MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Desmo-devil

Helemaal goed Robert, mar het schijnt dat met bovenstaand ontwerp niet te rijden is, alleen hard rechtuit.  Jij bent

Busaberke

Van welke merk motorfiets is dit motorblok?
Wat is er zo specifiek aan deze constructie en waarom heeft men hier voor gekozen?

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hammerboy

#1937
Hey merk is MotoCzysz. En ze hebben het motorblok in the lengte ipv de breedte geplaatst om zo het gyroscopische effect wat een normaal blok veroorzaakt, als er gas wordt gegeven, tegen te gaan! 2 cilinders draaien linksom en 2 rechtsom, en daardoor wordt het gyroscopische effect vermindert!

Helaas dat het MotoGP project nooit echt van de grond gekomen is!
Ducati Hypermotard 1100

Busaberke

 Helemaal correct! :worship-cool:

Jij bent.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

mooi, oude techniek in een nieuw jasje.

Hammerboy

Ok dan hier mij vraag:
Wat is dit voor een prachtige fiets? (Merk en type) En waarom kwam deze motor nooit in het World Superbike kampioenschap aan de bak?
Ducati Hypermotard 1100

Busaberke

Dat is een Moto Guzzi MGS-01 Corsa.
Een prachtige racer, ontwikkeld met hulp van de legendarische, racende tandarts "Dr John".
Helaas kon deze machine geen vuist maken tegen Raymond Roche op zijn Ducati 851.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hammerboy

Ja sorry Busa, halve punten.
De motor is goed, maar de rest is fout. Weet iemand wel hoe het zat met de World Superbikes? En de juiste ontwerper (omdat Busaberke er over begon  ;) )
Ducati Hypermotard 1100

Busaberke

ach......  'tuurlijk! 
Deze motor stamt uit de periode van de Ducati 851, maar Moto Guzzi heeft volgens mij nog nooit aan het WSB deelgenomen! :banghead4rv:
Destijds was er geen straatlegale versie te koop en was er dus ook geen homolegatie voor het WSB mogelijk.

En na enig ge-Google blijkt dat het ontwerp van Ghezzi & Brian is.  :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hammerboy

Jaaa! Helemaal goed!
Als prijs een mooi filmpje over de Guzzi en jij mag de volgende vraag stellen.
Moto Guzzi MGS-01

PS volgens mij dacht je aan de Daytona 1000 die werdt door de tandarts ontworpen  ;)
Ducati Hypermotard 1100

Motzippaldy

Citaat van: Busaberke op 03 januari, 2013, 14:28:08
ach......  'tuurlijk! 
Deze motor stamt uit de periode van de Ducati 851, maar Moto Guzzi heeft volgens mij nog nooit aan het WSB deelgenomen! :banghead4rv:
Destijds was er geen straatlegale versie te koop en was er dus ook geen homolegatie voor het WSB mogelijk.

En na enig ge-Google blijkt dat het ontwerp van Ghezzi & Brian is.  :mrgreen:


:roll:

1987 vs 2003
Proud on the South  

Gassie

ff een vraag tussendoor let op weet het antwoord niet
een kennis wil graag weten welke motor dit is zijn pa zit erop
KTM SMT 2011

Desmo-devil

slecht te zienop de foto, maar ik vermoed een Indian

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: Hammerboy op 03 januari, 2013, 14:33:20
PS volgens mij dacht je aan de Daytona 1000 die werdt door de tandarts ontworpen  ;)
`

Nou nee, want volgens mij is Dr. John na de successen met de Daytona 1000 daadwerkelijk gevraagd om mee te ontwikkelen aan de MGS-01 Corsa.
Bij Guzzi had men destijds immers te weinig middelen, mensen en ervaring hiervoor in huis.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009