Lucht je hart!

Gestart door Busaberke, 26 september, 2005, 11:58:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 22 november, 2008, 16:12:14
at betreft je auto...wat mag het zijn en wat wil je uitgeven voor een tussendoorauto ?
Mijn buurman handelt zo'n beetje in auto's..mischien kun je iets kopen en m later weer terug verkopen of zo. Zal na het weekend eens navragen..

Gewoon een ouwer golfje oid, voor ne habbekrats, een paar honderd euro, meer wil ik als noodoplossing ff niet uitgeven.
Zoals ik al zei tis gewoon alleen maar voor ffkes droog op het werk te kunnen komen.
We moeten natuurlijk eerst alles afwachten wbt de Alfa, maar ondertussen moet er wel gewerkt worden natuurlijk, vandaar ffkes een oudje voor zolang  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joep

Dat is balen van Mr Kawa. Succes met het sparen en het vinden van een "tussendoortje"

Citaat van: Toledo op 22 november, 2008, 10:38:27
Ook al is Mr Kawa schuld, is er dan niets op de tegenpartij te verhalen, omdat deze met een Bullbar op zijn auto rijd . Mr Kawa zijn schade is nu mischien extra groter door de bullbar. En voor jullie dus extra nadelig.
Bullbar is standaard waarschijnlijk niet zo afgeleverd op deze auto ,en dus niet meegekeurd met de auto .
Ik roep nu maar wat , maar misschien het proberen waard bij de verzekering (rechtsbijstand verzekering)

Dat vind ik wel erg grof om op zo'n manier nog centen te beuren. Hij is fout geweest door geen voorrang te verlenen. En dan is het ook op de blaren zitten. ik zou het in ieder geval nooit doen, vind ik gewoon laag  ;)

B-Witch

Citaat van: Joep op 22 november, 2008, 18:16:28
Dat is balen van Mr Kawa. Succes met het sparen en het vinden van een "tussendoortje"

Citaat van: Toledo op 22 november, 2008, 10:38:27
Ook al is Mr Kawa schuld, is er dan niets op de tegenpartij te verhalen, omdat deze met een Bullbar op zijn auto rijd . Mr Kawa zijn schade is nu mischien extra groter door de bullbar. En voor jullie dus extra nadelig.
Bullbar is standaard waarschijnlijk niet zo afgeleverd op deze auto ,en dus niet meegekeurd met de auto .
Ik roep nu maar wat , maar misschien het proberen waard bij de verzekering (rechtsbijstand verzekering)

Dat vind ik wel erg grof om op zo'n manier nog centen te beuren. Hij is fout geweest door geen voorrang te verlenen. En dan is het ook op de blaren zitten. ik zou het in ieder geval nooit doen, vind ik gewoon laag  ;)

Hoezo niet??
Bedoel, als ik iets doe wat illegaal is dan dien ik daar ook verantwoording voor af te leggen.
Trouwes ik heb het eens nagevraagd aan mijn vader, die had jaren geleden (jaar of 6-7 terug) een Nissan Patrol met vette bullbar, hem is toen op keuring expleciet gezegd dat het niet mocht en dat hij er beter aan deed om hem eraf te halen.
Maar goed, feit is dat Mr.Kawa schuld heeft, en daar gaat het ook niet om, gaat erom dat de schade die wij nu hebben mss minder heftig was geweest als de tegenpartij die bullbar niet had.
Gewoon een verzekeringskwestie.
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Dat bullbar verhaal zou ik idd eens navragen, ik neem aan dat je verzekering automatisch de rechtsbijstand inschakeld. Ik kan me herinneren van vroeger toen ik nog bij de Dodge w200 club zat (waar iedereen 50 kilo aan zelfaanelkaargeknetterd staal op zijn voorbumper heeft geknutseld), dat daar wel eens verzekeringsissues onstonden als weer eens ene een twingo had opgevouwen ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

#1009
Citaat van: Suzuki-Girl© op 22 november, 2008, 18:48:33
Citaat van: Joep op 22 november, 2008, 18:16:28
Dat is balen van Mr Kawa. Succes met het sparen en het vinden van een "tussendoortje"

Citaat van: Toledo op 22 november, 2008, 10:38:27
Ook al is Mr Kawa schuld, is er dan niets op de tegenpartij te verhalen, omdat deze met een Bullbar op zijn auto rijd . Mr Kawa zijn schade is nu mischien extra groter door de bullbar. En voor jullie dus extra nadelig.
Bullbar is standaard waarschijnlijk niet zo afgeleverd op deze auto ,en dus niet meegekeurd met de auto .
Ik roep nu maar wat , maar misschien het proberen waard bij de verzekering (rechtsbijstand verzekering)

Dat vind ik wel erg grof om op zo'n manier nog centen te beuren. Hij is fout geweest door geen voorrang te verlenen. En dan is het ook op de blaren zitten. ik zou het in ieder geval nooit doen, vind ik gewoon laag  ;)

Hoezo niet??
Bedoel, als ik iets doe wat illegaal is dan dien ik daar ook verantwoording voor af te leggen.
Trouwes ik heb het eens nagevraagd aan mijn vader, die had jaren geleden (jaar of 6-7 terug) een Nissan Patrol met vette bullbar, hem is toen op keuring expleciet gezegd dat het niet mocht en dat hij er beter aan deed om hem eraf te halen.
Maar goed, feit is dat Mr.Kawa schuld heeft, en daar gaat het ook niet om, gaat erom dat de schade die wij nu hebben mss minder heftig was geweest als de tegenpartij die bullbar niet had.
Gewoon een verzekeringskwestie.

als eerste  ;)
beterschap met kawa  :roll:

dat hele item met die bullbar is nog nix wat de tegnpartij nog bij jullie kan claimen  :yes6rs:

als ik die vitara rijder was bleef ik mooi 2 weken thuis, ging ik naar de fysio voor m'n nek, huur me een auto,verhaal no-claim ziektekosten , en m'n werkgever claimt derving bij jullie verzekering omdat ik maar 1/2 dagen ga beginnen
en ik haal een nieuwe bril omdat ik na de klap een andere sterke heb gekregen  :lol:

tis maar een voorbeeld wa.... ;)  zo heb ik niet  :mrgreen:
maar ze zijn er  :yes6rs:

en nog iets wat ik me wel eens afvraag, wat als jullie nu bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zitten met dezelfde polis
wordt er dan niet heel zuinig gerekend naar jullie toe  :?




B-Witch

#1010
Vanmiddag nog ff naar het wrak gaan kijken.. ouwhoer zag die eruit  :shock:
de linkervoorkant staat dus gewoon 30 cm meer naar rechts.
HIj is precies aan de linker voorzijde op de neus gepakt, net voor het voorwiel, velg is helemaal goed nog.
Auto loopt wel nog, kan zelfs gewoon rijden, het motorblok heeft helemaal niks meegekregen.
Dat is op zich een geluk, want we gaan hem aanbieden aan opkopers.
Straks ff op marktplaats zetten en vragen voor biedingen, en dan maar hopen dat er nog een bedragje uit komt, en mijn neef gaat zijn contacten opbellen om zo voor ons een goede bieding te vinden.

Herstel wordt ons te duur, auto zou dan helemaal opnieuw gericht moeten worden, plaatwerk vervangen en wat er nog meer allemaal kapot is, en dan vervolgens nog spuiten. :?
Is net wat teveel van het goede, is en blijft dan een schadeauto, die krijg je aan de straatstenen nooit meer kwijt voor een normaal occasion bedrag.

dus: technisch niet total loss, wel economisch.  :cry:



You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: Suzuki-Girl© op 22 november, 2008, 16:31:21
Citaat van: FZ_Ron op 22 november, 2008, 16:12:14
at betreft je auto...wat mag het zijn en wat wil je uitgeven voor een tussendoorauto ?
Mijn buurman handelt zo'n beetje in auto's..mischien kun je iets kopen en m later weer terug verkopen of zo. Zal na het weekend eens navragen..

Gewoon een ouwer golfje oid, voor ne habbekrats, een paar honderd euro, meer wil ik als noodoplossing ff niet uitgeven.
Zoals ik al zei tis gewoon alleen maar voor ffkes droog op het werk te kunnen komen.
We moeten natuurlijk eerst alles afwachten wbt de Alfa, maar ondertussen moet er wel gewerkt worden natuurlijk, vandaar ffkes een oudje voor zolang  ;)


Helaas..de buurman heeft niks fatsoenlijks...zal iig voor je blijven kijken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: Suzuki-Girl© op 24 november, 2008, 15:32:53




de wielen/voortrein schijnen op de foto nog recht te staan. mss een kleinigheid rechtrekken. Wat plaatwerk, spatborden, motorkap etc en spuiten laten. Vlgs mij een repareerbare schade hoor. Voor de rest was de auto toch goed?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Met een tube plamuur en een spuitbusje kom je al een heel eind  ;)
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

B-Witch

Nou het voorchasis is verbogen, dat rechttrekken en richten, kost al 1500 euro, dan nog plaatwerk, en onderdelen...
Als je het allemaal 2de hands zou kunnen vinden, kijk je nog tegen een totaalbedrag van 3500 tot 4000 euro, en dat bij een auto met dagwaarde van nog geen 5000 ???
Nee beter die 4000 spenderen aan wat anders... offe Dwars wil je hem kopen :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Voor jezelf moeilijk te doen ja.
Maar 't zou me niet verbazen als deze Alfa ooit weer bij een handelaar op  duikt in hertelde staat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

echt wel. En nee ik wil niet kopen, heb ik straks 3 koekblikken op de oprit. Trouwens BB weet een "goedkope" wijze van richten :rofl: koekblik de wei in rijden, ketting om ut chassis en een boom en in de R gooien :schater: spaar je zo 1500 euri's :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

#1017
Citaat van: karz op 25 november, 2008, 12:43:01
Voor jezelf moeilijk te doen ja.
Maar 't zou me niet verbazen als deze Alfa ooit weer bij een handelaar op  duikt in hertelde staat.

Nope dat denk ik niet, is namelijk net verkocht voor onderdelen, komt niet terug op de weg  ;)

Nu dus ff shoppen voor wat anders...  :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Citaat van: Suzuki-Girl© op 25 november, 2008, 14:31:40
Citaat van: karz op 25 november, 2008, 12:43:01
Voor jezelf moeilijk te doen ja.
Maar 't zou me niet verbazen als deze Alfa ooit weer bij een handelaar op  duikt in hertelde staat.

Nope dat denk ik niet, is namelijk net verkocht voor onderdelen, komt niet terug op de weg  ;)

Nu dus ff shoppen voor wat anders...  :mrgreen:

Golfje VR6 ;) :mrgreen:
Smells like rubber

DeWitte

#$%^&* wat ik (en de huisarts) al vermoedde, conclusie wbt de chronische ontstekingen in mijn knie/enkel/voeten en tenen. Onderzoek heeft aangetoond dat ik dus RA (reumatische artritis) heb. In de volksmond dus doodordinaire Reuma. Welliswaar in het beginstadium, maar ik wil eigenlijk niet weten waar het eindigen kan. Verrek nu al vaak van de pijn. Iig moest er danig rekening mee houden dat het nog veel meer (bewegings-) beperkingen met zich mee zal brengen dan de stijve en pijnlijke gewrichten die waar ik nu last van heb. Prednison tabletten en injecties (auwa, net in m'n bil) moeten de ontstekingen voor het eerst weghalen. Bedoel je kan er 100 mee worden. Maar wel errug beperkt als het (veel) erger wordt. Mss sommige dingen (motorrijden in de winter? woon-werk?) gaan achterwege laten. damnnnn, d'n ouwe Dwars is danig van slag door dit nieuws. let wel, ik meld dit niet om mee lij te wekken oid maar wil wel de vraag lanceren of er hier meer mensen mee worstelen (of een andere ziekte of beperking) in combi met motorrijden en hoe gaan jullie daar dan mee om?? ik hoor het graag om er wellicht wijzer van te worden. Indien er behoefte aan is mss een apart topic erover openen???

shoot............
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away