Hoofdmenu

Capirossi naar Suzuki

Gestart door Busaberke, 17 augustus, 2007, 08:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Loris Capirossi bracht een einde aan alle speculatie met betrekking tot waar hij in 2008 zal gaan rijden door een eenjarige overeenkomst met Suzuki aan te kondigen met een optie voor een tweede jaar.  

De beslissing van de Italiaan werd bekend gemaakt tijdens een persconferentie in de Ducati team hospitality ruimte op het circuit van Brno waar hij gezelschap kreeg van Ducati team baas Livio Suppo en uitleg gaf over zijn beslissing.

"Ik heb een goed gevoel over Suzuki; ze hebben veel 500cc titels en het betekend dat ik nog steeds voor een fabrieksteam zal rijden en dat was belangrijk," vertelde de 34 jarige. "Ik heb onder andere met Kawasaki en natuurlijk ook met Ducati gesproken maar besloot ze toch te verlaten omdat ik alleen nog maar in het d'Antin satelliet team had kunnen rijden. Ik heb nu een nieuw speeltje en daar ben ik erg optimistisch over."

Capirossi heeft het dit jaar wat moeilijker met de Desmosedici GP7 maar geloofd niet dat hij dezelfde problemen zal hebben met zijn motor voor 2008 waarbij hij het volgende opmerkte.

"Elke motor is anders, ik zal daar dus niet dezelfde problemen hebben."

De voormalig 125cc en 250cc wereldkampioen laat een noemenswaardige periode bij Ducati achter zich want hij rijdt al voor de fabrikant sinds ze naar de MotoGP kwamen. Zoals hij in de persconferentie ook al aangaf is hij de enige huidige rijder die vijf jaar in hetzelfde team heeft gereden en hij heeft tot het einde van het 2006 seizoen alle overwinningen voor Ducati gepakt.

Terwijl teamgenoot Casey Stoner in 2007 meer succes kent merkte Capirossi snel op dat zijn beslissing niet aan het succes van Stoner lag.

"Ik kan het goed vinden met Stoner en hij is een geweldige gozer. Mijn beslissing heeft absoluut niets te maken met Casey's prestaties dit jaar."

Toen de persconferentie ten einde liep loofde Suppo Capirossi en bracht een einde aan de speculatie in de media dat hun relatie verslechterd was.

"Ik wil Loris graag bedanken want zonder hem hadden we hier waarschijnlijk niet gezeten. Aan het einde van een relatie zijn er altijd verschillen van mening maar zo is het leven, we hebben enorm veel respect voor elkaar," legde Suppo uit. "Er waren goede tijden en er waren slechte tijden maar wel veel meer goede dan slechte tijden."

Capirossi heeft van Ducati toestemming gekregen om voor het einde van 2007 met de Suzuki te mogen testen.

BRON: Racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009