carterhuis ontluchting

Gestart door @Nippon, 07 december, 2007, 19:51:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

techneuten onder ons weten dat het carterhuis ontlucht dient te worden omdat de krukas/zuiger nogal veel wind maken in het blok.

Nu hebben die techneuten in bayern iets bedacht om deze via het luchtfilterhuis (lees: carburateurs ) te ontluchten  :roll:
kvint 't maar een meuk oplossing  :?

dus hier m'n oplossing  :mrgreen: aangedragen door míjn duitse 2kleps broeders  :mrgreen:

opvangbak ontluchting uit rvs




omleiden ontluchting uit de filterkast


nieuw gat en uitgang in filterkast


plek en bevestiging opvangbak


nieuwe aansluiting ontluching boven het luchtfilter


slangen aansluiten


Dus nu worden m'n bings niet meer vervuilt met lucht uit het carterhuis ( lees: olienevel ).

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Ik had die slang er af getrokken, filtertje er op, halve fles er omheen en klaar was Q :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


@Nippon

Citaat van: Herr Tod op 08 december, 2007, 00:31:23
Ik had die slang er af getrokken, filtertje er op, halve fles er omheen en klaar was Q :mrgreen:

kan ook  ;)

maar ik hou meer van een gestolen circuit

na een paar uur in de regen rijden en je fles zit vol met water  :roll: lijkt me onhandig  ;)

er zijn meer oplossingen  :mrgreen:

HD4ever

Citaat van: BoxerQ op 07 december, 2007, 19:51:12

Compliment !! Mooie oplossing en het ziet er professioneel uit!!  :worship-cool:

greetz HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Herr Tod

Citaat van: BoxerQ op 08 december, 2007, 07:49:27na een paar uur in de regen rijden en je fles zit vol met water  :roll: lijkt me onhandig  ;)

Uhm nou nee, dat gebeuren zit horizontaal en die fles is er alleen voor bedoeld dat de filter niet vuil wordt.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

En wat is je voordeel? Geen olie direct in je inlaat? Boeie?  ???

@Nippon

Nu 't vacans is verveel ik me  :roll:

Mhhhhh.... wat zal ik 'ns gaan doen  :oops:

kep maar 't opvangbak van de carterontluchting aangepast 't leek te veel op 'n radiator :mrgreen:





zo... wat ga ik nu doen  :rofl:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Varaderos

Geweldig,

mare, hadden ze geen GROENE slang  :shock:
Motorcycling is not a crime

@Nippon

kep vandaag voor 't eerst na 1000km het opvangbak van de carterontluchting afgetapt

+/- 5 ml water vermengd met olie 't had de kleur van een ontsteking (mayo) :lol:
nu kan ik me voorstellen dat ik nu meer water als condens via het luchtfilterhuis zelf aantrek via een onderdruk
ik heb vooral snelweg km's gereden
zo zie je maar wat voor 'n troep er voorheen via je carb's wordt afgevoerd  :roll: