Hoofdmenu

de Generaal

Gestart door De Generaal, 24 mei, 2007, 20:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Generaal

Het is eindelijk rond

Na een heleboel belemmeringen heb ik mijn A rijbewijs bijgeschreven

Het probleem was toen  ik bij de gemeente mijn A rijbewijs wilde bijschrijven, zij aangaven dat ik volgend jaar mijn rijbewijs moest verlengen.
maar aangezien ik ook mijn groot rijbewijs moest verlengen en je hiervoor een medische keuring moet hebben ondergaan, duurde het 2 weken tot de keuring en vervolgens 2 weken todat het rijbewijs eindelijk klaar was.
een en ander heeft dus iets langer geduurd als gepland

MAARR...

aanstaande zaterdag ga ik dus naar Scheepers een haal daar mijn eerste motor op, de Kawa EN 500 (eigenlijk van mijn schoonvader).
(Hopelijk heeft Scheepers de motor op tijd af)

en dan eindelijk..... rijden en langzaam kijken voor een ander type motor ik zal wel zo snel mogelijk een foto van de chopper plaatsen en hopelijk ga ik (samen met mijn vrouw "Angel" op haar Beemer) jullie vaak tegenkomen  en natuurlijk met goed weer.

karz

Nou gefeliciteerd, net op tijd voor het mooie weer.

Enjoy.. :thumbsup:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Heb je motor vandaag nog zien staan, hij wil graag uitgelaten worden :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Citaat van: "De Generaal"maar aangezien ik ook mijn groot rijbewijs moest verlengen en je hiervoor een medische keuring moet hebben ondergaan, duurde het 2 weken tot de keuring en vervolgens 2 weken todat het rijbewijs eindelijk klaar was.

:cry: Heb jij geluk gehad, om die zelfde reden heeft die medische keuring bij mij alles bij elkaar ongeveer 4 maanden geduurd, veel geld gekost en een tijdelijk rijbewijs A,B,E, gekost.
Heb vandaag, donderdag 24-05-2007, mijn definitieve rijbewijs met alle cattegorieën gaan aanvragen.
Oude rijbewijs liep 1 mei 2007 af en zodoende dus even voor 40 euro een normaal rijbewijsje gehaald voor even.  :cry:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "De Generaal"maar aangezien ik ook mijn groot rijbewijs moest verlengen en je hiervoor een medische keuring moet hebben ondergaan, duurde het 2 weken tot de keuring en vervolgens 2 weken todat het rijbewijs eindelijk klaar was.

:cry: Heb jij geluk gehad, om die zelfde reden heeft die medische keuring bij mij alles bij elkaar ongeveer 4 maanden geduurd, veel geld gekost en een tijdelijk rijbewijs A,B,E, gekost.
Heb vandaag, donderdag 24-05-2007, mijn definitieve rijbewijs met alle cattegorieën gaan aanvragen.
Oude rijbewijs liep 1 mei 2007 af en zodoende dus even voor 40 euro een normaal rijbewijsje gehaald voor even.  :cry:

Groot rijbewijs ? bedoelen jullie daar C mee ? en moet iedereen een keuring ondergaan hiervoor ???? Ik moet nl ook mijn rijbewijs gaan vernieuwen...ABC
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

angel

hallo,

ja voor je C rijbewijs is een keuring noodzakelijk en die kan niet bij de huisarts gebeuren maar bij een GGD keuringsarts. Kosten zo rond de 120 euro. Dus das een keuze. Of je rijbewijs kwijt raken of geld uitgeven.

Zelf gebruik ik het op het moment ook niet maar wil het ook niet kwijt
je weet maar nooit of het nog eens van pas komt.

DeWitte

ttiwwp


gefeliciflapstaard :wink: en trouwes jullie kunnen dan nog mooi mee naar het sauerland :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

heb ik niks van gehoord ik heb ook C, ze hebben het er gewoon bij geschreven :?
Smells like rubber

angel

Citaat van: "Steefke"heb ik niks van gehoord ik heb ook C, ze hebben het er gewoon bij geschreven :?

is dat geweest voordat het nieuwe rijbewijs er is gekomen :?:
of heb jij zo'n klein kaartje gekregen :?:
als dat zo is heb je heel veel mazzel gehad namelijk :!:

Steefke™

Citaat van: "angel"
Citaat van: "Steefke"heb ik niks van gehoord ik heb ook C, ze hebben het er gewoon bij geschreven :?

is dat geweest voordat het nieuwe rijbewijs er is gekomen :?:
of heb jij zo'n klein kaartje gekregen :?:
als dat zo is heb je heel veel mazzel gehad namelijk :!:

Quote:

is dat geweest voordat het nieuwe rijbewijs er is gekomen :?:   Ja juni 2006
of heb jij zo'n klein kaartje gekregen :?:   Nee tot 2016
als dat zo is heb je heel veel mazzel gehad namelijk :!:   is dat zo  :wink:

'k had zowiezo mazzel ik heb het van de koningin B en C 130 gulden voor het papiertje van het CBR en een medische keuring
Smells like rubber

QuattroFrits

:evil: Helaas moet je dus voor C en D en eventueel E erachter inderdaad een medische keuring ondergaan.
Dit MOET door een ARBO arts gebeuren en de kosten liggen rond de 60 tot 75 euro en moet je zelf betalen.
Maaaaar, eerst naar het gemeentehuis voor een rijbewijs keurings formulier, gem. Nuth 19,95 Euro.
Het geheel kan +/- 3 - 4 maanden duren ( bij mij tenminste )
Mij heeft het onlangs dus heeeel veeel onnodig geld gekost en omdat het CBR een beetje traag was een tussenrijbewijs ( 40 euro ) wat ook onnodig was.
Heb gisteren ( donderdag 24-05-07 ) mijn complete rijbewijs aangevraagd en kan het dus volgende week weer ophalen.
Alweer 40 euro.
Deze keuring is in de wereld geroepen in 2005. :evil:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Geldklopperij dus weer.. :twisted:

Duur rijbewijs wat ik dan niet gebruik.....maar om het te laten vervallen...tja..zonde..

Zouden ze bij jong en fris uitziende personen geen uitzondering maken ?? :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

angel

Citaat van: "FZ_Ron"Geldklopperij dus weer.. :twisted:

Zouden ze bij jong en fris uitziende personen geen uitzondering maken ?? :shock:


ik heb dus op mijn verjaardag het A laten bijschrijven
en toen was er wat consternatie op het gemeente huis.
de dame in kwestie was overdonderd en vroeg,
U heeft alle rijbewijzen, en bent vandaag nog jarig ook.
vervolgens heeft zij A bijgeschreven en B, C, D en E verlengt
het dus ook zo gelukt
maar dat heet dus mazzel of zal dat dan toch aan mjn jeugdige uitstraling hebben gelegen :rofl:


QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"Zouden ze bij jong en fris uitziende personen geen uitzondering maken ?? :shock:

:twisted: Crazy J is nog niet zo ver.  :twisted:

:roll: Je bedoelt toch hopelijk niet jezelf hè  :shock:  :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "angel"
Citaat van: "FZ_Ron"Geldklopperij dus weer.. :twisted:

Zouden ze bij jong en fris uitziende personen geen uitzondering maken ?? :shock:


ik heb dus op mijn verjaardag het A laten bijschrijven
en toen was er wat consternatie op het gemeente huis.
de dame in kwestie was overdonderd en vroeg,
U heeft alle rijbewijzen, en bent vandaag nog jarig ook.
vervolgens heeft zij A bijgeschreven en B, C, D en E verlengt
het dus ook zo gelukt
maar dat heet dus mazzel of zal dat dan toch aan mjn jeugdige uitstraling hebben gelegen :rofl:


mag jij als blondje ne bus of cammion besturen??? :shock:  :shock:

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away