Hoofdmenu

Koelsysteem

Gestart door Tomzel, 03 augustus, 2007, 08:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tomzel

Nadat ik erachter was gekomen dat ik geen koelvloeistof maar een soort van Head & Shoulders achtige substantie in m'n koelsysteem had zitten zijn we toch maar eens begonnen met groot onderhoud.

Aangezien mijn NTV al 81000 km gelopen heeft ben ik tot de conclusie gekomen dat alles wat je dan los haalt beter maar kan vervangen want het is allemaal broos, verweerd of gewoon niet meer aanwezig.
Alles is nu zo goed als gemaakt, alleen op 1 punt op het thermostaat huis blijft er steeds een verdwaalde druppel koelvloeistof langsglippen.
Op zich kan ik hiermee leven maar als er nog iemand een goede oplossing weet hiervoor dan hou ik me zeker aanbevolen.

Greetz T.  8)
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

karz

Citaat van: "Tomzel"Nadat ik erachter was gekomen dat ik geen koelvloeistof maar een soort van Head & Shoulders achtige substantie in m'n koelsysteem had zitten zijn we toch maar eens begonnen met groot onderhoud.

Aangezien mijn NTV al 81000 km gelopen heeft ben ik tot de conclusie gekomen dat alles wat je dan los haalt beter maar kan vervangen want het is allemaal broos, verweerd of gewoon niet meer aanwezig.
Alles is nu zo goed als gemaakt, alleen op 1 punt op het thermostaat huis blijft er steeds een verdwaalde druppel koelvloeistof langsglippen.
Op zich kan ik hiermee leven maar als er nog iemand een goede oplossing weet hiervoor dan hou ik me zeker aanbevolen.

Greetz T.  8)

Even voor de beeldvorming, is dat een 'tuit' op het termostaat huis waar een slang overheen zit ?  Lekt de tuit zelf niet (scheurtje)  ? :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Tomzel

De tuit lekt naar mijn mening zelf niet. Is een gietijzeren tuit dus kan wel wat hebben dacht ik zo.

Wel zat er op de tuit een dikke naad wat waarschijnlijk door het gietproces is onstaan, deze heb ik vlak geschuurd en ik moet zeggen dat dit een grote verbetering is. Nogmaals, wat er nu nog uit komt mag je eigenlijk geen lek meer noemen maar ik vind het gewoon irritant dat ie niet 100% dicht is.

Voor de beeldvorming: Het thermostaat huis bestaat uit een gietijzergedeelte en een kunststof gedeelte.
Op het gietijzergedeelte zitten de 2 slangen naar de cilinders en op het kunststof gedeelte zit de slang die naar de radiateur loopt. Alles is door Jappen in elkaar gezet waardoor mijn dikke verkesknoak nerges tussen passen.
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

DeWitte

wat voor klemmen gebruik je? Tip: koop bij de autohandel "goeie". :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Tomzel

SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

karz

Citaat van: "Tomzel"ABA-Klemmen

Die zijn goed  :D
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Tomzel

Daar zal t idd niet aan liggen, misschien ligt t toch wel aan de tuit maar daar kom je alleen achter als je het thermohuis vervangt en dat zie ik toch ff niet zitten.
Eerst ff alle andere opties proberen.
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

DeWitte

kan je er druk op laten zetten zoals bij een auto-koelsysteem? Dan zie je mss waar ie pcies lekt?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Tomzel

Citaat van: "Dwars"kan je er druk op laten zetten zoals bij een auto-koelsysteem? Dan zie je mss waar ie pcies lekt?

Het is bekend waar die lekt de vraag is alleen waarom die (nieuwe) slang die er toch al zo klote overheen gaat in combinatie met 1 of 2 degelijke slangeklemmen nog steeds koelvloeistof doorlaat.

Ik bedoel je kan op z'on tuit niet eerst teflon tape o.i.d gaan draaien. Ik weet niet of die tuit zelf lekt (lijhkt me niet) of dat je zoiets uberhaupt onder druk kunt zetten zonder hem helemaal uit te bouwen.

Feit is wel dat het lek zo goed als dicht is maar dat ie nog een druppel crieerd op deze plek, waardoor er na een rit van die wit uitgeslagen vlekken op het blok komen en dat is irri.
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

karz

Citaat van: "Dwars"kan je er druk op laten zetten zoals bij een auto-koelsysteem? Dan zie je mss waar ie pcies lekt?

Tot de nok vullen en dan warm laten lopen :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Tomzel

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"kan je er druk op laten zetten zoals bij een auto-koelsysteem? Dan zie je mss waar ie pcies lekt?

Tot de nok vullen en dan warm laten lopen :dunno:

nu ik er over nadenk (nu pas) in het thermohuis zit een overloop die naar het koelvloeistof reservoir loopt de weg van de minste weerstand dus lijkt me niet dat de vloeistof uit het huis zich langs een slangklem doorperst om vervolgens om mijn mooi gepoetste blok te vallen.
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650