FOGARTY NIET MET MV AGUSTA NAAR HET WSBK

Gestart door Steefke™, 01 oktober, 2007, 18:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

CiteerZaterdag 29 September 2007 

Lieten we ons gisteren nog ontvallen dat er wellicht een verrassing in de lucht hing, in de vorm van een MV Agusta team met als coureurs Max Biaggi en Luca Scassa onder de bezielende leiding van Carl Fogarty, gaat die gedachte ook weer in rook op. 

Sinds het vertrek van sponsor Petronas is de oud viervoudig wereldkampioen Superbike al op zoek naar nieuwe sponsoren. Toen bekend werd dat hij met MV Agusta in zee wilde gaan leek dat potentiële sponsoren over de streep te trekken, maar ondanks grote belangstelling is het dus niet gelukt en ziet hij af van zijn Superbike plannen

Carl Fogarty:

Iedereen weet dat dit een moeilijke periode is om sponsoren te krijgen voor de motorsport. Maar we hadden de hoop dat ons team, in combinatie met een roemrucht merk als MV Agusta, een aantrekkelijk geheel zou zijn voor potentiële sponsoren, zowel in Groot-Brittanië als daarbuiten. Jammer genoeg, en ondanks de enorme opwinding die het genereerde onder motorsportfans, is dit niet het geval geweest waardoor wij tot de conclusie kwamen dat de markt geen team van deze omvang, dat proffessioneel gerund wordt, wil steunen zonder de specifieke inbreng van een fabriek. Dus heb ik besloten om dit hoofdstuk uit mijn carrière te sluiten door ons state-of-the-art onderkomen in Burton, onze racetrailer en hospitality unit te koop te zetten. Ik wil iedereen bedanken die onze inzet steunde tijdens het 'Foggy Petronas Racing' project en ik hoop dat het tij keert in het voordeel van teams die privé ingezet worden.

In 2006 kwam MV Agusta dicht bij de titel in de Superstock 1000 FIM CUP en ook dit seizoen doet het merk een gooi naar die titel. Net als vorig seizoen krijgen twee teams ondersteuning vanuit de fabriek. Team Unionbike Gimotorsport zal, net als in 2006, uitkomen met Ayrton Badovini en daarnaast ook met Denis Sacchetti en Danilo Dell'Omo. Team EVR Corse, waar de naar het AMA vertrokken Luca Scassa voor uit kwam, neemt met Loic Napoleone en Leonardo Biliotti deel aan dit kampioenschap. Ook in het Amerikaans en het Brits Superbike deed MV Agusta dit seizoen hun intrede. In de Verenigde Staten rijden Luca Scassa en Matt Lynn met de MV Agusta voor het team 'Fast by Ferracci' (van Eraldo Ferracci) en in het Brits Superbike rijdt het Trackstar-Racing team met de 22 jarige Brian McCormack en Martin Buckles. Christain Zaiser is momenteel de enige coureur die met een eigen team op een MV Agusta F4 312 aan het WK Superbike deelneemt. Vooralsnog lijkt het daar, jammer genoeg, bij te zullen blijven.





bron: motorfreaks.nl

Smells like rubber