Opnieuw Dwangsom TT circuit

Gestart door DeWitte, 25 februari, 2008, 17:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Na geluidsovertredingen 3 februari jl.

De provincie Drenthe heeft het TT-circuit een dwangsom verbeurd van 10.000 euro, omdat op 3 februari jl. geluidsovertredingen van de milieuvergunning zijn geconstateerd. Uit de meetgegevens van de geluidmeetmast op het circuit bleek een overschrijding van 2 dBA. Dit is bijna een verdubbeling van de toegestane geluidsbelasting.

Gedeputeerde handhaving Henk Baas van de ChristenUnie onderstreept het belang van handhaving van de milieuvergunning: `De vergunning geeft onder meer regels om geluidsoverlast te beperken. Die regels mogen niet worden overschreden`.

Vorig jaar zijn bij diverse activiteiten op het TT-circuit de toegestane geluidsnormen uit de Wet milieubeheer overschreden. Het ging daarbij om de Cup-races (type 3 evenement uit de vergunning van het TT-circuit) en rijvaardigheidstrainingen (type 4 evenement). De provincie heeft het TT-circuit daarop dwangsommen opgelegd: voor elke overtreding van evenementen in type 3 een dwangsom van 10.000 euro met een maximum van 180.000 euro en voor de type 4 evenementen een dwangsom van 5.000 euro per overtreding met een maximum van 100.000 euro. Gedeputeerde Baas geeft aan/benadrukt dat het TT-circuit voldoende tijd en mogelijkheden heeft gehad om de nodige maatregelen te treffen om het geluidsniveau naar beneden te brengen.

Het TT-circuit heeft bezwaar ingesteld tegen de opgelegde dwangsommen. Op 4 maart a.s. is een zitting bij de Raad van State waarin het TT-circuit vraagt om schorsing van het dwangsombesluit.

Bron: Blik op Nieuws 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

King Harley

Het is toch van den zotte, wat ze daar met ons nationaal circuit uitspoken.
het is puur uitmelken van het circuit om de regiokas te spekken.
In plaats van zo'n internationaal vermaard circuit te koesteren, proberen ze het op allerlei manieren om zeep te helpen.

dat ze daar maar eens actie tegen voeren
"No Worries"
Better to be cool for a day, than uncool for life

Road Racing Tonnie

Helaas helaas, op een wat langer termijn, zal ook deze baan de poorten moeten sluiten, gezien de giga investeringen, moet er zoveel mogelijk v/d baan gebruikt gaan worden, maar door het terugdringen v/d DB,s en openingstijden, zal het een zeer moeilijk gevecht worden, met op termijn maar 1 winnaar enwel de

                                          G  R  O  E  N  E         M  A  F  F  I  A

                                            :yes6rs: :yes6rs:      :yes6rs: :yes6rs:


Breek mij de b.k niet los, heb het jaren van zeer nabij meegemaakt, betreffende een outdoor kartbaan
Deze winter met toestemming v/d gemeente baanverlichting aangebracht, om ook na 17.00uur te kunnen rijden, jammer jammer jammer, afbreken die handel en heel snel, i.o.v de provincie, die hun inschakelen.



Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

King Harley

Nee dan wel van die "blote voeten paden" :evil: aanlegen op de kosten van de gemeente. gvd
"No Worries"
Better to be cool for a day, than uncool for life

B-Witch

Hebben ze eens iets in Nederland dat vele honderd duizenden bezoekers per jaar trekt, en waar uiteindelijk de omgeving van Assen beter van wordt (financieel zou het een strop zijn voor de ondernemers in de regio als Assen uiteindelijk de poorten zou moeten sluiten) moeten die natuurfreaks  weer eens wat te zeiken hebben.
Stel je eens voor Nederland zonder TT en andere motorevenementen.
Wat zou dat voor Assen en omgeving betekenen ?
Voor de Horeca in de buurt, en voor de gastronomie in de buurt zou dat zomaar de doodslag kunnen betekenen.
Het schijnt bij de geitenwollensokken aktivisten nog niet doorgedrongen te zijn dat er mensen zijn die hun brood verdienen door de aanwezigheid van het circuit.
Deze groene rakkers willen van nederland een nationaal park maken.
Dat terwijl er veel welwillende mensen een bestaan hebben opgebouwd door de gemotoriseerde sport zoals die op het circuit van Assen uitgevoerd wordt.
Jan met de pet die een horeca zaak heeft in nabijheid van het circuit vaart er wel bij dat er zoveel toeschouwers zijn op een TT weekend.
Stad Assen die de nacht van Assen kent, is gebaat bij het goedgeefs en royaal karakter van de motorsportfan.
Dan nog maar te zwijgen over de organisatie (die ook vele euro's de staatskas in rangeert door middel van alle absurde belastingen), en ook over de motorsportschool die op Assen aktief is.
Allen welwillende mensen die een boterham verdienen aan de passie van anderen.
Het is de trend schijnbaar dat millieu gebrazel...
Nee kom mij niet aanzetten met die groeperingen die alleen maar uit zijn op natuur,.
Zeker ik hou van de natuur, en als ik dan op de motor er door heen kan rijden voel ik me opperbest.
Prima dat het bewaart wordt, maar er moet ook nog plek zijn voor sport, en voor de passie en liefde van een groot deel van de nederlandse bevoking.
Laat gewoon de motorsport toe, net zoals het met voetbal gedaan wordt, wat overigens veel duurder is dan de TT. (rellen en politie bescherming die bij de TT nauwelijks aan de orde zijn).
Ik wordt er echt ziek van, ik schaam me af en toe dat ik Nederlandse ben
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Daarom stem ik niet op christen honden, communisten, omhoog gevallen rijke praatjesmakers of natuurfreaks. Ik stem op nutteloze lege schreeuwpartijen, die laten mij en mijn hobby tenminste lekker met rust ;)

Het is echt belachelijk. Als ik ergens ben met een groep mensen die me niet bevallen dan kan ik moeilijk vragen of ze allemaal naar huis willen gaan... ik denk dat ik dan beter zelf kan gaan. Een tijd terug hadden we een 'hollender' in het dorp die zich stoorde aan onze mooie Brand Bier Brouwerij, dus de brouwerij Anno 1340 moet zich maar even aanpassen aan meneer 'hollender' anno 2000 of zo. Vanzelfsprekend woont deze meneer niet meer in het mooie Wijlre :-X :mrgreen:

Beste voorbeeld van dit gebeuren is nog een brief die een paar jaar geleden in de krant stond. Deze was geschreven door een meneer uit Rotterdam, deze meneer vond het een zeer ernstige en kwalijke zaak dat 's avonds mensen met hun motor van Slenaken naar Hijenrath reden... en terug, met volgens hem te veel kabaal. Daardoor kon hij niet van zijn rust genieten in zijn vakantie huisje. Dus omdat meneer uit Rotterdam het zo graag wilt moeten wij uit het Heuvelland maar ergens anders gaan rijden? Meneer kan beter met een bootje vanuit de haven van Rotterdam de Noordzee op gaan, daar van de rust genieten en niet andere mensen lastig gaan vallen die meer in hun 'recht' staan dan dan hij :yes6rs:

Maar het hele motorrijden leeft ook niet in dit land. Dit is een ballenland. Als het TT circuit geldproblemen heeft dan gaan ze gewoon failliet. Als ADO Den Haag of MVV of wat dan ook een miljoenenschuld heeft dan springt de gemeente wel even bij... en niet 1 keer :evil: :evil:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Road Racing Tonnie

Suzuki-Girl en Her-Tod, jullie hebben het allebei prima verwoordt, helaas dit is op den duur de werkelijkheid, einde oefening, voor de ons zo geliefde motorsport.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

@Nippon

Wat denken jullie zou 't niet helpen als men met z'n alle 'ns een keer normale blérpijpen (straat legale) op de ketel schroeven  :roll: imo gaan de DB met kilo's naar beneden  ;)
je kunt ook hard rijden met normale dempers, ze doen 't toch nie voor 't geluid wa en die paar pk's minder  :roll:

dan heb ik 't niet over de paar races per jaar GP/WSB en ONK denk niet dat de buurt daar over valt maar wel over de tig andere activiteiten met demperloze steigerpijp

in den beginne waren er wel eens race/activiteiten op Assen  nu zijn er wel eens geen

Als je met een reisorganisatie op pad gaat wordt je ook vriendelijk gevraagd om de blérpijp tuus te laten of nie  :mrgreen:.


mijn 2 centen...... ;)

Herr Tod

Ik ga niet hard rijden met een fluisterpijp. Let there be light, let there be sound... rock n roll zoals AC/DC dat speelt ;) Op de openbare weg is dat een stukje veiligheid, zeker tussen de file. Op een circuit moet je je sowieso houden aan de geluidseisen anders krijg je een zwarte vlag.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joepie1958

#9
lamaar, in het kort kwam het mijn verhaal hierop neer: geen blerpijpen svp, behalve op het circuit :oops:



:edit karz, sorry joepie, ik heb per ongeluk je post verneukt ..  :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

karz

Citeer
De natuur kan namelijk veel meer dan de groenen ons proberen wijs te maken, bosbrand? de natuur herstelt en komt vaak mooier terug dan het was, maar je moet de natuur wel z'n gang laten gaan, en niet proberen te sturen door alle dood hout snel af te voeren.
Het is zelfs bewezen dat na een oorlog (normaliter sneuvelen dan veel mannen) er meer mannen dan vrouwen worden geboren, de natuur lost het op.................... :jack:
:stupid:

http://blog.videosift.com/video/George-Carlin-Saving-the-Planet

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

heren het ging om geluid(mileuregels) niet of de natuur dit wel oplost of niet. Ik redeneer zo: zolang het TT-circuit niet achter mijn heg ligt zal het mij imo jeuken hoevaak ze daar racen en met hoeveel geluid. Als je echter als voorbeeld Haki's laatste column ovwr de zondagrijders neemt en die ff wegzet tegen de (geluids-)overlast hier in het heuvelland op zo'n mooie zondag is het toch gewoon een kwestie van tijd totdat wegen naar goed duits voorbeeld afgesloten worden voor motoren? Een fietser, wandelaar en zelfs koekbliken maken nu eenmaal minder herrie dan onze heilige koeien.

toch?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars® op 27 februari, 2008, 12:42:08
heren het ging om geluid(mileuregels) niet of de natuur dit wel oplost of niet. Ik redeneer zo: zolang het TT-circuit niet achter mijn heg ligt zal het mij imo jeuken hoevaak ze daar racen en met hoeveel geluid. Als je echter als voorbeeld Haki's laatste column ovwr de zondagrijders neemt en die ff wegzet tegen de (geluids-)overlast hier in het heuvelland op zo'n mooie zondag is het toch gewoon een kwestie van tijd totdat wegen naar goed duits voorbeeld afgesloten worden voor motoren? Een fietser, wandelaar en zelfs koekbliken maken nu eenmaal minder herrie dan onze heilige koeien.

toch?

Ja fijn... regels :roll:
Dacht toch echt ff te denken dat een circuit voor races bedoelt is, en dat daar geluid bij hoort :dunno:
Dat die geitenwollensokkentypes alles voor elkaar menen te krijgen is gewoon omdat het Millieu op het moment een Hot item is, lijkt erop dat het mode is..
Alles lijkt wel om het millieu te draaien.
Wat dat betreft ben ik het met Joepie eens, het millieu is er niet zo slecht aan toe als wat ze ons willen doen geloven.
Kijk eens langs de autowegen, langs de gewone rijkswegen in de bloeimaanden, nog nooit hebben de bermen zo mooi vol gestaan van wilde bloeiers. Dat zag je gewoon jaren geleden niet.
Doordat auto's(en industrie ed) schoner zijn geworden, is de natuur hersteld in dat opzicht, dat is natuurlijk een ontwikkeling die prima is.
Ook onze Maas is sinds jaren niet meer zo schoon geweest, en er komen weer vissen in voor die eerst niet meer voorkwamen.
Wat ik wil zeggen is dus: Nederland is gewoon de laatste jaren behoorlijk doorgeslagen in zijn millieu beschermende maatregelen. (het is al redelijk schoon in Nederland).
Ons wordt vanalles door de strot geduwd onder het motto: voor een schoner en beter Millieu. (of het echt zo slecht gaat met de natuur, en dat we het er alleen door de regels nog strenger te maken levend vanaf zullen brengen).
Terwijl het gewoon weer die wassen neus is die de regering ons voorhoudt, alles om maar aan onze zuurverdiende centen te komen.
Laat op die paar Nederlandse circuits nou maar gewoon geracet worden, en dat de mensen die bij het circuit zijn gaan wonen(toen het er al lang was) zouden zich eens moeten afvragen waarom ze juist daar zijn gaan wonen.

You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: Dwars® op 27 februari, 2008, 12:42:08
heren het ging om geluid(mileuregels) niet of de natuur dit wel oplost of niet.
toch?

Het tweede zegt volgens mij iets over het bestaansrecht van het eerste, maar laat maar ...
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Road Racing Tonnie

De Raad van State heeft uitspraak gedaan, aangaande de zeer forse dwangsommen die de provincie Drenthe, het TT circuit had opgelegd, en heeft de provincie in het gelijk gesteld, het TT circuit zal ernstige maatregelen moeten nemen, daar anders de dwangsommen torenhoog gaan worden.
Mensen dit is het begin van het einde, van os zo geliefde TT circuit :yes6rs:, op termijn zal het nog maar zeer beperkt bruikbaar zijn het circuit, en dan wegen de koste niet meer op tegen de baten.
Eenieder weet dat het dan einde oefening is, wij allemaal hebben al verloren.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********