Hoofdmenu

Spanningsregelaar

Gestart door Jor, 25 augustus, 2007, 16:38:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jor

Ik heb het weer voor mekaar,
heb in 2 x rijden een hagel nieuwe spanningsregelaar gefrituurd...
Heb hem woensdag gemonteerd en ben gister zonder probleem gaan rijden, vandaag ben ik weer gaan rijden met de vriendin kom thuis parkeer hem wil ff daarna starten en niets meer daar
accu leeg. Ik de spanningsregelaar uit monteren kan ik die niet eens met mijn blote handen aanraken... dus redelijk van de warme zeg ma...

Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

 :o  dat is niet zo mooi.

Hoe kan dat dan ?  ???
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

Dat weet geen mens, denk dat de TLR niet zo blij is met zijn nieuwe eigenaar en weer wisselen!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

JH.

Een oorzaak kan zijn dat uw alternator naar de vaantjes is.

De batterij laadt hierdoor niet op tijdens het rijden, zodus alle stroom wordt uit uw batterij gezogen.

Het resultaat is ook dat uw spanningsregelaar tilt slaat.

Meten is weten

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Jor

Er staat letterlijk in mijn werkplaatshandboek:
-Dat als de motor een laag rpm draaid, en het gegenereerde voltage van de generator lager is dan de ingestelde spanning van de spanningsregelaar.
De regelaar dan niet werkt en de accu direct geladen wordt door het voltage van de gelijkrichter diodes.

Dat wil dus zeggen dat de accu wel wordt geladen bij stationair/laag toerental!!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Oja de alternator kan het zijn dat die bij mij in de spanningsregelaar zit, dat staat namelijk wel in de tekening van het gehele circuit!?!?!

Ik zal eens kijken of ik die tekeningen en teksten op het forum krijg?!!
Moet ik ff zoeken of die op het internet staan!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

QuattroFrits

Volgens mij is een alternator hetzelfde als een dynamo of een lichtspoel en die zit echt niet in je spanningsregelaar.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Volgens Mr. Kawa zit er buiten de spannings regelaar nog een kastje in het electrisch circuit ????
Als dat kapot is draai je de regelaar weer kapot, keer op keer....
Verder weet ik het ook niet.
Schijnt toen bij mijn Kawa ook het probleem te zijn geweest ;-)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: suzuki-girl op 26 augustus, 2007, 12:31:05
nog een kastje in het electrisch circuit ????

nachtkastje??  ???

;D
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars op 26 augustus, 2007, 13:56:42
Citaat van: suzuki-girl op 26 augustus, 2007, 12:31:05
nog een kastje in het electrisch circuit ????

nachtkastje??  ???

;D

duh.....pfff.....vroeg op gestaan?????
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 26 augustus, 2007, 12:11:43
Volgens mij is een alternator hetzelfde als een dynamo of een lichtspoel en die zit echt niet in je spanningsregelaar.


je kunt er een ruit mee ingooien

Jor

#13
Ik kreeg net te horen van andere tl rijders dat als de accu vol is de spanningsregelaar de ''overtollige'' spanning omgezet wordt naar warmte dus dat de regelaar erg warm wordt kan kloppen.
Nou is het ook nog zo dat de regelaar de ribben dwars op de rij richting heeft staan dus dat wil zeggen als ik hem 90 graden draai de rijwind tussen de ribben door waait en dus de regelaar beter koelt. Ma dan ga ik er vanuit dat dat het probleem is, het probleem kan ook met piekspanning te maken hebben dmv kabelbreuk of een slechte connector...

Dus ook dat ga ik controleren met een ostiloscoop, en mss suzuki NL maar eens gaan mailen!!
Want motoshop margraten moest voor alle vragen het boek van de TLR erbij pakken.
Mss een id om naar ten kate motoren of Hoegee motoren te gaan int midden van het land die hebben vaker TL's onder handen...
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Hakinnen

Citaat van: Jor op 26 augustus, 2007, 18:03:51
Ik kreeg net te horen van andere tl rijders dat als de accu vol is de spanningsregelaar de ''overtollige'' spanning omgezet wordt naar warmte dus dat de regelaar erg warm wordt kan kloppen.
Nou is het ook nog zo dat de regelaar de ribben dwars op de rij richting heeft staan dus dat wil zeggen als ik hem 90 graden draai de rijwind tussen de ribben door waait en dus de regelaar beter koelt. Ma dan ga ik er vanuit dat dat het probleem is, het probleem kan ook met piekspanning te maken hebben dmv kabelbreuk of een slechte connector...

Dus ook dat ga ik controleren met een ostiloscoop, en mss suzuki NL maar eens gaan mailen!!
Want motoshop margraten moest voor alle vragen het boek van de TLR erbij pakken.
Mss een id om naar ten kate motoren of Hoegee motoren te gaan int midden van het land die hebben vaker TL's onder handen...

Suzuki Nl hoef je niet te mailen denk ik..laatste keer dat ze daar een TL onder handen hebben gehad was ergens in de vorige eeuw. ze zullen je niet kunnen helpen daar

Ten Kate zou ik ook niet doen..Honda mensen bij uitstek
Marc Hoegee wel..als ie er zin aan heeft..dit soort karweitjes kunnen nogal tijdrovend zijn ..en zullen dus ook "beursrovend" betaald moeten worden..


TL topic op MF - TLR boy vragen - afspraakje met Olaf maken- fietske brengen- klaar

succes ermee  :)