stotteren bij 10.000 toeren

Gestart door NrGiZeR, 21 april, 2007, 19:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NrGiZeR

M'n Kawa zx6r van 2004 houd de hele tijd in bij de 10.000 toeren.
Wanneer hij koud is heb ik totaal nergens last van, maar wanneer ik een goeie 20 km gereden heb dan begint hij te extreem in te houden wanneer ik hem doortrek.
Het voelt als de begrenzer van 16.000 naar 10.000 verplaatst is.
Wanneer ik het gas open houd en hij eenmaal voorbij de 11.000 toeren is gaat hij er weer als een speer verdoor.

Heb al vanalles nagekeken en na laten kijken. Er zit nergens niks los.

Heeft iemand dit ook al 'ns meegemaakt bij een kawa of ander merk....??
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Is dit euvel er langzaam in geslopen ?  Of trad het plotseling op ?

In het geval van het eerste zou ik er aan denken om een synchronisatie te doen.

In het tweede geval zou ik idd de ontsteking eens nakijken en eventueel wat vacuumslangen nalopen.

Heb je tot die 10.000 toeren wel normaal gedrag ?  Dus alle power enz ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

NrGiZeR

Yep, heb de gehele tijd normaal vermogen, voor de 9500 en na de 11000.

Doet het ook alleen na een 20 km, wanneer ie goed warm is.

Ga morgen 'ns proberen contract te leggen met Mille Pajic kijken of hij wat weet.

Krijg hier gelukkig niet de Offtopic geneuzel over hoe goed of slecht het is om een koude motor door te trekken tot 10000 toeren.
Zoals bij onze limburgse team racers

.<<((.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

B-Witch

Citaat van: "NrGiZeR"Yep, heb de gehele tijd normaal vermogen, voor de 9500 en na de 11000.

Doet het ook alleen na een 20 km, wanneer ie goed warm is.

Ga morgen 'ns proberen contract te leggen met Mille Pajic kijken of hij wat weet.

Krijg hier gelukkig niet de Offtopic geneuzel over hoe goed of slecht het is om een koude motor door te trekken tot 10000 toeren.
Zoals bij onze limburgse team racers

.<<((.

Is er geen mogelijkheid om zoiets uit te meten?
te analyseren via een computer (evt testbank) ofzo??
Wat ik bedoel: als je bijv een stotterende auto hebt, ga je naar de garage waar ze je auto aan de computer hangen en vandaar uit of resetten of ongeveer weten waar het euvel te zoeken is, kan dit met een motor niet? of ben ik nu echt domme dingen aan het vragen???
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"

Is er geen mogelijkheid om zoiets uit te meten?
te analyseren via een computer (evt testbank) ofzo??
Wat ik bedoel: als je bijv een stotterende auto hebt, ga je naar de garage waar ze je auto aan de computer hangen en vandaar uit of resetten of ongeveer weten waar het euvel te zoeken is, kan dit met een motor niet? of ben ik nu echt domme dingen aan het vragen???

Je kunt hem op de bank zetten en de dip lokaliseren, maar dat heeft hij zelf al gedaan. Je kunt wel in de mapping kijken of daar wat te regelen valt. Maar een mapping veranderd niet uit zichzelf dus waarschijnlijk heeft het een andere oorzaak.

Wat jij bedoelt met dat auto verhaal is dat ze een storing uitlezen. De computer in de auto houdt de opgetreden storingen bij in een logging. Deze kunnen ze dan uitlezen. Ook branden er lampjes op het dashboard als een storing is opgetreden, met een reset doven deze weer.

Het zou best kunnen dat de motor van nrgizer ook storingen bijhoudt. De computer van mijn TLR hield alleen de laatste storing vast, deze kon je uitlezen door een stekker door te verbinden. De storingcode kwam dan op het scherm te staan waar normaal de olietemperatuur staat. Erg handig. Maar als er een storing was dan ging er zowiezo een lampje flikkeren. Als dat niet flikkert , dan is er ook geen storing.

Dat zal bij de kawa van Nrgizer niet anders zijn. Als daar geen lampje flikkert dan heeft het ook geen zin om de computer uit te lezen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Okeej duidelijk verhaal, weer wat geleerd  8)


iig:

Nrgizer, succes met het vinden van het euvel :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Ben ook geneigt om te denken dat de caburateurs niet gelijktijdig opengaan. Ik weet nog dat ik  bij mijn ZX7 R regelmatig heb laten synchroniseren.  Is echt millimeter werk.
Hoewel ik niet herken dat ik bij een bepaald toerental een dip had maar bij  2 of 3  verschillende toerentallen. Dus zeg maar bijvoorbeeld bij 5000 , 8000 en 10.000 rpm. Trouwens bij 12.000 had ie het ook , oh nee dat was de toerbegrenzer  :lol:
Kawa he, ik zou zeggen naar Heuts in Schin op Geul en op de Fuchsbank met dat hok en alles opnieuw afstellen.

karz

Citaat van: "Desmo-devil"Ben ook geneigt om te denken dat de caburateurs niet gelijktijdig opengaan. Ik weet nog dat ik  bij mijn ZX7 R regelmatig heb laten synchroniseren.  Is echt millimeter werk.
Hoewel ik niet herken dat ik bij een bepaald toerental een dip had maar bij  2 of 3  verschillende toerentallen. Dus zeg maar bijvoorbeeld bij 5000 , 8000 en 10.000 rpm. Trouwens bij 12.000 had ie het ook , oh nee dat was de toerbegrenzer  :lol:
Kawa he, ik zou zeggen naar Heuts in Schin op Geul en op de Fuchsbank met dat hok en alles opnieuw afstellen.

Voordat iemand anders begint te roepen , dit ding heeft injectie dus trottlebodies i.p.v. carburateurs , maar het synchronisatieprincipe blijft gelijk. Het afstellen ook ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

heeft Spanjer niet een testbank  :?:
Smells like rubber

NrGiZeR

Heb vandaag Mille Pajic gebeld en hij verklaarde het ook vaker meegemaakt te hebben, het kan de kantelbeveiliging zijn of de zijstandaard beveiliging.
Soms ( ik hoop niet bij mij ) hadden ze een storing in de CDI.
Dit kan dan groot geld gaan kosten.  :(
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Steefke™

Citaat van: "NrGiZeR"Heb vandaag Mille Pajic gebeld en hij verklaarde het ook vaker meegemaakt te hebben, het kan de kantelbeveiliging zijn of de zijstandaard beveiliging.
lijkt wel logisch, het kan natuurlijk zo zij dat de standaard of de kantelbeveiliging bij dat toerental dusdanig trilt dat dit een storing kan veroorzaken.
Smells like rubber

Motzippaldy

Proud on the South  

karz

Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "NrGiZeR"Heb vandaag Mille Pajic gebeld en hij verklaarde het ook vaker meegemaakt te hebben, het kan de kantelbeveiliging zijn of de zijstandaard beveiliging.
lijkt wel logisch, het kan natuurlijk zo zij dat de standaard of de kantelbeveiliging bij dat toerental dusdanig trilt dat dit een storing kan veroorzaken.

:? moa weet niet, standaard en kantel beveiliging is meestal aan of uit. Niet een 'beetje' uit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

NrGiZeR

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "NrGiZeR"Heb vandaag Mille Pajic gebeld en hij verklaarde het ook vaker meegemaakt te hebben, het kan de kantelbeveiliging zijn of de zijstandaard beveiliging.
lijkt wel logisch, het kan natuurlijk zo zij dat de standaard of de kantelbeveiliging bij dat toerental dusdanig trilt dat dit een storing kan veroorzaken.

:? moa weet niet, standaard en kantel beveiliging is meestal aan of uit. Niet een 'beetje' uit.

Maar jij weet ook niet HOE ERG hij tekeer gaat bij dat toerental, het is niet een beetje stotteren maar gewoon compleet inhouden cq stilvallen van de motor en dat weer BAM vol vermogen en dat een paar keer in een fractie van een seconde. Dus wanneer hij de beveiliging ff inschakeld waardoor de motor uitvalt en de trilling weg is dan weer de beveiliging uitschakeld.
Het frapante ervan is dus dat Mille zelf aangeeft dat dit alleen gebeurd wanneer ie warm is.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus