Corser en Haga ook in 2008 bij Yamaha

Gestart door DeWitte, 19 september, 2007, 19:06:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Het Yamaha Motor Italia World Superbike Team heeft het contract met Troy Corser en Noriyuki Haga verlengt waardoor beide rijders ook in 2008 voor het team uit zullen gaan komen.

Haga en Corser zijn ook in 2008 weer teamgenoten 


Haga, de flamboyante en populaire Japanner, doet op dit moment nog volop mee in de strijd voor het kampioenschap. Met nog twee wedstrijdweekenden (vier manches) voor de boeg in Vallelunga en Magny Cours heeft de met nummer 41 rijdende Japanner een achterstand van 41 punten op de Britse leider in het kampioenschap, James Toseland.

Tijdens de laatst verreden race op de Eurospeedway Lausitz in Duitsland wist de immer voor strijd zorgende Haga maar liefst 25 punten goed te maken op de leidende positie in het kampioenschap en hij is dan ook tot het uiterste gemotiveerd om zijn achterstand tijdens de laatste vier manches goed te maken. Tot nu toe wist de Yamaha coureur in 2007 vier races op zijn naam te schrijven, inclusief een dubbele zege tijdens zijn thuisrace op het circuit van Monza.

Nu hij zijn verblijf bij het team verlengt heeft kan de Japanner zich volledig concentreren op de laatste races van het seizoen en het proberen binnen te halen van de wereldtitel. 
Noriyuki Haga:

"Ik ben heel erg tevreden hoe alles gelopen is. Ik ben heel blij om bij het Yamaha Motor Italia Team te kunnen blijven. Dit is mijn vierde seizoen bij hen; zij zijn een geweldig team en het voelt alsof ik iedereen in het team al heel lang ken. Het is net een grote familie! Ook ben ik blij dat ik het komende seizoen weer samen met Troy kan rijden; Ik ken hem heel goed en we trekken al heel lang samen op, iets wat zorgt voor een goede sfeer in de pitbox.

"Ik verheug me op het terug te kunen betalen van het vertrouwen wat Yamaha in mij heeft met de eerste wereldtitel dit seizoen en een tweede het komende seizoen! Nu mijn positie voor het komende seizoen ook zeker is kan ik me de laatste twee wedstrijden volledig concentreren op het binnenhalen van de titel. Ik geef nooit op!"

Dit seizoen is het Corser's eerste seizoen bij Yamaha Motor Italia WSB Team en wist hij toe dit seizoen reeds acht podiumplaatsen te behalen. De tweevoudig World Superbike kampioen heeft in zijn 13 jarige Superbike carrière maar liefst 40 keer een pole weten te behalen en 114 keer een podiumfinish inclusief 33 zeges achter zijn naam staan. De Australiër geeft ook aan zeer tevreden te zijn met zijn contract verlening bij het in Italië gevestigde Yamaha team.

Troy Corser: 

"Ik ben heel blij dat ik ook het komende seizoen bij het team zal blijven; dit jaar is tot nu toe een heel goed leerjaar geweest voor mij. We hebben veel vooruitgang weten te boeken met de motor, het chassis en de vering en ik ben heel tevreden dat we ook de komende winter verder kunnen gaan met het testen. Het gaat niet allemaal van een leien dak als je bij een nieuw team komt en op een nieuwe motor moet stappen. We zijn niettemin op de goede weg voor volgend jaar en dat is een heel belangrijk iets. Nori en ik hebben goed samen kunnen werken dit seizoen en de communicatie tussen ons wat betreft de motor en de banden was heel erg goed. Ik ben er zeker van dat onze werkverhouding het komende seizoen alleen nog maar sterker zal zijn."


BRON: Racesport.nl

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away