Gilera's Scootkanon

Gestart door suzuki-girl, 09 september, 2007, 08:10:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Gilera's scootkanon ;)

Of je het mooi vind of niet, je hebt er een roze papierke voor nodig




CiteerScooterrijders worden nog niet altijd even serieus genomen door het overige motorrijdende publiek, maar met de komst van de Gilera GP800 moeten zij toch eens serieus achter de oren gaan krabben. De show bij deze Gilera wordt gestolen door de 75 pk sterke 90˚ V-Twin, eveneens het kloppende hart van de Aprilia Mana (Gilera en Aprilia zijn eigendom van de Piaggio Groep).

De ongekende power, voor motorscooterbegrippen uiteraard, gaat voor een hoop sensatie zorgen, zeker als je nagaat dat de GP800 ook nog eens redelijk wat koppel (76,4 Nm/5.750 tpm) in huis heeft. Dit alles zou goed moeten zijn voor een 0 tot 100 km/u acceleratietijd van 5,7 seconden en een top van rond de 200 km/u. Wordt een feestnummer, dat kunnen we je nu wel alvast vertellen.

Om al dit geweld te kalmeren worden er dubbele 300 mm remschijven met Brembo tweezuiger remklauwen gemonteerd in het voorwiel van de GP800. Achter voldoet een 280 mm schijf. Opvallend zijn ook de forse maten van de banden. Voor sloft Gilera haar nieuwste model met een 120 mm, terwijl achter op de 16-inch grote velg de band zelfs 160 millimeters in de breedte telt.

Qua styling slaat deze Italiaan geen modderfiguur, integendeel zelfs. Strakke lijnen en motorachtige trekjes zoals bij de koplamppartij zorgen voor een schitterend design. Ook de 'och verrek die dingen moeten er ook nog op'-onderdelen zoals knipperlichten zijn bij de GP erg mooi weggewerkt. Een welverdiende pluim voor de designafdeling van Gilera.
Wanneer de Gilera GP800 naar Nederland komt en hoeveel euro's hij moet gaan opleveren, is nog niet duidelijk.

FOTO: PIAGGIO
bron: motormagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

altijd leuk zo'n dubbele topic  ;)

B-Witch

Citaat van: BoxerQ op 09 september, 2007, 08:17:03
altijd leuk zo'n dubbele topic  ;)

:oops: Klopt, overheen gekeken  :oops:  :oops:
Mja Dwars had de voorkant, ik de vot :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: suzuki-girl op 09 september, 2007, 08:41:15
Citaat van: BoxerQ op 09 september, 2007, 08:17:03
altijd leuk zo'n dubbele topic  ;)

:oops: Klopt, overheen gekeken  :oops:  :oops:
Mja Dwars had de voorkant, ik de vot :mrgreen:

ik vind vind je vot mooier dan hub's voorkant  :mrgreen:

B-Witch

Citaat van: BoxerQ op 09 september, 2007, 08:43:49
Citaat van: suzuki-girl op 09 september, 2007, 08:41:15
Citaat van: BoxerQ op 09 september, 2007, 08:17:03
altijd leuk zo'n dubbele topic  ;)

:oops: Klopt, overheen gekeken  :oops:  :oops:
Mja Dwars had de voorkant, ik de vot :mrgreen:

ik vind vind je vot mooier dan hub's voorkant  :mrgreen:


:laughing49so: :rofl:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away