Hoofdmenu

crazy-j

Gestart door crazy j, 30 april, 2007, 20:50:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Yvil

Citaat van: SuzukiLimburg op 06 april, 2012, 07:48:43
30-35 lessen lijkt me aan de hoge kant, zeker omdat je al verkeersinzicht hebt vanwege je autorijbewijs.
Tel eens na wat dat kost...30 lessen keer afgerond 50 Euro is 1500 Euro. Dat is echt buiten proporties.

Ik heb 10 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald voor 800 Euro en dat was een spoedcursus van 3 dagen. Ik zou eens goed me heen kijken of het niet ergens anders sneller en goedkoper kan. Geld wat je overhoudt kun je ook aan een motor besteden.
Maar je moet het uiteraard zelf weten.

Tja, bij Roger ga je niet voor een pretpakket van 20 lessen waar ze alleen het nodige voor het examen erdoor raffellen..
Ik ben bij iemand begonnen waar het sneller EN goedkoper kon, maar ben halverwegen mijn rijopleiding toch naar Roger
overgestapt. Daar heb ik geen seconde spijt van gehad.  :worship-cool:

J succes met het behalen van je rijbewijs!!  :yes6rs:

Gassie

pretpakket of niet vind 52 euro voor een uur rijles wel aan de stevige kant  :-X
Citaat van: Yvil op 06 april, 2012, 13:14:19
Citaat van: SuzukiLimburg op 06 april, 2012, 07:48:43
30-35 lessen lijkt me aan de hoge kant, zeker omdat je al verkeersinzicht hebt vanwege je autorijbewijs.
Tel eens na wat dat kost...30 lessen keer afgerond 50 Euro is 1500 Euro. Dat is echt buiten proporties.

Ik heb 10 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald voor 800 Euro en dat was een spoedcursus van 3 dagen. Ik zou eens goed me heen kijken of het niet ergens anders sneller en goedkoper kan. Geld wat je overhoudt kun je ook aan een motor besteden.
Maar je moet het uiteraard zelf weten.

Tja, bij Roger ga je niet voor een pretpakket van 20 lessen waar ze alleen het nodige voor het examen erdoor raffellen..
Ik ben bij iemand begonnen waar het sneller EN goedkoper kon, maar ben halverwegen mijn rijopleiding toch naar Roger
overgestapt. Daar heb ik geen seconde spijt van gehad.  :worship-cool:

J succes met het behalen van je rijbewijs!!  :yes6rs:
KTM SMT 2011

crazy j

Citaat van: SuzukiLimburg op 06 april, 2012, 07:48:43
30-35 lessen lijkt me aan de hoge kant, zeker omdat je al verkeersinzicht hebt vanwege je autorijbewijs.
Tel eens na wat dat kost...30 lessen keer afgerond 50 Euro is 1500 Euro. Dat is echt buiten proporties.

Ik heb 10 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald voor 800 Euro en dat was een spoedcursus van 3 dagen. Ik zou eens goed me heen kijken of het niet ergens anders sneller en goedkoper kan. Geld wat je overhoudt kun je ook aan een motor besteden.
Maar je moet het uiteraard zelf weten.

tje zullen best wel overal snellere cursesen zijn en goedkoper ook. maar heb het geld ervoor gereserveerd en het is wel een van de beste motorrijscholen van de regio hier. en veel minder dan 30-35 lessen denk ik niet dat je tegenwoordig nog komt met de regels van het cbr
living the life the way it comes

R-yen

En als je door gaat rekenen is die +/- € 50,- echt niet duur. 2 motoren onderhouden en +/- 20,- benzine per uur? houd je hooguit een paar tientjes per uur aan bruto uurloon aan over.

Neemt niet weg dat toen ik met mijn rijbewijs bezig was (jaja, in de gulden tijd), ik het ook veel geld vond (iets in de 50 gulden?).. gelukkig heb ik maar 7 of 8 lessen hoeven te betalen  :yes6rs:, maar ja, daarom rijd ik nu ook zo belabberd....

DeWitte

Wat moet ik dan niet zeggen, ik betaalde net een vijftien gulden of zoiets. Is al zo lang geleden dat ik het niet eens exact meer weet. :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 07 april, 2012, 02:47:00
Wat moet ik dan niet zeggen, ik betaalde net een vijftien gulden of zoiets. Is al zo lang geleden dat ik het niet eens exact meer weet. :-X

Bij mij was het 10,00 gulden en ik weet het nog goed, helemaal aan het begin van de zeventiger jaren, in gedachte zie ik mezelf nog scheuren met die kever 1300.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joepie1958

Auto: Honda Civic 1,5 (de eerste serie)  kostte 25 en 26 gulden, ongeveer 20 lessen omdat de wachttijd toen zo lang was in 1974. Eerste keer geslaagd. :yeah:

Vrachtwagen: Opel Blitz kostte rond de 40 gulden per les, 2 lessen gehad!! plm. 1981. Eerste keer geslaagd. :yeah:

Motor: Kawasaki ER5, les of 30 a 35, rond de 35 euro per les (2001/2002 winterseizoen, toen ik op een zaterdagmorgen om 8.30 bij de rijschool aankwam en het had gevroren vroegen ze wat ik kwam doen, toch gewoon gereden, wegen waren redelijk droog, ijsplekjes moest je zoeken) wel twee keer op moeten gaan, eerste keer gezakt op bijz. verrichtingen. :onderplak:

Hiero lopen een paar kandidaten die ook hun motorrijbewijs willen gaan halen (dochter en vriend), ze gaan samen met 2 andere vrienden kijken of ze voor hun vieren ergens voor een leuke prijs een totaalpakket kunnen krijgen. :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

crazy j

zoo vandaag weer een deel afgesloten. examen bijzondere verichtingen geslaagd met vlag en wimpel  :lol: 7 opdrachten moeten uitvoeren en geen enkele fout ( volgens de cbr man dan ) bij de precisie stop zat ik volgens roger al in de abs te remmen maar dit had de man niet gehoord  :-X nu volle bak door volgende week herkansing theorie en op naar het " weg examen " met de motor
living the life the way it comes

DeWitte

het begin is er, van harte gefeliciteerd  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: crazy j op 28 augustus, 2012, 16:05:02
volgende week herkansing theorie en op naar het " weg examen " met de motor

Goed leren J. en zorgen dat je nu wel slaagd en het wegexamen, gewoon doen zoals het moet en alle aanwijzingen volgen en dan mag dat helemaal geen probleem zijn.

Maar toch weer VEEL SUCCES.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

crazy j

bedankt allemaal :P

gaat goed komen hoop ik toch ( de theorie dan ) rest van motor opleiding verwacht ik geen problemen mee. duurt me alleen allemaal te lang
living the life the way it comes

Mounty

proficiat met het begin van je motor-rijbewijs..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: crazy j op 28 augustus, 2012, 19:30:32
duurt me alleen allemaal te lang

Gewoon geduld hebben J.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

crazy j

Citaat van: QuattroFrits op 29 augustus, 2012, 18:41:01
Citaat van: crazy j op 28 augustus, 2012, 19:30:32
duurt me alleen allemaal te lang

Gewoon geduld hebben J.  :yes6rs:
ja frits , dat is ook het enige, maar ben het langzaam wel zat heb afgelopen 5 jaar genoeg geduld gehad :P nu mag het ook om zijn dat ik op het roze kaartje ( papiertje krijg je niet meer  :-X ) het A'tje  kan laten bij schrijven.

ga ook dan pas op "zoek" naar een motor omdat ik mezelf er anders mee straf dat er een hier staat en niet door mij gebruikt mag worden.
living the life the way it comes