Hoofdmenu

Oostenrijk

Gestart door karz, 06 augustus, 2007, 20:18:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi,

Wij hebben het volgende plan :

Dag 1 :
Limburg naar Oostenrijk (grens over bij Kempten) , FernPass (tirol), overnachting in Umhausen (niedertai)  : 750 km

Dag 2 :
Vanuit Umhausen naar het zuiden, italiaanse grens, Bruneck, Oostenrijkse grens, overnachting in Glanz : 351 Km

Dag 3 (optioneel): Vanuit Glanz een rondje Slovenie en dan weer terug naar Glanz : 287 km

Dag 4 : Vanuit Glanz weer terug naar Umhausen via de Grossglockner, Innsbruck : 343 km

Dag 5 : Vanuit Umhausen naar Limburg : 750 km.


Wij hebben in Glanz (30 km ten noord westen van Villach), een mogelijkheid om te overnachten bij familie dus daar willen we graag gebruik van maken. Glanz ligt ongeveer 50 km van de sloveense grens, dus daar zouden we gebruik van kunnen maken. Maar ik weet niet of dat de moeite waard is en of het een lastig-moeilijk-corrupt-landmijnen etc. land is :dunno:

Eigenlijk 2 vragen aan de heren travellaars :
1. Zijn het aantal KM's per dag realistisch (met name de aan -en afrij route) ?
2. Is Slovenie een goed idee ?

Als iemand overigens een goed hotel kan aanraden in de buurt van Umhausen (ten zuiden van de Fernpass) dan hoor ik het graag.  Voorals nog ben ik van dit uitgegaan :
http://www.tiscover.at/at/guide/52783at%252Cde%252CSCH1/objectId%252CACC213228at/home.html
Iemand toevallig ervaring mee ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Wij zijn op onze weg naar Italie ook via de Fernpass gereden.
De aanrijroute via de 61, 6 de 5 en de 8 naar Stuttgart, toen richting Ulm, Kempten.
Vandaar is het een stukje binnendoor naar de Fernpass toe.
Tot in Oostenrijk hebben we 6 uur gereden (wel s nachts).
Hou er rekening mee dat de weg (aanrijroute naar de Fernpass) verlegt is en de TomTom hem wss niet zal herkennen. (Innsbruck/ oostenrijk aanhouden).

Stukje binnendoor naar de Pass toe:


Uitzicht op de Zugspitze, dit was al op de Fernpass :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"
Hou er rekening mee dat de weg (aanrijroute naar de Fernpass) verlegt is en de TomTom hem wss niet zal herkennen. (Innsbruck/ oostenrijk aanhouden).

Thx, voor de tip  . Rij niet met tomtom maar met Garmin, maar die zal wel hetzelfde issue hebben want ik heb de laatste update (v9) niet :(

Maar mijn metgezel heeft dit aanrij stuk al vaker met de auto gereden. Dus dat komt wel goed. ;)

Nice pics, krijg je zin van :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"

Als iemand overigens een goed hotel kan aanraden in de buurt van Umhausen (ten zuiden van de Fernpass) dan hoor ik het graag.   ?

in Reutte aan de nrd zijde vd Fernpass stikt het van de hotels en pensions. waar je echt niet hoeft te reserveren voor een paar man

De fernpass is imo ook leuker als je die smorgens fit na een ontbijtje kan pakken (na de ochtendspits).  750 km heen en terugreis via autobahn is stevig :wink: met de AR dee ik thuis Reutte met 1 tank-pauzebeurt in dik 7 uurtjes. (180+ via Koln, dan Frankfurt) wegnr 3 tot Wurzburg dan nr 7 recht naar beneden (het snelst: geen limit en 3 baans wegen grotendeels.)Dat gemiddelde, dat ga je niet redden met de brommert denk ik. iig doe je zelf een plezier en mijd sowieso Karlsruhe en Stuttgart, zeker in de spitsuren (speedlimit, files en wegwerkzaamheden)

alez, mijn 2 centen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"

Als iemand overigens een goed hotel kan aanraden in de buurt van Umhausen (ten zuiden van de Fernpass) dan hoor ik het graag.   ?

in Reutte aan de nrd zijde vd Fernpass stikt het van de hotels en pensions. waar je echt niet hoeft te reserveren voor een paar man

De fernpass is imo ook leuker als je die smorgens fit na een ontbijtje kan pakken (na de ochtendspits).  750 km heen en terugreis via autobahn is stevig :wink: met de AR dee ik thuis Reutte met 1 tank-pauzebeurt in dik 7 uurtjes. (180+ via Koln, dan Frankfurt) wegnr 3 tot Wurzburg dan nr 7 recht naar beneden (het snelst: geen limit en 3 baans wegen grotendeels.)Dat gemiddelde, dat ga je niet redden met de brommert denk ik. iig doe je zelf een plezier en mijd sowieso Karlsruhe en Stuttgart, zeker in de spitsuren (speedlimit, files en wegwerkzaamheden)
alez, mijn 2 centen :wink:

Goeje tips thx !  Heb je concrete adressen van accomodaties in Reutte ?

Het eerste en laatste gedeelte is 750 km , omdat we ons afvroegen of we meer dan 350 km per dag door de bergen moeten doen :dunno:

Als we bijv. ook goed 400 km kunnen draaien, dan zouden we wat dichter bij de grensovergang oostenrijk (dus bijv. reutte ) al kunnen stoppen. Iemand daar een idee over ?  Het aantal km wat je kan koetsjen door de bergen ? zodat de laatste 50km ook nog leuk zijn zeg maar :lol:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Wat de weg betreft: er leiden veel wegen naar Rome :wink:
Het is net wat je prettig vind om te rijden.
En wat de snelheidsbeperkingen aangaat daar heeft Dwars gelijk in.
Veel stukken waar je maar 120 of 130 mag maar who cares...
(wij wachten ook op een bon van ong 30 km te hard vlak voor Stuttgart :cry: )
Toch is dit de meest gekozen route, zal niet betwijfelen dat de route die Dwars aangeeft mss beter is, maar deze weg kende ik tenminste van vorige vakanties, en al met al best vlug.
In Oostenrijk kan je makkelijk een hotel vinden, geen probleem, voor rond de 22 euro per persoon heb je daar logies met ontbijt :wink:
Maar op de bonnefooi zou ik niet doen, als het tegen zit op de weg, en je bent al laat, probeer dan nog maar eens een onderkomen te vinden.
Net wat relaxeter als je weet dat je ergens nog verwacht wordt :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

hmm, we moeten toch wat verder dan Reutte de eerste dag denk ik :?

Van Reutte naar Glanz via dat stukje italie is bijna 500 km. :roll:
Dat lijkt me te veel om leuk te blijven.

Misschien heel vroeg gaan rijden, even doorpezen tot vlak aan de oostenrijke grens. Daar ergens in een wei gaan liggen een paar uurtjes, wat eten enzo. En dan oostenrijk in , die fernpass door en dan ten zuiden van die pas overnachten .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"hmm, we moeten toch wat verder dan Reutte de eerste dag denk ik :?

Van Reutte naar Glanz via dat stukje italie is bijna 500 km. :roll:
Dat lijkt me te veel om leuk te blijven.

Misschien heel vroeg gaan rijden, even doorpezen tot vlak aan de oostenrijke grens. Daar ergens in een wei gaan liggen een paar uurtjes, wat eten enzo. En dan oostenrijk in , die fernpass door en dan ten zuiden van die pas overnachten .

De pas opzich is niet zo lang, dat is nog geen 100 km( vanaf dat je de snelweg afgaat tot aan de snelweg bij Nassereith (kort bij Innsbruck):wink:
Tis daar retestrak asfalt, met heel mooie bochten :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Maar op de bonnefooi zou ik niet doen, als het tegen zit op de weg, en je bent al laat, probeer dan nog maar eens een onderkomen te vinden.
Net wat relaxeter als je weet dat je ergens nog verwacht wordt :wink:

Ik heb nog nooit voor een enkele overnachting in al mijn omzwervingen door heel europa zowel met de bike als met de koekblik vooraf geboekt/besproken. Zelf met kiddo, nog altijd wat gevonden. Zeker je kan alles tot in het detail plannen, Not my cup of thea iig :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Volgens mij is 750km wel te doen.
Vorig jaar naar Barcelona gereden met de motor.
Eerste dag 1000km gereden. Wel alleen snelweg.
Was toen om 07.00u vertrokken en ben pas om 19.00u gestopt bij een hotel.
Alleen af en toe gestopt om te tanken en snel een kop koffie met een broodje naar binnen te proppen. Maar dan ben je wel echt brak kan ik je vertellen.

Als je op de bonnefooi gaat, moet je niet te strak plannen. Gewoon kijken hoever je redelijkerwijs komt voordat je stopt om te overnachten.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Tomzel

Heej Qarze,

zuut er tof oet, de trip.

wannjea geis ze dees tour maake?
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

karz

Citaat van: "Tomzel"Heej Qarze,

zuut er tof oet, de trip.

wannjea geis ze dees tour maake?

Wienjea ich moag van de vrouw :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Tomzel

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Tomzel"Heej Qarze,

zuut er tof oet, de trip.

wannjea geis ze dees tour maake?

Wienjea ich moag van de vrouw :mrgreen:


Hei en geise allein danne?
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650

karz

Nei, mit eine collega. En dae mot mit want het is zien familie dae in Glanz woont ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Tomzel

Citaat van: "karz"Nei, mit eine collega. En dae mot mit want het is zien familie dae in Glanz woont ;)

Word; Profit is benefit :wink:
SEIZE THE CARPE (or something like that!)
Honda NTV650