Hoofdmenu

PC trubbles

Gestart door suzuki-girl, 04 juni, 2007, 15:37:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

:? Damn, gisteravond toen ik mijn vertrouwde pjoetertje opstartte, om ff het laatste geneuzel hier op MFL te lezen........liet het *%$& ding me in de steek, deed niks meer :evil:
Vanmorgen ff weggebracht, en Great :?  Moederbord naar de knoppe...Damn, nu dat weer.
Gelukkig mag ik nu ff de Pc van mijn zoontje lenen zodat ik toch online kan zijn, morgen mag ik mijne weer halen, maar nu zonder alle programma's, alleen mijn documenten, hopelijk alle muziekbestanden en foto's kunnen gespaard blijven.
En gelijk wat meer werkgeheugen laten inbouwen. :wink:

Daar gaat ons volgend weekendje weg :?  :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl":? Damn, gisteravond toen ik mijn vertrouwde pjoetertje opstartte, om ff het laatste geneuzel hier op MFL te lezen........liet het *%$& ding me in de steek, deed niks meer :evil:
Vanmorgen ff weggebracht, en Great :?  Moederbord naar de knoppe...Damn, nu dat weer.
Gelukkig mag ik nu ff de Pc van mijn zoontje lenen zodat ik toch online kan zijn, morgen mag ik mijne weer halen, maar nu zonder alle programma's, alleen mijn documenten, hopelijk alle muziekbestanden en foto's kunnen gespaard blijven.
En gelijk wat meer werkgeheugen laten inbouwen. :wink:

Daar gaat ons volgend weekendje weg :?  :?

Wat gek, moederbord kapot , en ook gegevens kwijt ?  

Normaal zou je het niet eens hoeven te merken als je moederbord vervangen wordt door eenzelfde exemplaar.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"
Citaat van: "suzuki-girl":? Damn, gisteravond toen ik mijn vertrouwde pjoetertje opstartte, om ff het laatste geneuzel hier op MFL te lezen........liet het *%$& ding me in de steek, deed niks meer :evil:
Vanmorgen ff weggebracht, en Great :?  Moederbord naar de knoppe...Damn, nu dat weer.
Gelukkig mag ik nu ff de Pc van mijn zoontje lenen zodat ik toch online kan zijn, morgen mag ik mijne weer halen, maar nu zonder alle programma's, alleen mijn documenten, hopelijk alle muziekbestanden en foto's kunnen gespaard blijven.
En gelijk wat meer werkgeheugen laten inbouwen. :wink:

Daar gaat ons volgend weekendje weg :?  :?

Wat gek, moederbord kapot , en ook gegevens kwijt ?  

Normaal zou je het niet eens hoeven te merken als je moederbord vervangen wordt door eenzelfde exemplaar.

Weet niet precies wat voor een moederbord er nu in gaat komen, maar de computerman zei dat hij zou proberen alles te back-uppen, en dan op het nieuwe moederbord installeren, volgens hem zijn dan wel alle progjes zoals : dvd decrypter, cloon cd, en van dat soort dingen niet te redden????

Ben een muts in dat soort computertechnische verhaaltjes  :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

In principe zijn al je gebruikersbestanden zoals documenten en MP3 wel makkelijk te backuppen. en op een schijf te zetten...Als je eenzelfde moederbord krijgt is er zowieso niks aan de hand, krijg je aan ander moederbord is het sterk aan te raden om Windows opnieuw te installeren en ook je programma's dus..
(Daarom: Heb ik de C schijf voor windows XP, de D schijf voor windows Vista Ultimate en op de E schijf al mijn gebruiks bestanden waarvan ik regelmatig een back up maak...ook eventuele instellingen van Outlook etc sla ik daar op..)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"In principe zijn al je gebruikersbestanden zoals documenten en MP3 wel makkelijk te backuppen. en op een schijf te zetten...Als je eenzelfde moederbord krijgt is er zowieso niks aan de hand, krijg je aan ander moederbord is het sterk aan te raden om Windows opnieuw te installeren en ook je programma's dus..
(Daarom: Heb ik de C schijf voor windows XP, de D schijf voor windows Vista Ultimate en op de E schijf al mijn gebruiks bestanden waarvan ik regelmatig een back up maak...ook eventuele instellingen van Outlook etc sla ik daar op..)

Jij zegt backuppen op een schijf :?:  :?:
wat voor schijf? CD??? DVD??? (lijkt me beetje omslachtig of snap ik het dan niet)
Want ik vraag me af hoeveel schijven ze dan nodig zouden hebben voor mijn ongeveer 15 gig aan MP3 bestanden :?:
Neem toch aan dat ze dat ff op een externe harddisk zetten en dan terugpleuren op het nieuwe moederbord...althans dat lijkt mij toch wel een betere optie :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

Als alleen je moederbord kapot is krijg je gewoon je oude harde schijven incl. 15 Gig aan MP3's terug hoor  :D

Motzippaldy

Citaat van: "suzuki-girl"
Want ik vraag me af hoeveel schijven ze dan nodig zouden hebben voor mijn ongeveer 15 gig aan MP3 bestanden :?:

:shock:


bij Motzy 65 gig  :?
Proud on the South  

Herr Tod

100+ :lol: en allemaal goed :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

:shock:  dacht ik dat ik al veel had,
nou ja download ik maar rustig verder :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

tjah...als je al niet regelmatig een backup hebt gemaakt..dan past het niet op een dvd...maar een stuk of 4 is voldoende voor die 15 gig..zo gepiept toch. Met een externe HD gaat het makkelijker en sneller...waarom koop je niet een schijfje erbij, evt een externe)..zet je daar je mp3 en zo op voor als het weer eens misgaat..een 120Gig of zo kost bijna niks meer..

Zelf had ik nog wat oude laptops liggen met 40gig en 80 gig schijfjes..een usb-case ervoor gehaald voor 11 euro en heb ik een backupschijf van 80 en een van 40 gig..voor weinig toch geen gevaar voor mijn mp3 en Filmpjes..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Ik heb alles over 5 schijven verspreid. Staan weer allemaal vol :roll: Binnenkort maar weer eentje er bij zetten. A la 'als mn motorpak te klein is koop ik een grotere' :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

K heb 2 schijven van samen 250 gig schijf ruimte en brand regematig een DVDtje (4,7gig) van de bestanden die ik niet vaak gebruik. Ik sla mijn bestanden altijd op de D:schijf, m'n software draait op de C:schijf.
Smells like rubber

Herr Tod

Toevalig trouwens, toen ik het ding zondag opstartte deed de ventilator van de chipset het niet meer. Maar ik heb hem aangezwengeld en nu blijft die netjes draaien :lol: Toch maar een nieuwe halen binnenkort.... je zou de prul ook nooit uitzetten :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Vandaag mijn Pc weer terug gekregen..
Ben er niet blij mee, moet heel veel dingen weer goed instellen, zoals mijn standaard Email (outlook express), maar ja hoe moet dat nu weer precies :cry: .
Msn moest ik opnieuw downloaden, en ben mijn office ook kwijt, waardoor ik zelfs de planning van mijn werk niet kan lezen.. :?
Had een "illegal" versie van office, nu dus niks meer.
Echt balen, heb nu al zitten vloeken, en dat is toch normaal echt niet mijn aard. :evil:
keej mijn muziek is gespaard gebleven (verdeelt over tig mappen) :evil:  dat is het enige beetje positieve, 200 euro lichter (incl 512mb extra intern geheugen) en nog niet mijn vertrouwd pc'tje :?
Dus als iemand me kan helpen....graag :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"Vandaag mijn Pc weer terug gekregen..
Ben er niet blij mee, moet heel veel dingen weer goed instellen, zoals mijn standaard Email (outlook express), maar ja hoe moet dat nu weer precies :cry: .
Msn moest ik opnieuw downloaden, en ben mijn office ook kwijt, waardoor ik zelfs de planning van mijn werk niet kan lezen.. :?
Had een "illegal" versie van office, nu dus niks meer.
Echt balen, heb nu al zitten vloeken, en dat is toch normaal echt niet mijn aard. :evil:
keej mijn muziek is gespaard gebleven (verdeelt over tig mappen) :evil:  dat is het enige beetje positieve, 200 euro lichter (incl 512mb extra intern geheugen) en nog niet mijn vertrouwd pc'tje :?
Dus als iemand me kan helpen....graag :!:

Kan wel helpen..alleen daar is tijd voor nodig..[edit]
E-Mail is simpel om te doen...kan evt telefonisch of MSN..
En MSN tja..behoeft geen uitleg..

met je e-mail is het je server instellen (pop.home.nl) voor inkomende post en (smtp.home.nl) voor je uitgaande...dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen en hoppaaa... (home.nl is als voorbeeld gebruikt !!)

Nog wat ? :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009