MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

Een Hond Bol d'Or 900 ?



Make Model
Honda CB 900F 
Year
1979
Engine
Air cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder.
Capacity
901
Bore x Stroke 64.5 X 69 mm
Compression Ratio 8.8:1
Induction
4x 32mm Keihin carbs
Ignition  /  Starting
Inductive electronic  /  electric
Max Power
95 hp @ 9000 rpm
Max Torque
77 Nm @ 8000 rpm
Transmission  /  Drive
5 Speed  /  chain
Front Suspension
Telescopic air assisted fork. 160mm wheel travel 
Rear Suspension
Swinging arm, dual shocks with adjustable damping 110mm wheel travel
Front Brakes
2x 280mm discs
Rear Brakes
Single 297mm disc
Front Tyre
3.25 V19
Rear Tyre
4.00 V18
Dry-Weight / Wet-Weight
233 kg  / 242 kg
Fuel Capacity
20 Litres
Standing ΒΌ Mile 
11.9 sec / 177.8 km/h
Top Speed
135 mp/h 217.3 km/h
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

 :worship-cool: helemaal correct

Citeerdeze gouden schaal werd dik een kwart eeuw geleden geboren met 2 hielenlichters

Bol do'r = frans voor gouden schaal, de 2 hielenlichter duiden op de stereodemping. De Honda Bol Do'r 900 dus :cool:

u zijt waarde Bear  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Owkeej:

Wat is dit voor een sjink?
Waar komt het vandaan, wat zijn de specs en wat is er zo speciaal aan ?

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

BMWhub

#1158
is het motor blok is van duitse oorsprong en werd in midden amerika in een frame geplaatst?
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Busaberke

Citaat van: BMWhub op 16 oktober, 2007, 12:10:54
is het motor blok is van duitse oorsprong en werd in midden amerika in een frame geplaatst?

ja, dus ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Ik wil het niet eens weten, wat een lelijk hok  :-X

BMWhub

Gaat het hier om een "AMAZONAS", eentje met een VW motorblok
:D :D :Dmet de volgende specs:

Model: Amazonas 1600
Year: 2001
Category: Touring
Rating: 59.6 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 1584.00 ccm (96.66 cubic inches)
Engine type: Four cylinder boxer
Stroke: 4
Power: 65.00 HP (47.4 kW)) @ 4600 RPM
Bore x stroke: 85.5 x 69.0 mm (3.4 x 2.7 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 2
Gearbox: 4-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 360.0 kg (793.7 pounds)
Seat height: 730 mm (28.7 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,745 mm (68.7 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 158 mm (6.2 inches)
Rear suspension travel: 117 mm (4.6 inches)
Front brakes: Dual disc
Front brakes diameter: 300 mm (11.8 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 300 mm (11.8 inches)
Speed and acceleration
Top speed: 145.0 km/h (90.1 mph)
Power/weight ratio: 0.1806 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 46.00 litres (12.15 gallons)
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

BB is op vakans, zal wel good zie :yes6rs::

Doe bis Houbair  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

In welk jaar werd, en waar de eerste boxermotor in een fietsframe geplaatst om als motor door het leven te gaan  ( het is geen beemer jammer genoeg)?  :worship-cool: :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

@Nippon

Victoria KR1 
500ccm, 6PS, BMW-Motor, Bj. 1920 






waar !  in duitsland  :mrgreen:

BMWhub

Citaat van: BoxerQ op 23 oktober, 2007, 18:37:33
Victoria KR1 
500ccm, 6PS, BMW-Motor, Bj. 1920 






waar !  in duitsland  :mrgreen:

in de U.K. ( of de m.a.w. aan de anger zie van de noordzee )
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Road Racing Tonnie

Ik ga voor Douglas, die reeds in 1907 een boxermotor hadden, gebouwd door Barter, een techn hoogstaande vakman van Douglas
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

@Nippon

wel grappig die koeling van de achterste cilinder  :mrgreen:

BMWhub

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 23 oktober, 2007, 18:48:50
Ik ga voor Douglas, die reeds in 1907 een boxermotor hadden, gebouwd door Barter, een techn hoogstaande vakman van Douglas

je zit erg warm alleen het jaartal moet nog een paar jaar eerder zijn
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

BMWhub

Citaat van: BoxerQ op 23 oktober, 2007, 18:50:18
wel grappig die koeling van de achterste cilinder  :mrgreen:

Dat was ook het probleem, toen men meer vermogen uit die fiets probeerde te toveren. :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair