang is geweest van motoren heb ik dit ding van alle ellende maar verkocht.
Toen ik vast op DSM begon heb ik een Honda Helix gekocht voor het woon/werk verkeer en dat voldeed prima.
Deze motorscooter heb ik onvrijwillig total loss gereden zonder zelf enig letsel (alleen flinke buikpijn van de klap op het dashboardje).
Enkele weken hierna, 21-07-2001, heb ik de Honda Super Magna van mijn achter buurman gekocht waar hij zegge en schrijve 4475 km mee gereden had in 11 jaar tijd en hij had hem destijds splinternieuw gekocht.
Ik kocht dus eigenlijk een nieuwe motor van 11 jaar oud die nog niet was ingereden.
Nieuwe accu en alle olieën vevangen en scheuren maar.
Later nog een K&N luchtfilter gemonteerd, wat wel heel goed merkbaar was en nog is, hij is een stuk feller daardoor geworden en reageerd veel beter op de gashandle.
Ik rij nu nog steeds op dat kreng en ben er nog steeds heeeeeeel dik tevreden over.
En zo is het gekomen en zo zal het wel blijven gaan(hoop ik).
Wordt na 5,5 jaar wel eens tijd voor een nieuwe accu denk ik want die wordt wel wat minder.

Next please :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

WhomBom

bij mij is het met de paplepel ingegoten, mijn pa reed zelf vanaf zijn 18e oid motor, eerst een 100cc of zoiets, toen een Suzuki DR, toen effe vreemdgegaan met een kawa, en toen weer suzuki; een rf die ie nu nog heeft. Ik ging natuurlijk ook mee op "motorvakans" een jaar ging mn broer mee, het ander jaar ging ik weer mee, hier een pic van moi op een harley  :oops:  tijdens "motorvakans"..



Toen ik tegen de 16 ging hoefde ik nog geen brommer, tot ik een keer de puch van mn broer gejat had, en daarmee de veldwegen en de rest van het dorp had geterroriseerd  :twisted:  Toen moest ik natuurlijk ook een brommer hebben... dat is uiteindelijk mn dappje geworden, veel mee rondgetufd en vaak mee op mn plaat gegaan  :shock:  De volgende logische stap was toen; zelf een motor  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Toledo

Citaat van: "Dwars"mijn buurjongen Leo: ik was toen 13-14 jaar, die had zo ene als Toledo nu nog heeft. Wel een groene geloof ik. In elk geval elke keer als ie die startte in de garage zat ik er met me neus bovenop 8) en af en toe mocht ik helpen poetsen en erop proefzitten of een stukkie achterop.[/b]

Citaat van: "Toledo"
Honda CB550K3  bouwjaar 1978  60000km gelopen orgineel


en ik dacht dat wil ik dat ook 8) en eerst met 18 met autorijbewijs (betaalde pa) en met 19 toen me motorrijbewijs gehaald (zelf bijelkaar gesprokkeld). Met dank aan Leo Mertens dus, mijn buurjongen, weet trouwens niet wat van die geworden is. :?

Als je die van mij komt poetsen mag je ook nog ff proefzitten
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Toledo

Als 7 jarige werd ik en mijn broer regelmatig meegenomen door m'n oom naar de crosscircuits. M'n oom was bevriend met Mattie Ghielen, een motorcrosser die reed met o.a  G.Wolsink. Mattie woonde vlak bij m'n opa en oma en was daar regelmatig in de wei aan het crossen achter zijn vaders autobedrijf. Mattie reed later met een fabrieks Yamaha 500 cc.
Ik wilde ook crossen, op mijn 11e kreeg ik m'n eerste brommer. Na schooltijd werd er druk gesleuteld en gecrost. S'avonds aan de etenstafel werd alleen maar over motors gesproken (tot grote ergenis van moeders)
Op m'n 15e wist ik het zeker, er zou en moest een crossmotor komen, alleen toen ik dit onderwerp ter sprake bracht aan de etens tafel werd het even stil. Wat wil jij, vroeg de pap een echte crossmotor? Ja zeker , die komt er absoluut niet in veel te gevaarlijk, als je de poten wil breken kan ik dat ook voor je doen was zijn antwoord.
Op m'n 18e direct rijbewijs gehaald en een XT gekocht, iedere dag ging ik de bossen er mee in.
Vele motoren verder, kocht ik op m'n 40e een crossmotor en een outfit, ik wilde toch nog een stukje van m'n jeugd liefde genieten, weer ging ik sleutelen en crossen net zoals in m'n jeugd, alleen nu met een echte motor. De pap zij nog doe wel voorzichtig  Alleen door omstandigheden weer verkocht, maar genoten en blij als een kind.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"