Hoofdmenu

Litjens uit de GP

Gestart door DeWitte, 19 november, 2007, 17:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Joey Litjens zal volgend jaar ontbreken in de internationale Grand Prix races. Dit meldt SP!TS vanmorgen. De Nederlander kwam de afgelopen twee jaar in de WK 125cc uit voor het team van DeGraaf Grand Prix. Zijn aflopende contract is door de renstal niet verlengd.

"Ik ben teleurgesteld over de oneerlijkheid in het wereldje", motiveert Litjens zijn opmerkelijke besluit om niet op zoek te gaan naar een ander team. Hij leefde al langer in onzekerheid of teambaas Arie Molenaar wel met hem verder wilde gaan. Na de laatste WK-race van het seizoen, twee weken geleden in Valencia, werd duidelijk dat de verbintenis van de Limburger niet verlengd zou worden. "Ik heb het gehad met de MotoGP-wereld in het algemeen en zeker ook met het verloop van de onderhandelingen met het team. Ze hebben geen eerlijk spel met mij gespeeld op financieel gebied."

De wegracer gaat niet op zoek naar een plaats bij een andere renstal."Ik heb het plezier in de motorsport verloren. Dat is juist één van mijn drijfveren om hard te gaan. We hebben er veel geld in gestopt om professioneel coureur te worden, dus ik heb samen met mijn ouders afgesproken om een stapje terug te doen."

Litjens is er nog niet uit wat hij in 2008 gaat doen. Mogelijk stapt hij over naar een viertaktmotor. De motorcoureur overweegt daarnaast om eventueel een seizoen in Nederland of in de Europese cyclus te rijden. "Ik heb er goed over nagedacht. Zo als het de laatste tijd is gegaan, heeft rijden in één van de MotoGP-klassen voor mij geen zin."

Bron: SP!TS


hier de limburger in betere tijden :?



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

V-Twin

Jammer............

Groeten V-Twin
Geld moet rollen, het liefst op 2 wielen!