Hoofdmenu

finland 2007

Gestart door @Nippon, 28 juli, 2007, 19:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Zo ben weer tuus  :lol:

twas weer geweldig in scandinavië  8).

't begon met een bootreis van 22 uur godzalme goed dat ik geboekt had de boot was helemaal vol  :shock: een Fin op de motor had dus niet geboekt en kon inschepen wel vergeten   :?
Misschien de volgende dag  :!: zeiden ze aan de balie, dus hij is doorgereden naar Tallin  :shock:  en da's niet naast de deur.
Maar goed zo'n slaapstoel is dat wat  :!:
nee dus :evil:  voor 80€ meer had ik 'n bed in een cabine dus dat zal ik ook de volgende keer ook doen.
Bij 't verzamelpunt voor motoren kwam een Fin aanrijden met een BMW toerbuffel met een lekkende cardankeering waardoor z'n hele achterband onder de olie zit  :shock:
toen we 22 uur later in Helsinki van boord gingen lag er een hele plas cardan olie onder z'n BMW.
Ook veel Russen gezien met nieuw geld  :?  K1200'S  noem maar op eerst 1 toen nog 1 dan komen er 3 aan  
blijkt het een russische BMW Club te zijn compleet met de nieuwste outfit  :shutup: .
Maar goed het rijden langs de russische grens op "gravel" was weer een hele ervaring zo zie je maar je hebt er geen GS voor nodig heb :mrgreen:  alleen rammelen je de semi zwevende schijven van je brik maar da's alleen maar de 1ste dag  :wink: daarna zit er zoveel zand tussen dat de schijven vanzelf stil worden  :mrgreen:
de wegen zijn van slechtere kwaliteit dan in Noorwegen en Zweden veel winterschade.
Ook weer dat type motorrijders tegen gekomen waar zo'n pokke hekel aan heb je kent dat wel 't type van "oprotten met je BMW je verpest m'n bocht"  :evil:
toch wel weer leuk ze weer verder op tegen te komen bij een stuk weg dat voor 10km is opengebroken, je kent dat wel gaten zo groot als soepborden en diep als soepkommen :twisted:  daar komen ze dan na 800m achter en staan dan verloren aan de kant  :roll:
dan kan ik 't niet laten om voor hun te stoppen en vragen dan heel onnozel te vragen of ze pech hebben  :lol: .
dan denk ik bij mezelf van stom pruus "verkeerde mensen op verkeerde banden" dan zeg ik ( hé veel succes) en rij dan met 'n glimlach verder  :rofl:
Het viel me op dat veel Finnen een motor rijden
wat ben ik zoal tegen gekomen veel Finnen,Zweden,Noren en pruusen
weinig Nederlander op motoren maar veel in sleurkutten en campers
zal met en met wat foto's plaatsen  8).


deze Fin kon dus niet mee en is naar Tallin gereden  :shock:



met en met komen de motoren binnen om 22.30 in te schepen



bootje komt aan



motoren vastratelen aan dek



mooi weer op zee  8)


m'n zit/slaap plek voor de komende 22 uur  :?


mijn speeltuin voor de komende dagen  :lol:





waar zijn de bochten  :?:  :rofl:




zo rij je dus kilometers zonder iemand tegen te komen  :shock:


zie je me lachen  :mrgreen:


zo nu en dan neem ik een hut



dat heb ik dus ook gehad regen veel regen


de brug bij Kramfors/Zweden


bivak bij de russische grens


de overkant is Rusland


'n plek ergens bij Umea/Zweden


een picknick plek (heb maar wat brandhout gekapt) voor de 3 eieren



de pan afwassen met houtsnippers  :lol:



nu zullen jullie je afvragen wat zijn dit voor snippers  :?:
wel laat ik jullie vertellen dat hieronder 'n halve rol 3 laags wcpapier ligt met een hele grote negerzoen  :rofl:


deze kwam ik in Finland tegen de mooiste 2-takt die ik gezien heb

Toledo

Mooie foto's en omgeving, hoeveel km gemaakt ?
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

schitterende reportage :worship-cool: ongevenaard die comments bij die foto's :)}
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: "karz":worship-cool:

:stupid:

Kwijl, Kwijl,

Noorwegen en Finland stoan auch op mien verlanglieske :wink: mer dan mot ich toch eerst ne angere fits  goan kaupe.
Smells like rubber

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Generaal

lekkere reis leuke foto's en nog leuker commentaar

@Nippon

Citaat van: "Toledo"Mooie foto's en omgeving, hoeveel km gemaakt ?

+/- 5000 km

Heb onderweg nog pech gehad  :oops:
de rechter votternaald bleek defect te zijn dat ding liep bijna op 1 tiet  :lol: .
Ben langs de BMW garage in Oeversee (bij Flensburg) geweest daar hebben ze me een nieuwe naald in gezet alsmede ook opnieuw gesynchroniseerd ( moet zegge dat kunnen die pruusen wel ) dat afstellen
hij heeft nog nooit zo rustig gelopen als nu

trouwens waar ik me aan ergerde was 't feit dat het opbokken met deze bepakking wel heel makkelijk gaat maar 't afbokken wel een linke bedoeling werd dus ik heb de hele rit getankt en geparkeerd op de zijpikkel maar dan staat 't wel er schuin en is klote te vinden met je laarzen :?

dus bij thuis komst er meteen maar werk van gemaakt ( het regende toch wie n' sau ):roll:




SuzukiLimburg

Wauw    :shock:

Dat ziet er echt te gek uit. Lijkt me helemaal geweldig om daar ook eens rond te tuffen, maar dan wel met een paar man. Is toch net ff wat gezelliger, weet ik uit ervaring.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Zwerver

Leuk verslag en mooie foto's van een hele mooie reis!

Hengeltje nog gebruikt???
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

@Nippon

Citaat van: "Zwerver"Leuk verslag en mooie foto's van een hele mooie reis!

Hengeltje nog gebruikt???


jep.... maar de dobbertjes doen 't niet :lol:


ze gingen niet onder  :mrgreen:

Zwerver

Heb het dit jaar daarom eens zonder hengel geprobeerd...
Evenmin succesvol, enkel bot gevangen...

Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Menke

Geweldig wat een mooi reis verslag en mooie foto's :thumbsup:
Is een droom van mij om ooit eens een keer zelf te doen :wink:

d'r Blieje

Blieve lache...8)