2-takt olie in 4-takt motoren !

Gestart door @Nippon, 20 augustus, 2007, 08:15:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

:shock:  Nu lees ik op een Forum dat sommige 2-takt olie bij hun diesel brikken gooien  200mml/ 60ltr diesel

en nu komt 't  :shock: ze gooien ook 2-takt-olie bij een motor (benzine) met de bedoeling om de verbrandingsruimte te reinigen 40mml/24ltr  :!:

wie is bekend met dit paardemiddel  :!:

Steefke™

Citaat van: "BoxerQ"en nu komt 't  :shock: ze gooien ook 2-takt-olie bij een motor (benzine) met de bedoeling om de verbrandingsruimte te reinigen 40mml/24ltr  :!:

zal wel een lekker rookgordijn geven :wink:
Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "BoxerQ"en nu komt 't  :shock: ze gooien ook 2-takt-olie bij een motor (benzine) met de bedoeling om de verbrandingsruimte te reinigen 40mml/24ltr  :!:

zal wel een lekker rookgordijn geven :wink:

volgens hun niet  :!:

eerst heeft maar 1 gereageerd nu staat bijna de hele topic gevuld, schijnen toch veel te doen.

ik pleur weleens "Forté" in de tank of "Kent" maar ik kan me dus wel voorstellen dat in 2-taktolie spul zit om koolafzetting te reduceren/af te breken  :!: .

Steefke™

Citaat van: "BoxerQ"ik kan me dus wel voorstellen dat in 2-taktolie spul zit om koolafzetting te reduceren/af te breken  :!: .

Kan goed kloppen ik heb inderdaad bij den crosser nooit veel last van koolafzetting. Echt veel kwaad kan het volgens mij ook niet, extra smering is altijd goed, mits niet teveel natuurlijk
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Ik kan me ook niet voorstellen dat het kwaad kan. 2-takt olie is speciaal gemaakt voor door de benzine te mengen en voor extra te smeren.
En dat rookgordijn zou dus wel mee moeten vallen. kan hoogstens bij een koude start wel eens wat rook eruit gooien. So what! Er gaat niets boven de geur van verbrande mengsmering  :twisted:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Steefke™

Citaat van: "SuzukiLimburg"Er gaat niets boven de geur van verbrande mengsmering  :twisted:

Castrol of Belray heerlijk :wink:
Smells like rubber

Joepie1958

Dat lijkt me bij zo'n hogedruk diesel niet aan te bevelen, want wat doet die olie als je hem met pakweg 1000 tot 1200 bar injecteert? :oops:
En als schoonbranden is ook niet zo aan te raden, vroegah kon dat allemaal, ik weet dat m'n ouweheer vroeger monteur was en die werkte vaak aan van die tweetaktdiesels, die stookten ze inderdaad loeiheet om de uitlaat te ontkolen, eerst heet stoken, dan uitlaat aansteken en op het toenmalige stort in Germania, waar later de leeuwen lui lagen te liggen uit laten branden, maar als je motorblokje zuiver moet zonder demonteren, probeer V-Power eens (zij de paus en sloeg nog een kruisje) :shock:  :shock:
Volgens mij zorgt die twee-takt olie zelfs voor die aanslag omdat die niet volledig verbrand en dan zou het dus zelfs averechts werken!!!!!!!!
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Hakinnen

Citaat van: "BoxerQ":shock:  Nu lees ik op een Forum dat sommige 2-takt olie bij hun diesel brikken gooien  200mml/ 60ltr diesel

en nu komt 't  :shock: ze gooien ook 2-takt-olie bij een motor (benzine) met de bedoeling om de verbrandingsruimte te reinigen 40mml/24ltr  :!:

wie is bekend met dit paardemiddel  :!:

waarom zou je een godsnaam de verbrandingsruimte willen reinigen?
bedoel...lijkt me niet echt noodzaak...er zit tegenwoordig meer reinigingsmeuk in brandstof dan ooit tevoren toch?
Bovendien zijn de krachtbronnen efficiënter dan ooit te voren..

alez..kan me iets voorstellen bij het reinigen van injectoren (waar ik dan geen 2 takt voor zou nemen) en dergelijke..maar een verbrandingsruimte? nuh..

lijkt me meer een gevalletje:"iemand roept eens iets en de rest..."alez

:wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "BoxerQ":shock:  Nu lees ik op een Forum dat sommige 2-takt olie bij hun diesel brikken gooien  200mml/ 60ltr diesel

en nu komt 't  :shock: ze gooien ook 2-takt-olie bij een motor (benzine) met de bedoeling om de verbrandingsruimte te reinigen 40mml/24ltr  :!:

wie is bekend met dit paardemiddel  :!:

waarom zou je een godsnaam de verbrandingsruimte willen reinigen?
bedoel...lijkt me niet echt noodzaak...er zit tegenwoordig meer reinigingsmeuk in brandstof dan ooit tevoren toch?
Bovendien zijn de krachtbronnen efficiënter dan ooit te voren..

alez..kan me iets voorstellen bij het reinigen van injectoren (waar ik dan geen 2 takt voor zou nemen) en dergelijke..maar een verbrandingsruimte? nuh..

lijkt me meer een gevalletje:"iemand roept eens iets en de rest..."alez

:wink:

zelden :mrgreen: maar nu toch  :stupid:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Denk dat je verbrandingskamer er alleen maar vuiler van wordt!!!!! Olie verbranden betekend immers roetaanslag. Er zitten indd reinigende dopes en andere stoffen in, maar die zorgen er juist voor dat de aanslag die de olie veroorzaakt verminderd wordt.

imo kan het NIKS goed doen, en is het zelfs slecht voor de motor!

Schmetzke

Citaat van: Steefke op 20 augustus, 2007, 11:54:07
extra smering is altijd goed

En wat zou je dan willen smeren? Alle draaiende delen worden bij een 4 takt al door je oliepomp en oliebad gesmeerd. Je cilinderwand wil je van boven af ook niet smeren want dan krijg je alleen maar koolafzetting op je zuigerveren waardoor ze vast gaan zitten.

Motzippaldy

Citaat van: Schmetzke op 07 september, 2007, 18:04:31
Citaat van: Steefke op 20 augustus, 2007, 11:54:07
extra smering is altijd goed

En wat zou je dan willen smeren? Alle draaiende delen worden bij een 4 takt al door je oliepomp en oliebad gesmeerd. Je cilinderwand wil je van boven af ook niet smeren want dan krijg je alleen maar koolafzetting op je zuigerveren waardoor ze vast gaan zitten.


:stupid:
Proud on the South  

JH.

Meng er wat Glow-in-the-dark verf bij...

dan heb je meteen goed zicht bij je volgende opknapbeurt van je cilinders...en het tankt nog handig bij een donkere benzinepomp :worship-cool:

Steefke™

Citaat van: Schmetzke op 07 september, 2007, 18:04:31
Citaat van: Steefke op 20 augustus, 2007, 11:54:07
extra smering is altijd goed

En wat zou je dan willen smeren? Alle draaiende delen worden bij een 4 takt al door je oliepomp en oliebad gesmeerd. Je cilinderwand wil je van boven af ook niet smeren want dan krijg je alleen maar koolafzetting op je zuigerveren waardoor ze vast gaan zitten.

klopt inderdaad :yes6rs: ik heb er eigelijk niet zo stil bij gestaan :oops:
Smells like rubber

Road Racing Tonnie

Ik wil hier ook iets aan toevoegen.
Rust Roest
Motoren, auto,s enz die lang stil staan, hebben helaas last van ernstige roestvorming, indien men uiteraard een stalen tank heeft, dit heeft alles te maken met de huidige loodvrije benzine toevoegingen, in het verleden gebruikte men zo,n 15 % MTBE (methyl tertiarbuthylether) als loodvervanger, edoch dit had de nare eigenschap, dat er veel schadelijke stoffen vrijkomen, en daarvoor kwam voor een groot gedeelte methanol voor in de plaats, wat minder schadelijke uitstoot geeft, maar ieder voordeel heeft ook nu weer zijn nadeel, daar het water lees vocht uit de omgeving aantrekt, door lange stilstand zal het water naar de bodem zakken, en roestvorming veroorzaken, en de ellende begint, deze roestvorming kan ook de motor bereiken, daar het zeer fijn is, en ook carburatie fietsen kunnen daar heftig onder lijden (vlotterbak vlotternaald die vast gaat zitten.
Het water kan zelfs voor nog veel meer problemen zorgen, de bacterien, kunnen zelfs de benzinesamenstelling totaal doen veranderen, de vrijkomende zwavel en methanol, wordt dan een zeer agressief goedje, die de tank aardig kunnen ruineren.
En daarom gebruikt men wel een goed mengende tweetakt olie, of ATF olie, als toevoeging, die men toevoegd aan de benzine, om het roesten tegen te gaan, daar er dan een vettig olielaagje zich aan de tank
kleeft, maar om dan b.v een tank later te laten coaten, is het een giga werk om die tank vetvrij te krijgen.
In mijn beleving bedoelen ze dit met een olietoevoeging.
Maar indien nodig zijn er ook een kant en klare benzinestabilisator te koop van div merken prijs ong 7,- euro, goed voor een 70 liter.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********