Brookes ook in 2008 bij Stiggy

Gestart door DeWitte, 19 september, 2007, 19:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Australische World Supersport 600 coureur Joshua Brookes zal ook in het seizoen 2008, naast Robbin Harms, uit gaan komen voor het Stiggy Motorsport Honda team van ex -Grand Prix coureur Johan Stigefelt.

Joshua Brookes 

De Australiër, die halverwege het seizoen 2007 het Alto Evolution Honda Superbike team verliet en de laatste wedstrijden van dit seizoen al uitkwam voor Stiggy Motorsport, heeft overeenstemming weten te bereiken om ook in het seizoen 2008 voor het team uit te gaan komen in het World Supersport kampioenschap.

Brookes liet na het tekenen van de overeenkomst weten zeer tevreden te zijn en al helemaal gefocust te zijn op het komende seizoen, een nieuw seizoen waar hij maar slechts één doel heeft;
"Ik ben blij dat ik getekend heb bij Stiggy Motorsport Honda. Ik denk dat een langer verblijf in een team alleen maar heel goed is. Het maakt het team sterker omdat iedereen dan weet hoe je  het beste uit elkaar te kunt  halen. Het team en ik hebben hetzelfde doel, maar wat nog belangrijker is dat we ook dezelfde zienswijze hebben hoe dit te bereiken. Ik heb een zowel met Johan als ook met de rest van het team een goede verstandhouding. Ondanks dat we pas vijf races hebben samengewerkt voelt het al veel langer - en dit zal het verschil maken bij de start van het volgende seizoen".

"Mijn doel voor het volgende seizoen is World Supersport kampioen te worden met het super sterke materiaal van het Stiggy team. Ik geloof echt dat dit mogelijk moet zijn. De meeste teams en rijders zijn nog bezig met dit seizoen; ik richt me reeds op het volgende seizoen. Het team zal heel hard werken in de winter periode en ik ben van plan net zo hard te werken. Ik weet dat ik niet de ideale start heb gehad van mijn wereld carrière, maar ik heb de Australische mentaliteit en ik zal er alles aan doen om de top te bereiken."

Brookes, die gezien wordt als een groot talent, wist tijdens zijn debuut in het seizoen 2004 in het World Supersport kampioenschap op het circuit van Phillip Island vriend en vijand te verrassen door als wildcardrijder de wedstrijd te winnen.


BRON: Racesport.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away