motorverzekering

Gestart door @Nippon, 27 mei, 2007, 18:19:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Ik ben op 't internet aan 't shoppen naar een motorverzekering
gezien een WA verzekering verplicht is  :roll: .
ben de trotse bezitter van een 2e BMW  ben snel tevreden
keuze's ten overvloede en prijzen ook  :lol:

een uitgeklede WA begint al bij 27€ per jaar :shock:
een WA+ beperkt casco zo rond de 60€

Steefke™

ik heb d'n husk gewoon WA op de zelfde polis als de auto`s, ik betaald 4,22 euro per maand inclusief rechtsbijstand.
Smells like rubber

angel

help;

wat heb ik verkeerd gedaan ben in mijn polis aan het kijken
en zie dat ik voor de mijne 20,85 betaal per mnd aan verzekering (vol casco)
en die van mijn vechtgenoot zou op 36,40 komen!!!!! per mnd

met de auto zit op 80% no cleam
en rijden al honderd jaar schade vrij

snap er gen bal meer van!!

Menke

Ik zou zo niet weten wat ik betaalde
maar heb net de nieuwe polis binnen
dus ik kan het zo over type.

Ik heb 2 jaar geleden toen ik mijn 1ste motor gekocht had
gelijk gebeld met Centraal Beheer.
Daar heb ik namelijk bijna alles verzekerd
zo ook mijn Yamaha.

Ik kreeg gelijk de extra schade vrije jaren toegekend.
Dus nu op de polis staat trede 14 en 10 schadevrije jaren.

Met een jaarpremie voor WA 39,92/jaar
en voor de topdekking nog eens 75/jaar

Zo is wel eens leuk om te lezen wie wat en waar is verzekerd,
en de eventuele bedragen.

Ik zou toch zeker eens wat rond neuzen op internet,
het loont vaak de moeite.

TIP: een Collective MFL verzekering :worship-cool:

Steefke™

Ik ben ook bij centraal beheer ik kreeg gelijk de korting die ik ook  voor de het koekblik heb (trede 20). In middels geniet ik ook nog een korting van 15% voor het motoke en 27% voor de koekblikken via de werkgever van de vrouw :lol:
Smells like rubber

DeWitte

ik ben met de motor ook (collectief via de baas) verzekerd bij CB, echter je moet ook appels met appels vergelijken: CB is een zgn. "direct writer", er zit geen tussenpersoon tussen die je in sommige gevallen veel "gehannes" uit handen kan nemen. Daarvoor is de premie wel weer lager, voor de motor althans. Koekblik van mijn vrouw is bij delta loyd (goedkoper) verzekerd dan bij CB mogelijk was :? via een tussenpersoon. Dus waar zit de logica? zou het misschien zo zijn dat die tussenpersoon ook de rest van onze verzekeringen (huis etc) doet? Iig mijn Benz is via een zgn. klassiekerverzekering voor 75 pleuro per jaar het goedkoopst bij de ANWB uit. (had ik al verteld dat ie ook belastingvrij is :lol: )

bij verzekeren loont imo het sjoppen (vergelijken) want boeve zijn ut allemaal in dat wereldje :roll: helaas
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Als je alleen wa verzekerd bent maakt het niks uit waar je verzekerd bent. ik heb in ben verleden een paar keer aangereden en de afwikkeling is iedere keer goed verlopen.
Smells like rubber

HD4ever

#7
Citaat van: SteefkeAls je alleen wa verzekerd bent maakt het niks uit waar je verzekerd bent. ik heb in ben verleden een paar keer aangereden en de afwikkeling is iedere keer goed verlopen.

Dan heb je veel geluk gehad. Ik ken mensen die al jaren op hun centjes wachten, omdat verzekerings maatschappijen onderling een probleem maken over de schuldvraag. Oorzaak is vaak dat, bij een aanrijding de politie er niet bij wordt gehaald of een aanrijdings formulier niet goed wordt ingevuld. De verzekerde is dan hiervan uiteindelijk de dupe.

Mijn ervaring is dat je vaak beter een z.g. '6 wielen' verzekering kunt afsluiten, aangezien dan je auto en motor via de dezelfde polis verzekerd zijn. Hierbij geniet je motor dan ook dezelfde no-claim als je auto en ook delen ze de rechtsbijstand.  Ook kun je een goedkope rechtsbijstands verzekering nemen die alleen voor voertuigen geldt, aangezien er vaak bij een aanrijding, en zeker bij motoren problemen over de schuldvraag opduiken.

Je kan natuurlijk rechtstreeks ( via de telefoon ) of mail je verzekerings zaken regelen, maar handig is ook b.v. een assurantiekantoor als tussenpersoon. Zo is er 24/7 iemand bereikbaar als je b.v. een andere auto of motor koopt en verzekerd wil hebben, of bij een ongeval. Ook nemen zij je alle rompslomp met verzekeringen uit handen en je kan zelfs s'avonds met hun een afspraak maken om gratis je verzekerings paketten eens door te nemen of je niet te laag, oververzekerd of zelfs dubbel verzekerd bent. Meestal hebben zij ook juristen in hun bedrijf die je kunnen helpen met problemen. Zoek wel een tussenpersoon of assurantie kantoor die niet verbonden is aan een enkele verzekerings maatschappij, aangezien hij dan op zoek kan gaan naar de voor jou voordeligste verzekering bij alle maatschappijen.

grtz HD4ever.  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

Citaat van: "HD4ever"
Mijn ervaring is dat je vaak beter een z.g. '6 wielen' verzekering kunt afsluiten, aangezien dan je auto en motor via de dezelfde polis verzekerd zijn. Hierbij geniet je motor dan ook dezelfde no-claim als je auto en ook delen ze de rechtsbijstand.  Ook kun je een goedkope rechtsbijstands verzekering nemen die alleen voor voertuigen geldt, aangezien er vaak bij een aanrijding, en zeker bij motoren problemen over de schuldvraag opduiken.
grtz ElectraWillem.  :wink:

Heb ik ook :D  Nou ja, in mijn geval 10 wielen (2 koekblikken en 1 motoke) :wink:

Greettzzz fourstrokes steefke
Smells like rubber