Hoofdmenu

Bandit mods

Gestart door Herr Tod, 05 oktober, 2005, 22:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Héél vet , die achterbrug.
Merk je verschil bij het sturen ?  :roll:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke


Herr Tod

:yes6rs: Het verschil is wel merkbaar ja :lol: De wielbasis is nu 1415 mm tegen iets van 1440 mm met de originele achterbrug. De kont staat nog wat hoger maar ik kan niet echt zeggen of dit beter is, volgende week bouw ik er de schokbreker van een GSX-R 750 uit '91 onder, die is even lang als de originele dus komt de achterkant weer wat naar beneden. Nu heb ik ene van een GSX-R 750 uit '02 en die is wat langer dan de originele, vandaar.

Voor de rest nog wat details afwerken zoals de achterrempomp naar boven zetten mbv een stukje winkelijzer. Dan hopen dat ik lak kan krijgen in de originele kleuren zodat ik zo snel mogelijk de andere voorvork kan monteren want de originele is versleten :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Zo... na eerst te ploeteren op het werk ben ik vrolijk verder gegaan met werken aan de motor. Nu ben ik zover dat ik met de achterschokbreker van Bandit 400 1992 naar GSX-R 750 2002 naar GSX-R 750 1991 ben gegaan :lol:

Nu is die zo, met een los reservoir zodat ik weer wat plaats heb rondom de airbox. Ik moet nog even een paar mooie klemmen halen maar voorlopig voldoen deze slangenklemmen met een slang er omheen, alleen ff met de zwarte stift over die blauwe dingetjes gaan :mrgreen: Ook nog ff dat reservoir opschuren en even aan de polijstborstel houden want dit ziet veel te grof uit.





Alleen blijkt na de achterbrugombouw dat ik nu pas op de helft zit met dat project :roll: Degene die ik naar ervaringen met dat ding had gevraagd hadden ook een langere schokbreker gemonteerd en daarbovenop nog eens een hogerlegging met de dogbones, dus bij hun staat die achter extreem hoog en heeft de achterbrug voldoende afstand tot het frame. Aangezien ik wel een beetje wil kunnen sturen moet de achterkant niet te hoog en niet te laag maar gewoon goed staan maar dan knalt de achterbrug tegen een buis tussen het frame waar de accubak op zit geschroefd. Ik mis ongeveer 20 mm veerweg van de 120 mm. Voorlopig helpt keihard afveren wel een beetje :roll:



Ook komt de bout van de achterremslang net langs de achterbrug als deze scharniert, de slang tussen het remvloeistofreservoir en de rempomp heb ik ook moeten bijtrekken met een tie-wrap omdat ook deze een beetje tussen de brug en het frame zou komen. Ik wil de achterrempomp een kwartslag draaien door een stukje winkelijzer er tussen te zetten en de slang maak ik opnieuw en dan met een andere route. Nu heb ik het opgelost door de stepplaat, waar alles weer aan vast zit, aan de achterkant wat op te vullen zodat deze meer naar buiten komt.



Wat staat me nu nog te doen... die dwarse buis wegslijpen en 40 mm naar achteren lassen, daardoor komt die ook 40 mm omhoog en heb ik genoeg plaats voor de brug. Rempomp een kwartslag draaien. Een RGV 250 achtervelg (is ook 0,5 inch breder, geschikt voor een 160'er band) er in zetten. Dan kunnen de spacers bij de achtervelg weg want al dat spacen vind ik maar niks :? Poetsen, roestige plaatjes bij de accu weghalen en een enkele las bijspuiten waar de lak er vanaf is. Dit houdt nooit op, immer wieder Bastlen :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

miljaar wat n werk  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

The Dominator

Citaat van: "WhomBom"miljaar wat n werk  :shock:


goed bezig!!


sja, maar gaat elke keer weer wat vooruit!

iig beter als sommigen die 2 jaar aan een fiets sleutelen en vervolgens nog niet kunnen rijden.......
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"miljaar wat n werk  :shock:

Idd  :shock:

Wel vet als ie uiteindelijk afkomt  :yes6rs:  :worship-cool:

Herr Tod

Weer een paar dingetjes veranderd :D Gisteren heb ik de nokkenassen vervangen voor GSXR 400 nokkenassen. Deze hebben 0.5 mm meer lift maar een iets kortere timing.



Klein he :rofl:





Ik vroeg me af wat er zou gebeuren als ik de krukas achteruit draai terwijl de nokkenaskettingspanner er af was... nou dan draait de nokkenasketting niet mee :lol: Om er zeker van te zijn dat die geen tandje was versprongen moest ik even de linker motordeksel er af trekken om te kijken of de pijltjes nog naar elkaar wezen :roll:



Bandit as er uit...



Gixxer as er in :D

Loopt niet verkeerd 8) Deze week nog eens wat experimenteren met de carburateurs, kijken of het beter kan.

Vandaag de originele achterrempomp vervangen door een GSR 600 rempomp, deze heeft de remslang aan de bovenkant terwijl de originele de remslang aan de achterkant heeft maar daar zit nu een achterbrug :roll: Nu is er nog maar 1 ding dat ik moet veranderen en dan ben ik eindelijk klaar met die achterbrug... ff het frame verlassen :lol:

To be continued... :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

Citaat van: "Herr Tod"Loopt niet verkeerd 8)

inderdaad niet....

leuk he, zon "dragrace"  :lol:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Weer een paar dingetjes veranderd :D Gisteren heb ik de nokkenassen vervangen voor GSXR 400 nokkenassen. Deze hebben 0.5 mm meer lift maar een iets kortere timing.


mooi man..

ik heb hier nu trouwens een GSX-R400SP voorvork liggen.
91er ,Van een klant , moet ik modificeren..
Is dat wat aparts?  zo'n gix400 SP??

ken ze niet..

Herr Tod

Dat is al een USD vork of niet? Is volgens mij min of meer hetzelfde als een GSXR 750/1100 vork uit die tijd. Zo ene hoop ik over een paar weken aan de Bandit te hebben 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Dat is al een USD vork of niet? Is volgens mij min of meer hetzelfde als een GSXR 750/1100 vork uit die tijd. Zo ene hoop ik over een paar weken aan de Bandit te hebben 8)

klopt..alleen wat korter denk ik..moet 'm eens nameten

karz

:worship-cool:  hulde voor deze Herr Todd
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Foto van de nieuwe rempomp.



Heeft de GSR grotere remzuigers achter? Dit remt een stuk beter dan de originele pomp en het drukpunt is echt strak. Kan ook zijn dat ik deze keer wat beter heb ontlucht dan anders :?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

Tip van de week als je wilt voorkomen dat je distributieketting verspringt.
Vastzetten met een tierap.