Hoofdmenu

Plannen kweken

Gestart door NrGiZeR, 21 september, 2005, 21:08:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NrGiZeR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

is in de winter nix te circuiten :? ?? regentraining of zoiets? bestaat zoiets....???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Ja, wintercup op franco. Moet je wel ff een SM aanschaffen  8)

Oh, en we hebben ook nog een indoor cross in Echt in Januari.

Bovendien kunnen we in de winder diverse kartbanen bestormen met onze SM's  :lol: :mrgreen:

May Day

In de winter kan je een paar dagen naar almeria, cartagena, jerez etc voor een paar honderd euri. En dan moet je er nog naar toe en overnachten, dure grap dus. Vanaf maart/april kan je weer redelijk in de buurt rijden.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

NrGiZeR

Yep, het is wel mogelijk maar is idd vrij prijzig. Voor dat geld ga ik liever een week op Wintersport, daar krijg je ook een lekkere adrenaline stoot van.

Dit neemt niet weg dat ik dit altijd nog eens wil doen, lekker in de zon raggen op het circuit wanneer het hier koud en guur weer is.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Gieskes

Iemand al plannen voor maart of zo?

Val de Vienne mischien? Ik zie dat regelmatig langs komen en de inschrijvingen lopen al aardig.

Gaat er iemand van hier?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

May Day

Ik ga in maart naar Ledenon, een vriend van me kent de organisator. Is 2 dagen, gezellig in de box slapen en een megageil circuit. Is meestal ook rond dde 20 graden en droog.

Val de vienne had ik me vorig jaar voor ingeschreven (5 dagen) maar door die breuk kon ik niet gaan. Heb ook vernomen dat het daar meestal 4 dagen regent :S
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Joep

Nah, ook eens peilen wat jullie te zeggen hebben over mijn plannen.

Ik wil komend seizoen op eens de baan op met die aaj sjinke van mij.
Maar nu ben ik niet de snelste rijder en de snelste motor heb ik ook niet, maar ik wil gewoon eens proberen wat er mogelijk is. Zowel voor mij als mijn motor.

Nu heb ik op internet al lopen zoeken naar ervaringen van andere, maar niets wat me direct verder helpt. Dus hier ook maar eens peilen of ik wat wijzer wordt.

Plan is om rond mei juni een circuitdag te doen. Misschien dat er hier iemand is die dan ook gaat zo dat ik niet heel maal groen daar aan kom zetten. Omdat ik nog nul ervaring heb ga ik uit van het laagste niveau wat er is, maar dan nog heb ik mijn bedenkingen of dat ik niet volledig buiten de boot val en andere deelnemers gevaarlijk ophoud. Want dat is voor mij niet leuk rijden en voor andere ook niet.

Dus even kort samenvatten.

Is er iemand die rond die tijd gaat rijden en die mij een beetje op sleeptouw wilt nemen?
Of ik er uberhaupt aan moet beginnen met een VF750F uit ยด83?

Alvast bedankt voor de reactie

May Day

Er zullen ongetwijfeld mensen in mei gaan rijden, maar de meeste hier hebben toch al redelijk wat ervaring.

Het laagste niveau moet je wel aankunnen, daar rijdt je niemand in de weg, de instructeurs bepalen het tempo en kijken wie het kan volgen en niet. Vervolgens worden de mensen die niet in de juiste groep zitten naar een andere groep verplaatst waar ze beter in passen. No worries dus.

Of je met een VF750 uit '83 moet meedoen? Dat hangt van de technische toestand af. Als ie op en top in orde is en er ligt up to date rubber onder moet het makkelijk kunnen. Als je een dag gereden hebt en de smaak te pakken hebt, kan je altijd nog een goedkope circuitslet aanschaffen.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

karz

:stupid:

Heb mijn eerste keer ook tussen de beginners gereden, en me geen moment bedreigd gevoelt of het idee gehad dat ik mensen ophield, dat zal vast wel zo geweest zijn, maar je rijdt niet voor niets tussen de beginners. De instructeurs hebben je meteen in de gaten en isoleren je wel als er veel niveau verschil is.

Wat de motor betreft, daar staken me gebakjes voorbij dat wil je niet weten, dus als je motor technisch in orde is, niet lekt enzo... why not.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

wil stiekempjes ook wel eens een circuit op, maar ik heb dus hetzelfde probleem als joep, ik weet niet hoe snel ik zelf ben voor circuitbegrippen, maar wel al dat ik met 48pk (als ie open is..) waarschijnlijk de bezem-bike ga worden. Maar als de instructeurs toch nog een beetje met je schuiven kunnen is dat wel ideaal, alleen nog een baantje vinden met veel scherpe bochten en weinig rechtdoor  :roll:
Maar wat heb je allemaal nodig voor een dagje circuit?, vers rubber, remblokken, olie... moet je ook reserve onderdelen meenemen? enz. weet nog heleaal niks :mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Citaat van: "WhomBom"wil stiekempjes ook wel eens een circuit op, maar ik heb dus hetzelfde probleem als joep, ik weet niet hoe snel ik zelf ben voor circuitbegrippen, maar wel al dat ik met 48pk (als ie open is..) waarschijnlijk de bezem-bike ga worden. Maar als de instructeurs toch nog een beetje met je schuiven kunnen is dat wel ideaal, alleen nog een baantje vinden met veel scherpe bochten en weinig rechtdoor  :roll:
Maar wat heb je allemaal nodig voor een dagje circuit?, vers rubber, remblokken, olie... moet je ook reserve onderdelen meenemen? enz. weet nog heleaal niks :mrgreen:

Op een baan als croix kun je volgens mij best goed uit de voeten met je 48pk, op het rechte stuk gewoon links blijven zodat iedereen je voorbij kan.

Ik zou als je de mogelijkheid hebt altijd de motor 'meenemen' dus in een bus of op een aanhanger. Als je dan platgaat dan kom je tenminste nog thuis.
Heb op croix van 2 gasten meegekregen die gecrashed waren en nog naar huis moesten rijden met hun fiets. Dat wordt moeilijk als je je linkerstuurhelft kwijt bent.

Ik heb verder niets meegenomen, Hakki had wat gereedschap. Olie lijkt me niet nodig , je banden en remblokken moeten wel in goede staat zijn natuurlijk.  Vaak kun je ook wel wat ritselen in de paddock, mocht je toch remblokken / banden nodig hebben.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

May Day

Remblokken en banden van gangbare motoren zijn altijd wel verkrijgbaar op de paddock. Voor een GS en een VF dus waarschijnlijk niet. Zorg dus voor genoeg vlees op beide. Ook een jerrycan met benzine is wel handig. Het verbruik van je fiets is schrikbarend op circuit, ik kom gemiddeld op 1 op 6 of zo.  :shock:

Verder heb je niks van onderdelen nodig (als het goed is). Het is inderdaad verstandig om niet op de motor erheen te rijden maar met een busje (meerijden) of aanhanger. Dat verhaal in croix van Karz kan ik bevestigen. Ik heb zo'n onfortuinlijke vallert wel geholpen: had nog een oude remhendel die toevallig op zijn mille paste bij me en die heb ik hem meegegeven. Die is dus wel nog thuisgekomen op de fiets.

Croix is inderdaad wel geschikt voor fietsen met weinig vermogen.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Gieskes

Citaat van: "May Day"Ik ga in maart naar Ledenon, een vriend van me kent de organisator. Is 2 dagen, gezellig in de box slapen en een megageil circuit. Is meestal ook rond dde 20 graden en droog.

Val de vienne had ik me vorig jaar voor ingeschreven (5 dagen) maar door die breuk kon ik niet gaan. Heb ook vernomen dat het daar meestal 4 dagen regent :S

Hoe zit dat met inschrijvingen voor Ledenon? Open inschrijving? Nog plek vrij?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

May Day

Het is op 15 en 16 maart. Open inschrijving.
Als je ook wilt gaan:
http://www.motorrad-graessel.de/

Daar op de mail link klikken en een anmeldungsformular Ledenon 2007 aanvragen.

Niks voor jou Marc?
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober