Poggiali maakt comeback bij Campetella Racin Team

Gestart door DeWitte, 19 november, 2007, 17:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Voormalig 125cc en 250cc wereldkampioen Manuel Poggiali maakt komend seizoen, na een jaar afwezigheid, zijn comeback bij het Campetella Racing Team.


Manuel Poggiali in zijn hoogteijdagen in de kwartliters 

Poggiali wist in 2001 zijn eerste wereldtitel te pakken in de 125cc klasse op Derbi, het jaar daarna werd hij tweede achter Arnoud Vincent waarna hij de overstap naar de 250cc maakte en direct in zijn eerste jaar met de fabrieks Aprilia de titel pakte. In de jaren die volgden ging het bergafwaarts met de prestaties van de San Marinees, die na nog een jaar met Aprilia ook voor Gilera en KTM uit kwam, waarna hij besloot om een sabbatical te nemen in 2007 en in 2008 terug te keren en dat is dus gelukt.
De 24 jarige rijder, in het bezit van in totaal 35 podiums waaronder 12 Grand Prix zeges, zal voor Campetella Racing uitkomen op een Aprilia LE. Fabrizio Lai blijft bij het team en zal dus de teamgenoot van Poggiali worden.

"Ik ben erg blij dat ik weer kan racen," vertelde Poggiali. "Ik kijk er naar uit om op een Aprilia, waar ik in 2003 de titel mee won, mijn krachten te meten met mijn tegenstanders."

"We zijn erg tevreden over deze overeenkomst want we hebben het gevoel dat Manuel een eerste klas rijder is die veel te bieden heeft. We zijn er van overtuigd dat we samen een goed seizoen kunnen hebben met veel goede resultaten," luidde het commentaar van teammanager Eros Braconi.


BRON: Campetella Racing / racesport.nl

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away