Bayliss breekt sleutelbeen

Gestart door suzuki-girl, 11 januari, 2008, 18:39:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch


Troy Bayliss heeft op de laatste testdag op Phillip Island zijn sleutelbeen gebroken bij een valpartij. Het is voor tweevoudig wereldkampioen Superbike Troy Bayliss te hopen dat hij op tijd hersteld is voor de eerste race van het seizoen in Qatar. Die race wordt op 23 februari al verreden.

Troy Bayliss kreeg waarschijnlijk een highsider in bocht 10 van het circuit, waarna zijn machine de Kawasaki van Régis Laconi getorpedeerd zou hebben. Bayliss brak zijn sleutelbeen maar de Fransman bleef ongedeerd.

Mocht Bayliss de race in Qatar niet halen is de kans groot dat hij de daaropvolgende race in Australië ook zal missen. In dat geval loopt Bayliss een flinke puntenachterstand op.

Bron: Motormagazine






You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Bayliss vandaag over zijn Crash:

CiteerGisteren ging Troy Bayliss op het circuit van Phillip Island onderuit en brak daarbij zijn sleutelbeen. Op dit moment lijkt het erop dat de Australiër op tijd fit is voor de eerste race van 2008, op Losail. Maar wat ging er gisteren mis?

"Ik wilde Régis Laconi aan de buitenkant bij Lukey Heights passeren. Maar halverwege kwam ik erachter dat dat niet ging lukken. Ik moest erg hard remmen en kreeg daardoor een highsider, bij de MG hairpin. Daarbij heb ik mijn sleutelbeen en een stukje van het borstbeen gebroken. Gelukkig is het niet zo pijnlijk, in ieder geval veel beter dan de laatste keer dat ik zo'n blessure had. Ik ga nu terug naar Italië om zo snel mogelijk weer fit te raken."

Over de driedaagse test was Bayliss, ondanks zijn crash, goed te spreken: "We hebben veel progressie gemaakt. Daarnaast konden we diverse Pirelli banden testen. Ik ben tevreden. Natuurlijk is deze situatie verre van ideaal maar het is niet anders."

Bron: Moto73.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.