Rizla Suzuki presentatie Suzuki GSV-R 2008

Gestart door DeWitte, 12 februari, 2008, 07:45:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Rizla Suzuki heeft officieel de nieuwe Suzuki GSV-R gepresenteerd op zijn website. De nieuwe motor is vooral verbeterd op het gebied van de acceleratie, de aërodynamica en de elektronica. Met de nieuwe GSV-R hopen Chris Vermeulen en Loris Capirossi komend seizoen mee te kunnen doen om de zeges. "De nieuwe motor ziet er geweldig uit en rijdt al een stuk beter dan die van vorig jaar", zei Vermeulen. "De motor voelt sneller aan en gaat beter door de bochten. De bestuurbaarheid is nog beter dan eerst, en dat is een mooie bonus want de bestuurbaarheid was al heel erg goed. De motor is nog niet helemaal af, maar ik ben vol vertrouwen dat we voor de eerste race een heel eind in de goede richting zullen zitten." Capirossi vertelde op zijn beurt: "Suzuki werkt keihard om de motor zo goed mogelijk te krijgen voor het nieuwe seizoen. Het voelt net alsof ik nieuw speelgoed heb gekregen! Het team luistert goed naar wat we willen. Ze vragen na elke test welke aanpassingen er moeten worden gedaan en de volgende keer dat we met de motor rijden, zijn deze aanpassingen aangebracht. Dat is dus heel erg goed. De motor ziet er ook heel erg mooi uit, met het nieuwe ontwerp. Ik kijk uit naar de eerste race!"

CiteerDe motor voelt sneller aan en gaat beter door de bochten





Engine Type:
4 stroke water cooled V4

Displacement:
800cc

Max Power:
225+ ps / 18,000rpm

Valve Control and Type:
Pneumatic (air control), DOHC four-valve

Carburation Type:
Fuel injection

Lubrication System:
Wet sump (Motul Lubricants)

Clutch:
Dry multi plates (back torque reduction type)

Transmission:
Six speed low friction constant mesh

Final Drive:
Chain

Frame Type:
Twin spar aluminum alloy frame

Suspension:
Front: Inverted type telescopic (Ohlins)
Rear: Link type (Ohlins)

Tyres:
Bridgestone

Wheels:
Front and rear: 429mm (16.5 inches)

Brake System:
Front: Double carbon disc (Brembo)
Rear: Single steel disc (Brembo)

Overall Length:
2080mm

Overall Width:
660mm

Overall Height:
1150mm

Wheelbase:
1450mm

Weight:
148+kg

Fuel Tank:
21L

Estimated top speed:
330+km/h


Bron: GPupdate 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Lelijkste motor(race bedoel ik) die ik ooit heb gezien  :shock:
Proud on the South  

Desmo-devil

Ben ik niet met je eens, ik vind 'm vet. ( en dat voor een ducati fan)

DeWitte

wrom hebben racers eigenlijk 16,5inch wielen en niet 17" ??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: Dwars® op 12 februari, 2008, 11:57:10
wrom hebben racers eigenlijk 16,5inch wielen en niet 17" ??


Meer grip , maar ik heb griep zonder 16,5 inch wielen  :cry: :(
Proud on the South  

Motzippaldy

Citaat van: Desmo-devil op 12 februari, 2008, 11:23:41
Ben ik niet met je eens, ik vind 'm vet. ( en dat voor een ducati fan)

Dat je 'm vet vindt begrijp ik maar wat heeft te maken dat je 'm vet vindt als Duc fan  :?
Proud on the South  

Desmo-devil

Als doorgewinterde ducatist is het  streng verboden om andere motoren mooi te vinden  :-X
Met andere woorden, het was maar een grapje Motzi. :mrgreen: :mrgreen:

Herr Tod

Citaat van: Desmo-devil op 12 februari, 2008, 11:23:41
Ben ik niet met je eens, ik vind 'm vet. ( en dat voor een ducati fan)

De uitlaat ook?! :mrgreen: Kwa lijnen vind ik hem een beetje op zo'n oude blokkendoos lijken... ik ben fan van blokkendozen :worship-cool: En ja... nogmaals die uitlaat is grandioos, op de foto al, laat staan in het echt :headbang: :woohoo:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

ik vin ut een lelijk HOK zoals alle soepzoekie's :-X die voorkant ziet er toch niet uit met die uitsparing voor een maria-beeldje  :yes6rs:
en die uitlaten heeft een dronken ex-suzuki-swift ontwerper gemaakt :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik vind hem wel mooi, hij is net zo onlogisch lelijk als een TLR  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

wat die gasten wel een vermogen en een toeren uit zo'n 800cc blokkie peuren ee? 225 pk bij 18.000toerkes  :worship-cool:

mja of ie 5K draait geloof ik ook weer geen snars van :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars® op 12 februari, 2008, 18:08:16
ik vin ut een lelijk HOK zoals alle soepzoekie's :-X die voorkant ziet er toch niet uit met die uitsparing voor een maria-beeldje  :yes6rs:
en die uitlaten heeft een dronken ex-suzuki-swift ontwerper gemaakt :rofl:
Op het circuit hoef je niet mooi tezijn, als je maar snel bent, en dat is ie, die rijdt de hele meute het snot voor de ogen denk ik :yes6rs: :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Herr Tod

Citaat van: Dwars® op 12 februari, 2008, 18:19:56
wat die gasten wel een vermogen en een toeren uit zo'n 800cc blokkie peuren ee? 225 pk bij 18.000toerkes  :worship-cool:

mja of ie 5K draait geloof ik ook weer geen snars van :-X

Ha! Die van mij draait er ook 18000 (en dat gaat ie nog net niet kapot) :yes6rs: Alez dan wel geen 225 pk :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Diddl

Citaat van: karz op 12 februari, 2008, 18:15:37
Ik vind hem wel mooi, hij is net zo onlogisch lelijk als een TLR  :yes6rs:

hier sluit ik mij bij aan  :mrgreen:
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Desmo-devil

Over die uitlaat heb ik het al gehad, oerlelijk. imo. Maar ja als het werkt.

Trouwens vorig jaar werd hier ook al beweerd dat de Suzuki's iedereen het snot voor de ogen zouden rijden.
Eerst zien dan geloven. Ik zou het Vermeulen wel gunnen overigens.