motor vakantie 2008

Gestart door @Nippon, 01 januari, 2008, 15:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

2008 is nog geen dag oud en ik heb al de plan om naar Tsjechië te gaan  :mrgreen:

eerst 2 dagen Praag ( hotel ) ik krijg de vrouw niet in de tent  :roll: en dan richting reuzengebergte bij nationaalpark Krkonose  :mrgreen:

we hokken dan hierzo http://hotelpraha.org/index.htm

iemand al daarzo in de buurt geweest !


DeWitte

jow Praha is ubercool  :worship-cool:, niet vergeten de "oude stad" (Praagse Burcht) aan te doen




en uiteraard de Karelsbrug (kunstenaars)



Leuk foto's link :yes6rs:
http://members.tripod.com/Tsjechie/FotoPraag.htm

rondrit met een "droschke" (paardenkoets) is ook aan te bevelen: Het monument van Jan Palach http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Palach
Wij vonden het een Supermooie stad met veel superveel historie, vriendelijke mensen, lekker eten en de Dwarskes gingen er zelfs naar de Opera :oops:

Het reuzengebergte ben ik solo in de winter van 1989 geweest :cool: wat ik me daar van herinner is dat er 2mtr sneeuw lag (bij minus 20C oid, iig stervenskoud) en het spotgoedkoop was :yes6rs: Ow ja en die serveerster :mrgreen: die ik geholpen had, o.a. met de ketel met kolen opstoken :twisted: (ja ik was toen nog vrijgezel)


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

goed hotel in Praag is gereserveerd voor 2 nachten

nu nog 'n slaapplaats zoeken in 't Thüringer Wald voor 1 nacht ik bedoel 800km met 'n vrouw achterop is vragen om problemen   :roll:

DeWitte

kwestie van een flexibele instelling ;)  van jou dan he :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

#4
vandaag ( 2 weken voordat we gaan ) de vrouw de binnentas van de bmwkoffer gegeven en verteld dat dit voor haar kleren zijn en persoonlijke vrouwenspulletjes  :roll:

dus ieder één koffer  :mrgreen:

nou....... zal me benieuwen of dat lukt  :twisted:




moet toch lukken voor 10 dagen of nie  :shock:



B-Witch

Ai...........  :shock: dat wordt moeilijk 1 tas voor 10 dagen  :?

Of heb je van die "kastformaat" koffers aan je motor hangen???

:mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Yvil

Is touwens prachtig daar in zowel Praag als het reuzengebergte  :yes6rs:

Ben in 2005 in twee weken tijd (in totaal rond de 2500km gereden) van grofweg Karlovy Vary (bij Cheb de grens over) tot Spindleruv Mlyn richting Trutnov gereden. Met het koekblik wel te verstaan. Wij hadden in Spindleruv Mlyn een super goedkoop en mooi pension. Als je daar komt (want het ligt midden in dat nationaalpark) kun je het zien liggen aan de overkant van het meer waar je langs rijdt richting het centrum. Het hete Pension Fontana of zoiets.

Kijk wel maar uit daar want ze rijden als gekken en in praktisch iedere etappe wat we reden kwamen we wel een ongeluk tegen. Soms zelfs meerdere op één dag wat wij alleen al tegen kwamen he.

Wat ook zeker de moeite waard is om in je route op te nemen is het Boheemsparadijs  :yes6rs: Dat is een indrukwekkend gebied dat tussen de plaatsen Mnichovo Hradiště, Jičín en Turnov ligt. Is zeg maar onder Liberec. Prachtig gebied met mooie zandsteen rotsformaties. Ligt dus praktisch op de route van Praha naar het nationaalpark Krkonose.

Heel veel plezier daar en ik ben super jaloers  :evil: ;)

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 06 juli, 2008, 18:45:43
vandaag ( 2 weken voordat we gaan ) de vrouw de binnentas van de bmwkoffer gegeven en verteld dat dit voor haar kleren zijn en persoonlijke vrouwenspulletjes  :roll:

dus ieder één koffer  :mrgreen:

nou....... zal me benieuwen of dat lukt  :twisted:




moet toch lukken voor 10 dagen of nie  :shock:




je moet wel het max gewicht er ff bij melden, anders nemen vrouwen de strijkbout en zo nog mee (zelf meegemaakt de 1e keer saampkes: ik had 5 kg in het koffer zitten en zij 15 :rofl: )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Kwam nog wat foto's tegen van die vakantie in het boheems paradijs en het reuzengebergte.
Hier om je alvast een indruk te geven van daar...

Prachtige rotsformaties die als padestoelen van een metertje of 30 uit de grond lijken te groeien.


Mochten jullie in het boheems paradijs gaan wandelen, dan heb ik de weg ff vrijgemaakt.
Er lag namelijk een steentje in de weg :mrgreen: ;)


Er zijn daar ook prachtige watervallen te vinden :yes6rs:


Een Burcht in het Boheems Paradijs, prachtig boven op een bergtop.
Die stipjes links onder aan de toren zijn mensen.


Dit was ons Penzion Fontana in Spindleruv Mlyn (midden in het Reuzengebergte).


Stel je zou in de buurt van Spinleruv Mlyn zijn dan raad ik je de Quadtocht die je daar bij
het Adventure Team kunt reserveren absoluut aan. Heel leuk om eens flink te scheuren met
zo'n ding.

In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst. Aan de omgeving zal het iig niet liggen  :D

@Nippon

kwist wel dat 't d'r mooi is  :worship-cool:

en nu maar hopen dat ik geen last heb van sleurkutten en Campertokkiek  :mrgreen:

Steefke™

Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 09 juli, 2008, 17:11:54
kwist wel dat 't d'r mooi is  :worship-cool:

en nu maar hopen dat ik geen last heb van sleurkutten en Campertokkiek  :mrgreen:

tis maar net de vraag wie ut verkeer ophoudt? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Nog een weekje of 4 en dan.... Het Paradijs... De Achtbaan... Het Land van Bocht-in-Bocht-uit-Bocht-in-enz-enz-enz

Schwarzwald :mrgreen: :worship-cool:



Als iemand zin heeft om mee te gaan, altijd welkom. En anders is het Tod, Gixxer en oneindige bochten :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

week 32 (vanaf 5 aug) zitten wij daaro ook in de buurt,  regel ik de BBQ ?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Week 33 en 34 ben ik daar...

Daarna heb ik nog 2 weken vakantie in september/oktober. Als het weer een beetje mee zit wil ik naar Luxemburg gaan en daarna door naar de Vogezen, de overburen van het Schwarzwald :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: