MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joepie1958

Right, ik dacht dat die ouwe nicknames snel vergeten zouden zijn, wie weet tenslotte nog wie vroeger ene Dwars was :D :D
Beste Joker, It's up to you :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

#1771
 Wat is dit voor ding ? ok een motorfiets. maar van welk merk ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

Brough Superior SS100  met Jap V twin

Joker

Helemaal goed Desmo  :worship-cool:

hier nog wat info voor de liefhebbers
Het Britse Brough Superior is in 1920 opgericht door ene George Brough. Een jongeman met ambitie die al jaren motorfietsen bouwde bij zijn vader. Echter vond hij hier geen voldoening. Zijn missie was om koste wat het kost motorfietsen van ongekende kwaliteit te bouwen. We kennen Brough Superior vooral van de SS100 en SS80. Deze historische motoren waren voorzien van JAP-V-twin motoren.
Het succes was een feit en Brough mocht –door Rolls-Royce goedgekeurd- de reclameslogan "Rolls-Royce Of Motorcycles" gebruiken. De motor was een fenomeen dankzij het uitblinken in stijl, vormgeving en een snelheidsrecord. In 1932 bereikte de SS100 de 210,2 kilometer per uur! Helaas eindigde de productie van motorfietsen in 1940, omdat de fabriek in gebruik werd genomen om onderdelen voor Spitfires en Lancasterbommenwerpers te bouwen. Na de oorlog bleek er te weinig middelen voorradig te zijn om de productie te hervatten.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

ok we gaan de lat eens wat hoger leggen. (denk ik)

Merk, type, handelsnaam, bouwjaar en ontwerper van onderstaande motor ?????


free image hosting

BMWhub

Donormachine is een honda black bomber uit de 60's
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Desmo-devil

Honda is uiteraard goed, maar welk type , en door wie is deze gemaakt. tip het bouwjaar is 2003 !!!!!!!!!!!

Desmo-devil

Blijkbaar toch te moeilijk, daarom geef ik maar even het antwoord.
Het is de Honda CR 450 Clubman Cafe by Phil Little, ook verkrijgbaar als bouwpakket om je
oude Honda op te leuken.

Ik geef de volgende vraag even door aan iemand anders. Wie ??

BMWhub

Desmo zo moeilijk was hij niet.

hier een nieuwe: hoeveel van de op de foto afgebeelde motorfiets met voorwielaandrijving zijn er ongeveer verkocht geworden gehad?
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Desmo-devil

Gokje, 1  :mrgreen:

BMWhub

jammer verkeerd,
het antwoord bestaat uit vier cijfers.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

SuzukiLimburg

Citaat van: BMWhub op 12 maart, 2012, 12:55:05
hier een nieuwe: hoeveel van de op de foto afgebeelde motorfiets met voorwielaandrijving zijn er ongeveer verkocht geworden gehad?

Hier bestaat dus geen correct antwoord op aangezien je het over ongeveer hebt. Ik gok in ieder geval op ongeveer 1001.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

BMWhub

het is een aardig stuk in de richting. :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Desmo-devil

waar hebben ze in godsnaam meer dan 1000 idioten gevonden die dit hok kochten  :mrgreen:

Road Racing Tonnie

#1784
Heden ten dagen, zijn ze zeer zeer kostbaar, en een uniek motorconcept (5cil stermotor) in het voorwiel, er zijn er 2000 van gemaakt, van deze Megola (1921-1925) heden ten dagen zijn er nog maar 10 van overgebleven, de meesten staan in een musea, over de gehele wereld o.a Guggenheim New York.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********