Aninconvenienttruth

Gestart door DeWitte, 01 april, 2007, 09:19:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Nog iemand "An inconvenient truth" van Al Gore gezien?  



"verplichte kost voor iedereen die wil nadenken over onze toekomst" vlgs het AD :idea:


Dus?

Wie let er hier op het benzineverbruik van zijne motor? Wie heeft er bewust voor een motor met katalysator gekozen? Wie vraagt zich af of zijne moto beetje milieuverantwoord geproduceerd wordt, wie vindt het toevallig meegenomen als dat zo is of ............wie kan het milieu gestolen worden?

Feit is wel dat na het zien van deze film, niemand kan zeggen: "Wir haben es nicht gewust" :? ontkennen van zoveel facts is niet meer mogelijk imo :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Dinosaurussen reden  geen autos/motoren en zij zijn toch uitgestorven  :?
Proud on the South  

Herr Tod

Ik doe op het werk de deuren dicht tussen de verwarmde kantine en de gekoelde fabriek. Ik doe onnodig licht uit. Dat soort dingen. Voel ik me ook niet schuldig als ik daarna die gasklappen horizontaal zet.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Citaat van: "Herr Tod"Ik doe op het werk de deuren dicht tussen de verwarmde kantine en de gekoelde fabriek. Ik doe onnodig licht uit. Dat soort dingen. Voel ik me ook niet schuldig als ik daarna die gasklappen horizontaal zet.

:stupid:

Ik ga met de moto naar het werk, als al die stakkers die zo'n heel koelblik meeslepen voor één persoon dat ook doen, dan ga ik mijn recreative kilometers wel inleveren :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Probeer iig een voorbeeld voor mijn kids te zijn, licht uit wanneer niet nodig, spaarlampen gebruiken,  verwarming niet de hele nacht laten bulderen, geen uren onder de douche,
kraan dicht onder het tanden poetsen, de fiets nemen voor de kleine stukjes.
Grondwater gebruiken voor de tuin en de auto/ motor te wassen.

ja wat kan je nog meer doen?
proberen bewust te zijn van je gebruik van energiebronnen. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"Probeer iig een voorbeeld voor mijn kids te zijn, licht uit wanneer niet nodig, spaarlampen gebruiken,  verwarming niet de hele nacht laten bulderen, geen uren onder de douche,
kraan dicht onder het tanden poetsen, de fiets nemen voor de kleine stukjes.
Grondwater gebruiken voor de tuin en de auto/ motor te wassen.

ja wat kan je nog meer doen?
proberen bewust te zijn van je gebruik van energiebronnen. :wink:

Doe precies hetzelfde, ik gebruik alleen regenwater voor de tuin en auto / motor te wassen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"Grondwater gebruiken voor de tuin en de auto/ motor te wassen.

:cry: Dat moest hier ook nog kunnen, maar dan moet ik wel erg diep boren, denk ik. :cry:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "suzuki-girl"Grondwater gebruiken voor de tuin en de auto/ motor te wassen.

:cry: Dat moest hier ook nog kunnen, maar dan moet ik wel erg diep boren, denk ik. :cry:

Put was hier al geslagen, en de pomp hadden we nog van het vorige huis.
is wel heeel erg handig moet ik zeggen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "suzuki-girl"Grondwater gebruiken voor de tuin en de auto/ motor te wassen.

:cry: Dat moest hier ook nog kunnen, maar dan moet ik wel erg diep boren, denk ik. :cry:

Put was hier al geslagen, en de pomp hadden we nog van het vorige huis.
is wel heeel erg handig moet ik zeggen :wink:

Maar pomp gebruikt ook stroom  :?
Proud on the South  

B-Witch

dat is te verwaarlozen, als je je bedenkt dat je nu water gebruikt dat niet gezuiverd is geworden voor menselijke consumptie, dat kost meer dan dat beetje stroom wat die pomp nodig heeft :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"dat is te verwaarlozen, als je je bedenkt dat je nu water gebruikt dat niet gezuiverd is geworden voor menselijke consumptie, dat kost meer dan dat beetje stroom wat die pomp nodig heeft :wink:

:stupid: dat is de gedachte erachter: meer met minder :wink: spaarlampen bijv gebruiken stukken minder dan gewone gloeilampen: goed voor het milieu en je beurs en toch licht zat :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Als ik alleen al na ga, het zwembad in de zomer vullen (en dat doen we toch wel een paar keer per seizoen) wat kost je dat niet als je het met leidingwater moet doen?
Zijn toch iedere keer een 3000 liter water, als je dat met grondwater kan doen, dat scheelt weer een slok op een borrel.
Spaarlampen: hier komt niks anders meer in huis, kost wat meer dan een gloeilamp, maar gaat veel langer mee.
Het zijn gewoon de kleine dingen die het doen.
Van de winter de vloer van de vliering geisoleerd, scheelt in stookkosten,
wat ik daarmee uitspaar, kan ik dan weer in andere dingen steken.
Verwarming ipv op 20 op 19 zetten, en gewoon een trui aantrekken binnen, en geloof me het is hier nooit koud binnen.
verwarming op de slaapkamer uit, in de gang uit, allemaal stoken voor jan met de korte achternaam....
Koelkast ( en ja ik heb zo'n reus) hoeft niet op 3 graden te staan...beetje minder is ook prima.
Je zou het mss niet van me denken, maar ik leef bewust, wat ik belangrijk vind is dat onze kids dalijk ook nog een wereld hebben waar ze op de zelfde manier als wij van kunnen genieten.
Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor onze kids :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Toledo

Al twee jaar m'n auto niet meer gewassen, dan blijft de zure regen op m'n auto kleven en komt zo niet in de bodem terecht  8)
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

WhomBom

Citaat van: "suzuki-girl"Koelkast hoeft niet op 3 graden te staan...beetje minder is ook prima.

that's the spirit! :mrgreen:

als ik aan het rijden ben is het mileu touwens het laatste waar ik aan denk  :?   zo in t dagelijkse leven n beetje als al verteld is  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"Probeer iig een voorbeeld voor mijn kids te zijn, licht uit wanneer niet nodig, spaarlampen gebruiken,  verwarming niet de hele nacht laten bulderen, geen uren onder de douche,
kraan dicht onder het tanden poetsen, de fiets nemen voor de kleine stukjes.
Grondwater gebruiken voor de tuin en de auto/ motor te wassen.

ja wat kan je nog meer doen?
proberen bewust te zijn van je gebruik van energiebronnen. :wink:

same 4 me..groene stroom hoort er ook bij. voor de rest wat goede isolatie en ventilatie aangebracht in en om het huis. Ik stook de minder koude avonden alleen op de Hout of "Zibra" kachel.
Zolang het mij een centje bespaart of het me niks extra kost wil ik wel meedoen. Soms ben je duurder uit als je aan het milieu moet denken en dan doe ik dus niet mee..

Ik koop ook scharreleieren of is dat weer wat anders ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009