Hoofdmenu

Bandit mods

Gestart door Herr Tod, 05 oktober, 2005, 22:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Ik heb een GSX-R 750 K2 achterschokbreker gemonteerd en de carburateurs aangepast om 60 PK te krijgen. Daarnaast nog een paar kleine dingen die ik anders wilde hebben.

Klote camera... sommige foto's zijn mislukt. Die moet ik morgen even opnieuw maken in het daglicht.



Hier heb ik een ring van 5 mm weggefreesd die er in zit vanwege de emissie eisen of iets dergelijks. De Japanse modellen hadden deze ring niet en hadden daarom 9 pk meer.



De originele schokbreker



Weg met die prul...



Dat lijkt er meer op.



Afstandsringen om tussen het linksysteem te plaatsen. De GSXR schokbreker is 12 mm dikker dan de originele.



Moeilijke keuze...



Het past niet...



Met dank aan Metabo (flex) past het.



Het begint ergens op te lijken.



Omdat de GSXR schokbreker een reservoir aan de buitenkant heeft komt het koelwater reservoir er tegenaan. Daarom moet de accubak, met daaraan het koelwater reservoir, 40 mm naar achteren. De 2 beugeltjes moeten dit houden.



Alles past en het zaakje zit weer in elkaar.



Eigenlijk zit de airbox in de weg, maar als we met 2 man (140 kilo) op de motor zitten te springen maakt dit nog niets uit. Anders maak ik ze warm en deuk ik het wat in.



Nog eens de airbox.



Extra ophanging voor de uitlaat... als ik zou willen kan ik nu zonder demper rijden.



De middenstandaard komt tegen het linksysteem aan. Daarom heb ik de aanslag wat langer gemaakt. Hopenlijk komt deze niet aan de grond tijdens het rijden anders moet ik een nieuwe lassen.



Hij is een stukje omhoog gekomen.



Mooie hoogte vind ik zelf.



Ik heb vanavond even een ritje gemaakt en het bevalt me wel. Van de week maar eens gaan afstellen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Jezeker, echte ouderwetse mods !!
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Nice job!  
Ik kan het wel waarderen als mensen zelf nog wat in elkaar durven te steken (met énige kennis van zaken dan, anders kan het gevaarlijk worden).
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Zonet in Japan een tank gekocht van het laatste model Bandit 400 :mrgreen:





Dat ziet er ongeveer zo uit...





In plaats van...





Heb ik weer wat te schuren en te spuiten :D Misschien ook nog wat passend te maken :oops: :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

8) , die carburateur kapjes zien er ook wel mooi uit bij dat nieuwe model, ben je niet bang dat die van jou wat kort zullen uitvallen ?
En dat je wat ruimte overhoudt tussen je zadel en je nieuwe tank ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Citaat van: "karz"ben je niet bang dat die van jou wat kort zullen uitvallen ?

Jawel... mocht het niet goed uitkomen moet ik wachten tot ik de kapjes heb. Het zadel wil ik liever houden zoals ik het nu heb, 2 delen. Maar of dat uitkomt met de GK7AA kappen? Geen idee... de bevestigingspunten zijn waarschijnlijk anders en bij de tank zit de benzinekraan op een andere plaats. Ik zie het wel :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Proud on the South  

WhomBom

wat n moooie uitlaat  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Citaat van: "Motzippaldy":mrgreen:





:rofl:  Ik had precies dezelfde 'vatsj' op mijn 400 bandit
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Mario had geen 8 mm inbus sleutel bij zich anders had ik die Yoshi verlost uit zijn lijden en naar de verchromer gestuurd :mrgreen: :angel:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

De RGV achterbrug :D

Zo was die...



Zo is die geworden...









Moet alleen nog een spatbord op komen. Onder het kontje wil ik een RVS plaat maken zodat die plastic weg kan. Deze knippers komen dan in de zijkappen 8)



Ik ga hem eens poetsen :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Spiegeltjes :D



Nu eens wat vaart zetten achter de USD vork, dat ding wat er nu in zit is echt aan vervanging (of reparatie :oops:) toe :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.