B King wordt Hayabusa

Gestart door suzuki-girl, 15 april, 2007, 19:08:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

B King wordt Hayabusa



CiteerEerder schreven we over het feit dat de Suzuki Hayabusa uit productie gaat, omdat hij hoogstwaarschijnlijk niet kan voldoen aan de Euro3-emissie-eisen. Nog steeds doet Suzuki hierover geen uitspraken, maar de berichten zijn dermate aanhoudend, dat we er stilletjes aan toch echt wel vanuit gaan.

Wel een feit is dat de B-King de modelnaam GSX1300BK meekrijgt, wat meteen duidelijk maakt dat het motorblok gebaseerd is op dat van de Hayabusa. Volgens insiders gaat het om hetzelfde blok, maar dan flink herzien om aan de Euro3-eisen te kunnen voldoen.

De nieuwe Hayabusa wordt volgens diezelfde insiders een B-King met kuip, aangezien frame en blok nieuw ontwikkeld zijn. De lelijke uitlaten zouden dan behouden blijven als karakteristiek kenmerk. Het schone B-King-blok gaat in Hayabusa-vorm nog meer kracht leveren dan het oude Busa-blok.

bron: motormagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Hmm......

die uitlaten zijn nu precies datgene waarom ik niet voor een BK zou kiezen  :?

maar och,  zo had ik ooit ook eens besloten om niet zo'n spuuglelijke Hayabusa te nemen
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

En dat Busaberke kan nu helemaal veranderen :cool: :cool:

Voor de B King zijn dus nu al andere uitlaten te koop

YOSHIMURA
CiteerHet gaat hier om uitlaten van het bewezen TRC race concept.  Ze zijn verkrijgbaar als tri ovaal design met konische eindkap.
En zullen verkrijgbaar zijn in; RVS, titanium, carbon.
Over de prijs is nog niets bekend.....




TWO BROTHERS





bron: suzuki Owners Club NL

You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

#4
Gaaf ding :worship-cool:, en live veel mooier als op welke foto of filmke dan ook!!!
Ik kan niet wachten tot ik er op kan testrijden, wat een van deze dagen gaat gebeuren :yes6rs:

en dat ze bij motoport maar niet denken dat ik op een half uurtje terug ben :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

ReBel

Motoport.. :-X "Echt" niet >:(
Praat maar eens met de mannen van Margraten, die lieten mij ook al een dagje de vrije hand met de B-King :D
De "B" in B-King staat dus voor "Beestig", zeker weten :worship-cool:

B-Witch

Citaat van: ReBel op 13 november, 2007, 20:24:36
Motoport.. :-X "Echt" niet >:(
Praat maar eens met de mannen van Margraten, die lieten mij ook al een dagje de vrije hand met de B-King :D
De "B" in B-King staat dus voor "Beestig", zeker weten :worship-cool:

Heb met de motoport in Echt geen problemen, heb er mijn 2 GSR's gekocht.
De eerste zelfs op advies van de mannen in Margraten :yes6rs:
Maakt me niet uit waar ik die B King kan gaan testen...als ik hem maar mag testen ;)
Heb de testrit op de GSR ook via Margraten gedaan, super zaak, kan er niet meer van maken, maar aangezien ik in Ohe en Laak woon, ga ik niet voor kleine meuk helemaal naar Margraten.
(Of ik laat het me bezorgen door mijn nichtje van Schepers in Brunssum, of ik ga naar motoport..heel praktisch dus) :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

heb op de B-king gereden inmiddels...

ik moet zeggen....en nu heb ik toch al heel wat fietsen en "testbakken" onder de leren broek gehad...

"ik heb nog eerder een motor gereden die er (voor je gevoel) zo fucking hard met je vandoor gaat als een B-king.


een beest is het zeker niet..tis meer ne "brave" ..doet alles wat je wilt en niks meer ..
lompe zware fricandel bovendien..

maar alez...als je echt volle patat gaat acceleren gaat het echt zo ongelooflijk hard voor je gevoel ...
tuurlijk..een busa is net zo snel of waarschijnlijk zelfs sneller..een gix 1000 is zeker weten (veel) sneller maar qua absolute "ervaring / beleving / snelheidsbeleving"" had ik op die B-king het gevoel alsof ie echt harder er vandoor ging dan "the mind" kon bevattten..had echt iets van "alez..moet niet veel harder meer gaan".  op een gix/ r1/ blade nooit gehad dat gevoel..
zal wel door het ontbreken van een kuip en het rechte stuur komen denk ik... (of hakki is ne ouwe lollie aan het worden ....dat kan ook)


DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 14 november, 2007, 08:28:49
(of hakki is ne ouwe lollie aan het worden ....dat kan ook)

neeuh, :mrgreen: gezellie saampjes oud worre ee?: laterzzz doen we rollater-races in ut bejaardehuis :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away