wat voor koekblik rij jij naast je brommert?

Gestart door DeWitte, 31 januari, 2007, 19:28:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Jouw verzekeringsman / vrouw zal waarschijnlijk meteen een mutatieformulier pakken als jouw telefoonnummer in beeld komt?  :lol:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

crazy j

nou het raadsel is nog steeds niet opgelost.
de oliepomp is het dus ook niet.
ze kunnen gewoon geen lek vinden. maybee maar langzaam gaan kijken voor een vervanger  :dunno:
living the life the way it comes

Toledo

Hebben ze de carterventilatie ook nagekeken?
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

SuzukiLimburg

En het kan ook nog steeds in het instrumentenpaneel zitten...
Brandend olielampje heeft in ieder geval niets te maken met een lek in het systeem, want dan zou het oliepeil te laag moeten zijn.
Als je geen olie hoeft bij te vullen is er sowieso geen lek.

Ik zie in ieder geval niet in waarom je vanwege een lampje een andere auto zou moeten kopen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

Ik kan ff langskomen en het lampje doen uitgaan... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ff serieus:
is het probleem alleen dat het lampje brand of is er meer ? lekkage zou je aan je oliepeil en/of kleur moeten zien.

Voor de rest kan het zijn dat de oliedruk te laag is door verschillende oorzaken...

oliepomp kapot,
Veel vuil in je systeem (sludge) en mischien ergens een verstopping.
Filter van de oliepomp verstopt.

Of de sensor is stuk...waardoor idd een vals allarm.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

crazy j

ik weet het ook niet meer.

oliepomp is niet stuk,
sensor is vervangen,
verstopping zit er ook niet, dat hebben ze ook al allemaal nagelopen en onderzocht
oliefilter is ook al vervangen.
en de rest van alle pakkingen wat ermee te maken hebben zijn ook al nagelopen en evt. vervangen
living the life the way it comes

Mounty

Citaat van: crazy j op 07 april, 2011, 16:52:32

oliefilter is ook al vervangen.


oke, maar is de filter voor de oliepomp ook schoon...schijnbaar zou er ene voor de pomp zitten..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#622
komen ze morgen voor de deur showen en als ie goed is mag ie blijven  :yes6rs: is de madam haar 3e MiXxer, betreft het faceLift model van de 2e serie, in British Racinggreen :mrgreen: (is dan trouwens ook het galakoekblik voor Yzf Angie)





Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

Citaat van: YZF_Ron op 07 april, 2011, 18:03:53
Citaat van: crazy j op 07 april, 2011, 16:52:32

oliefilter is ook al vervangen.


oke, maar is de filter voor de oliepomp ook schoon...schijnbaar zou er ene voor de pomp zitten..
ja ik neem aan dat ze die ook nagekeken hebben.
hij staat bij de garage en t is ook nog familie ( niet dat dat meerwaarde heeft) maar ik neem toch aan dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn.
morgen word de knoop doorgehakt of er nog verder word gezocht naar de fout en of ik verder ga zoeken ( laten zoeken) naar een vervanger
living the life the way it comes

Mounty

#624
Citaat van: Dwars® op 08 april, 2011, 12:57:18
British Racinggreen :mrgreen: (is dan trouwens ook het galakoekblik voor Yzf Angie)





cool  :worship-cool: vooral de kleur British Racing Green....weer es wat anders dan zwart, maar wel appart. Mijn smaak iig.. :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

helaas de kiebel was rot, slecht onderhouden en de kap was kapot. heb er inmiddels wel 25 gezien :( en nog geen mooie/echte gevonden :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Ja. en die mooie/echte zullen ook wel weer mooi geld kosten  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

#627
klopt, en als fun Auto moet dat niet de wereld kosten, je moet er ook weer een keer vanaf  :yes6rs: en dus moet ie bij aankoop goed EN niet te duur zijn :mrgreen:

dus liep deze Z3 (1.8 met M onderstel) me voor de voeten, althans vanaf maandag voor de hakken van Mw Dwars als alles goed gaat.





nooit gedacht trouwens dat we nog eens een Beemer zouden aanschaffen, normaal ben ik meer een Benz fan, mja zo zie je maar weer. Stuurt echt fijn en rap zat, mooie brom vanachter en ligt op de weg als een huis :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Ik vind deze ook veel mooier als de Mazda, het model dan wel te verstaan.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Gassie

#629
Citaat van: Dwars® op 10 april, 2011, 08:01:30
klopt, en als fun Auto moet dat niet de wereld kosten, je moet er ook weer een keer vanaf  :yes6rs: en dus moet ie bij aankoop goed EN niet te duur zijn :mrgreen:

dus liep deze Z3 (1.8 met M onderstel) me voor de voeten, althans vanaf maandag voor de hakken van Mw Dwars als alles goed gaat.



nooit gedacht trouwens dat we nog eens een Beemer zouden aanschaffen, normaal ben ik meer een Benz fan, mja zo zie je maar weer. Stuurt echt fijn en rap zat, mooie brom vanachter en ligt op de weg als een huis :cool:
mooi dat is onze trouw auto geweest zo,n z3 alleen we hadden toen een zes cilinder dat loopt ook wel
KTM SMT 2011